Otthonfelújítási támogatás kérelmén hogyan kell értelmezni az alábbi kérdéseket?
1. Több lakásból álló közös tulajdonú ingatlan e? (Igen/Nem) Ez azért érdekel, mert a szomszéddal együtt vettük a telket, és a telek maga osztatlan közös, viszont 2 szabadon álló házat épültünk rá, ráépítési szerződéssel. Tehát nem több lakásból álló közös tulajdonú ingatlan, az osztatlan közös telken áll 2 lakóHÁZ. A telek felosztása, illetve a 2 kiemelt épület a ráépítési szerződésben amúgy szabályozva van, mellékelt változási vázrajzzal... Mindkettőnknek 100% saját tulajdonú a háza, illetve az épületek mindenkori tulajdonosai birtokolják a saját telekrészekre érvényes földhasználati jogot, összességében az a lényeg, hogy le van papírozva korrektül. Szóval a kérdésem az, hogy most akkor az osztatlan közös telek miatt erre a kérdésre "Igen"-t válaszoljak, és adjam be a ráépítési szerződést? (A ráépítési szerződés természetesen minden érintett által aláírt/elfogadott, ügyvéd által ellenjegyzett, földhivatalba érkeztetett okirat, a szintén földhivatalba érkeztetett földmérő által kiállított változási vázrajzokkal.)
2. Az igényelt támogatás összege rubrikába a teljes összeget kell írnom (tehát összes anyag és munkadíj) vagy a teljes összegnek a felét (ami elvileg járni fog, elfogadott igénylés esetén)?
Én tavaly 2021.07.20-án tettem fel nekik kérdést e-mailben, és 2021. 07.280-án válaszoltak. Azóta már beadtuk, és meg is kaptuk.
Az igényelt támogatás rubrikába az összes költség felét, maximum 3.000.000 Ft-ot kell beírni, de ennek az igényelt támogatási összegnek legalább a fele munkadíj, a fele pedig anyagköltség kell, hogy legyen.
Tehát ha pl. elköltöttél 1.000.000 Ft-ot, melyből 200.000 Ft a munkadíj, 800.000 Ft az anyag, akkor nem írhatod be az 1.000.000 Ft felét, 500.000-et, mert az 1.000.000-ban nincs 250.000 munkadíj, tehát ebben az esetben 400.000 az igényelhető támogatás.
#8: nem vagyok biztos benne, hogy ilyen esetben fel kell tüntetni a teljes összeget az adott sorban. Elképzelhetőnek tartom, hogy csak a térburkolat összegét írod be a raklap nélkül és esetleg megjegyzésben odaírod, hogy raklap levonva. Így legalább látják, hogy tisztességesen akarsz elszámolni.
Nekem is van (illetve lesz, mert még van 2 hét a beadásig) ilyen számlám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!