Garázsba utólag aknát?
Hogy? Csak a betonozás marad? Nincs a soron víz se, villany se... könnyebb lenne, ha meg lehetne venni elemekből... van erre valahol lehetőség?
Most vennénk, jó lenne bele akna, de nem tudom a betonozással járó macera megérné-e...
Betonkefni, avagy 20as zsalukő. Kiásod az aknát, készítesz az akna fala alá egy 30cm-es sávalapot, aztán ezt felfalazod zsalukővel, majd a zsalukövet 5 soronként kiöntöd betonnal. Ebbe már alig megy beton.
Ha ennél tovább egyszerűsítenél, akkor a sávalapra tégla falat raksz, legalább 25cm vastag téglából, 2 soronként megvasalva a téglát. Így nem kell betonozni.
Viszont utána az akna tetejére koszorút kell önteni + a teljes padlóbetont újraönteni, tehát a betonozást itt sem úszod meg.
Utólagosan nyilván fel kell bontani a padlót vagy 10 négyzetméteren és leásni legalább 170 centit, de nem lehetetlen. Viszont egy rossz akna nagyobb bosszúság, mint haszon, szóval csak olyat érdemes csináltatni ami megfelel az MSZ–07–4050 szabványnak vagy jobb annál.
Pl. elég drága, de a keretet érdemes rozsdamentes acélból hegeszteni, mert a beálló járművekről lecsepeg a víz, hólé, s a keret összegyűjti, lehet 10 évente újrakezelni, ha nem akarod, hogy belerohadjanak a takarópallók.
Szellőzést is érdemes kialakítani, mert a penészgombáknak táptalaja lehet a föld alatti rész - dohos közegben meg nem lehet dolgozni.
Plusz a mélységével lehet ± 10 centit játszani, ha tudod milyen magasságú szerelő fog dolgozni benne és neki milyen válmagasságból ergonomikus dolgozni a járműveken.
S a legfőbb a biztonság amin ne spórolj - inkább vedd meg a csúszásmentes antisztatikus padlót meg alakíts ki egy stabil lépcsőt, mint hogy a létrán botorkálás közben sérülj meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!