Hajdúsámson, Sámsonkert felé a Sámsoni útra miért nem építenek egy Stop Shop vagy My Box jellegű bevásárlóközpont szerűséget?
Hihetetlen, hogy ennyi ember megfordul arra és ha el akar jutni az ember egy Müllerbe például vagy tescoba, aldiba,
lidlbe az menjen át az egész városon. Ennyivel is kevesebb lenne a forgalom a városban, hiszen a Júlia telep, Veres Péterről, Csapókertből nyilván idejárnának aklor az emberek és nem a dugóban ülnének.
Annak idején Józsa a csatlakozással rengeteget nyert (Józsa-park, városi számozott buszvonalak, infrastruktúra stb).
Akkora pénzek vannak Debrecenben manapság, hogy több település is része akar lenni. Nem véletlen az agglomerációs szövetség...
Aki kimarad - lemarad.
Ez a "szó esett már róla"...
Bilibe lóg a kezetek. :(
20 évvel ezelőtt ugyanerről beszéltek, de ez csak az emberek vágya, vagy valaki kitalálja, hogy jó lenne, a másik már úgy adja tovább, hogy ezt hallotta, ez lesz...
De nem lesz ilyesmi.
20 éve arról volt szó, hogy pl Martinka meg Sámsonkert Debrecen része lesz, lesz számos busz, hú de jó lesz.
Na, ilyen soha nem is volt valójában tervben senki részéről, és nem is így működik.
Akkor még hittem benne, de ma már átlátom, mert földhivatali területen dolgozom (nem földhivatalban), és nem fog semmi átkerülni sehová, ebben biztosak lehettek.
Szóval ezt a csatlakozás dolgot nem is értem, mire írta az egyik válaszoló.
A távolság, meg hogy Hadház központ lenne... na ne!
Sámson is meg Hadház is ugyanannyira, kb 15-17 km-re van Debrecentől, szóval ez sem indok, hogy ott miért van Lidl, Sámsonban meg nincs. Nem központ az senkinek, ha megnézed térképen, Hadházat közrefogja Böszörmény-Sámson-Nyíradony, egyikből sem járnak hivatalos ügyben Hadházra, hiszen mindnek van saját önkormányzata. Böszörményben, Nyíradonyban sokkal több dolog van, miért is mennének? ezek közül egyik sem nevezhető központnak.
Én nagyon nem szeretem az összeesküvés-elméleteket, de sajnos hajlok arra, hogy elhigyjem, politikai okok vannak amögött, hogy Sámsont elkerülik ezek a nagyobb üzletek.
Ja, a kisboltok létjogosultsága: lehet félreérthető volt, de ezek nem azok a típusú kisboltok, amit egy család üzemeltet, és lkegalább nyitva vannak ünnapnapokon. Nincsenek. Privát meg Coop féleségekre kell gondolni, de kicsi választékkal, és elég drágán. És nincs nyitva állandóan. Szóval nem indokolt ez sem, hogy ez jót tenne a helyi közösségnek.
Ez csak annak a gazdag vállakozónak jó, meg a polgármesternek, ha igaz a dolog.
Előző_
Egész más a helyzet, mint 20 évvel ezelőtt!
Akkor valóban nem sok "okosság" lett volna a csatlakozásban.
Ha ilyen "földhivatali szakember-féleség" vagy, akkor megnézheted Debrecen közig. területeit a 16.századtól 1953-ig... Akkor egyetlen rendelettel megfosztották Debrecent az ősi birtokaitól (Debrecen volt a birtokos város hihetetlen nagy területekkel) Ezeket a területeket visszacsatolni - esetleg egy népszavazással megerősítve - nem nagy varázslat! (Sámson is Debrecen birtoka volt a 17. századtól...)
Miért is? Mert - csak az eddig bejelentett fejlesztések - már meghaladják Debrecen lehetőségeit, emellett olyan európai városszövetségekbe vették be már Debrecent, ami min. 250 ezer fős állandó lakosságot feltételez! Az ebből származó előnyök nem elhanyagolhatók...
Nyilván, ha a népek az egyesülés ellen szavaznak majd, akkor nem lesz belőle semmi. Csak hát nem véletlenül írtam: aki kimarad, lemarad!
Debrecen ez-évi és a következő évi költségvetései olyan horribilisak, hogy nem hiszem, hogy egy ilyen lehetőséget ép elmével ki lehet hagyni! (ez évben pl. kb. 10-szer annyi pénzből gazdálkodik Debrecen, mint Szombathely!)
16. század, meg 1950???
Figyi, én örülnék a legjobban, ha Debrecent írhatnék holnaptól Hajdúsámson helyett a hivatalos helyekre, de nem így megy.
Nem vagyok szakember, csak némileg rálátok a dolgokra.
Itt 2950-ig ilyesmi nem fog megtörténni.
Az, hogy valami valaha már megtörtént, semmire sem garancia.
A költségvetésnek ehhez semmi köze, attól, hogy változnának a közigazgatási határok, még nem járna jobban Debrecen, mert ha területi vagy akármilyen alapon több pénzt is kapna, akkor azt az újonnan szerzett területek felzárkóztatására kéne költeni. Gondolom ha kiírtad a kérdést, akkor tisztában vagy vele, hogy Sámsonkert nem említhető egy lapon mondjuk az Újkerttel.
Amúgy mi lesz a következő, pár újkerti kismama a játszin megálmodja, hogy ők külön város akarnak lenni, még lenne is egy Che Guevara nagyságú vezetőjük, és a Jerikó utca teljes lakossága melléjük állnak, egy szavazáson 51%-kal nyernének, akkor ők onnantól Újkert város lennének?
Nem, a városok határai nem fognak változni, egy-egy önös érdek miatt nem fognak máshová tartozni.
