Fűnyíróba szabad denaturált szeszt tölteni?





Bele van-e irva a gép könyvbe hogy szabad-e? Ha nincs benne akkor szabad.
Sőt, azt is kérdezd meg hogy kisegeret lehet-e bele tenni.





Briggs Stratton E10-hez van gyártva, vagyis 90% benzin, 10% bio-etanol.
Szerintem ilyen arányban beleteheted a denszeszt is, attól függően, hogy milyen anyaggal van denaturálva, szóval égésnél milyen plusz korom, kátrány stb. koszoló összetevőket visz be.
Tiszta alkohollal NEM lehet használni. Azt az alacsony oktánszámot nem tudja kezelni illetve kenési problémákat okozhat, ami már rövid távon is káros.










"Alacsony oktánszám... aha. Kár hogy az alkohol oktánszáma 105, sokkal nagyobb a kopogástűrése mint a benzinnek."
Oktánszámban tévedtem, most megnéztem, tényleg magasabb. Épp elég a többi ok.
Eszi a tömítéseket, az üzemanyagrendszer és a motor mozgó alkatrészei rosszabb kenési feltételekkel működnek, magasabb mennyiségű víz égéstermék (sőt, már az alkohollal bevitt víz) korrodáló hatása, más keverékképzési arány, azonos üzemanyag-bevitel mellett alacsonyabb teljesítmény, eltérő lángfront-sebesség gyújtáskor stb.
Ne akarjunk már okosabbak lenni a gyártónál, ha az max. 10% alkoholt enged használni, annak motor élettartam ill. egyéb működésbiztonsági okai vannak, nem az olajlobbi miatt nem enged tiszta alkoholt.










Úgy látszik Wadmalac bemagolta a MOL bioetanol elleni marketing szövegét.
Nos: nem eszi a tömítéseket, és nem árt a motornak.
Az elméleteid nem érdekelnek, mivel 60 000 km-t mentem E85 üzemanyaggal, úgy hogy nem kevertem benzinnel, és az általad vázolt rémálmokból semmi sem történt meg. A többletfogyasztás nem titok, 20%-al többet kell belőle befecskendezni, de pont ezt csinálták az akkoriban beszerezhető átalakítók is. Akkor hagytam abba az E85 használatát, amikor csökkent értelmi képességű politikusok olyan adószabályokat hoztak, hogy ellehetetlenült a kiskereskedelmi forgalmazása.





#8: És mindez milyen autóban?
Mert qrvára nem mindegy.
Egyáltalán nem lep meg, hogy jön az olajlobbira hivatkozás. Már utaltam rá előre. Marhaság, az bio-üzemanyagon kisebb az adó, ugyanúgy a kúton veszed, úgyhogy ezen is vidáman keres ugyanaz az olajlobbi.
Amúgy meg egy kétütemű fűnyíró qrvára nem ugyanaz a kategória, mint az autód. És a 60.000 km-ed sem bizonyíték. Nekem dédnagyapám 80 éves koráig pipázva sosem lett rákos, akkor nem is árt a dohány.
Nem, nekem nem fizet senki reklámért vagy ellenreklámért.
Neked talán igen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!