1953 egy másik rendszer volt, a 16. századot meg kérlek ne említs többet.
Lehetne 1000000 példát hozni, hogy 500 éve mi volt, de attól még nem lesz az holnaptól! :D
És szerencsére önkényuralom, Rákosi-korszak sincs. Ha minden igaz, köztársaság van.
Én amúgy annak is örülnék, ha Erdély újra Magyarország lenne, de gazdasági szakemberek szerint az nagyon nem lenne jó nekünk.
Pár éve voltam odaát, hát nem semmi állapotok uralkodnak... Szerintem 1919-ben kb ugyanígy nézhetett ki az a környék, mint most, 2019-ben. Mint egy időutazás. Lenne mit fejleszteni. Rosszul járnánk vele, és a legtöbben sipítoznának, mikor a saját városuknak emiatt jutna kevesebb pénz.
Amúgy meg nincs ilyen, hogy túlvállalta magát a város. Vállalni mármint lehet, max nem valósul meg.
Hány éve téma már az intermodális központ?
Csak tolták, tolták... Sok-sok éve minden évben az van, hogy na most tavasszal elkezdjük... na közbejött valami, ősszel nekiállunk... Az említett 20 év, mióta én is érintett vagyok a témában, kb végig erről szólt. 20 éve utazom helyközi busszal, már akkor egy mocskos putri volt a debreceni buszvég, de azt mondták, nem költenek rá, minek, úgyis megépül az új.
Most, 2019 tavaszán mondták ki először, hogy hát itt bizony még egy ideig nem lesz semmi, nem jók a tervek, hiába öltek bele milliárdokat, ha meg amúgy is, a BMW gyár mindennél fontosabb. (Lehet, hogy meg sem épül...)
A buszvég maradt, a vasútállomás maradt.
Ja, ha azt mondod nekem, hogy 20 év nagy idő, akkor miért hivatkozol 70 meg 500 évvel ezelőtti dolgokra??? Ez elég nagy öngól...
Na de az előzővel a túlvállalásra akartam reagálni. Bevállalták az intermodálist, aztán meg azt mondták, bocsi, mégse...
Amire nincs pénz, arról lehet sokat beszélni, de megcsinálva úgysem lesz.
De újra leírom, mert lehet másnak az jön le, hogy mi egymás ellen beszélünk:
én nagyon örülnék, ha fejlődne ez a környék! Ha a Sámsonit négysávosítják, nem tudom, jobb lesz-e, bár persze örülök, de nem a Sámsonin szokott a legnagyobb baj lenni! Városon kívül elég jól lehet rajta haladni, a városon belüli szakasza meg dugóban is pár perc, mivel nem olyan hosszú
De hiába tudsz bejönni több sávon, ha utána a Kassain sem férsz el, meg a Rakovszkyn állsz 20-30 percet, pedig ez sem egy több km-es szakasz...
Szóval itt más megoldások is kellenek, hiába tud egyszerre több autó bejönni, ha bent nem fér el több!
16 - Annyira másképp látjuk a világot, annyira más forrásúak az információink, hogy nem látom értelmét egy hosszú és részletes válasznak.
A kérdést nem én írtam ki.
Az intermodális építése nem anyagi nehézségek miatt került halasztásra! (erre akár mérget is vehetsz!)
A többit hidd úgy, ahogy akarod.
Woah mire jövök vissza, micsoda indulatokat gerjesztett ez a kérdés.
Örülök, h foglalkoznak ilyennel az emberek, azt hittem, h nem is fogok választ kapni. Szerintem Debrecen nem igen tud már terjeszkedni, itt már elég sok mindent adott csak fejleszteni kéne a környéket, h jó legyen erre fele lakni, szivesen költözzenek ki az emberek egy kertvárosisas részbe, utca rendezésekkel mindennel együtt, már így is kb. Kivitelezhetetlen, h ennyi telekből elvegyenek, az emberek meg bolondok lennének majd ingyen adni a telkükből meg ha az òjavukat szolgálná, h nem a dágványban járnának az autók az év 3évszakában vagy szárazidőszakban a portól fulladnának meg... ugye pelda is van erre Debrecenben is, hamar 20évezünk valóban akkor kellett volna ezeket lehet és most ez is egy virágzó vagy még virágzóbb környék lenne ez
Király, hogy egy másik 62%-ossal kommunikáltam, így akár azt is hihetik a többiek, hogy magammal tettem. :D
Fura, mert én nem azt vettem észre, hogy mennyire másképp látjuk a világot.
De mindegy.
De igen, az intermodális leállítása bizony anyagi okok miatt történt.
Mi mást tudsz elképzelni, mi miatt állították le, meg előtte is miért tolták állandóan?
Ez nem kérdés, ráadásul ez nem az én véleményem, hiszen tény.
Mikor megvoltak a pályázatok, mindegyik magasabb összeggel játszott, mint amit a város rászánt volna. Tolták-tolták, időközben az építőipar árai úgy megemelkedtek, hogy már nem kevés hiányzott, hanem rengeteg.
Aztán jött a BMW bejelentés, és a millió ehhez kapcsolódó fejlesztés, földvásárlás, utak, infrastruktúra, és amit még nem is látunk.
Itt legalább nyíltan kimondták, hogy a BMW miatt csúszik az intermodális.
Egy részét megvalósítják, tehát kis lépésekben haladnak, a Petőfi teret már idén elkezdik, legalábbis ez az utolsó terv.
Kérdező: azt sem érzem, hogy indulatokat generált volna a kérdés. :)
Legalábbis én ezt nem tartom indulatos veszekedésnek, itt többen leírtuk, mit hallottunk, mit tudunk, mit szeretnénk. ebben mi az indulat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!