Kezdőoldal » Otthon » Egyéb kérdések » Milyen benzines fűnyírót vegyek?

Milyen benzines fűnyírót vegyek?

Figyelt kérdés

Milyen olcsóbb, benzines fűnyírót vegyek?


Kb 500 m2-re.

Fűgyűjtős kell mindenféleképpen.

Önjáró funkcióra nincs szükségem.

Előny, ha tud mulcsozni.


MTD-t kizártam, azt nem szeretnék vásárolni, legfeljebb Briggs motorosat MTD-ből. De azt sem nagyon.


Al-ko, Fieldmann, Hecht gépeket nézegettem.



2016. júl. 11. 19:56
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
70%
Kérdező én megmondtam előre hogy a szerelőnk szerint csak a tulajdonos hibájából romlik el az Mtd. Ezt most itt újra elmondta. Tehát a te fűnyíród se azért esett szét mert ócska volt hanem mert nem értesz hozzá. Esetleg rossz irányba toltad . Megismételném lelkiismeretes szerelők nem ajánlják a márkát. Sajnos mint látjuk nem mind ilyen. Csak okoskodik itt de a feltett kérdésemre persze nem tud válaszolni hetek óta.
2016. júl. 12. 04:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
71%

Na, én most megkérdeztem!

Az öcsém tíz évig dolgozott egy Stihl üzlethálózat márkaszervizében, a Stihleken kívül is javítottak mindent, ami kertigép, gyártótól függetlenül, Husqvarnát, Hondát, Solo-t, MTD-t, mindenféle barkácsáruházas márkát, névtelen kínaiakat, ezért nagyjából talán tudja mit érdemes venni és mit nem. Az ő véleménye szerint a Magyarországon elérhető kínálatból a Husqvarna csoport alacsonyabb árkategóriás gépei (Partner, McCullouch) nagyon jó ár-érték arányt mutatnak, és a jó minőségű, korábban már bevált motorokkal hozzák forgalomba a fűnyíróikat (Honda, BridgeStrattion). A gépház, kerekek, illetve felépítmény is megfelelően erős, tartós ezeknél a gépeknél.

Ami még lényeges: Az MTD-t ő is a szar gépek palettáján a legalsó, úgynevezett "híg fos" kategóriába sorolja, a minőségét tekintve!

2016. júl. 12. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 Molyolo ***** válasza:
55%

[link]

[link]

Én a másodikat venném mert abban erősebb motor van.

Önjáró rész meg akkor működik ha húzod azt a külön kart ha nem húzod nem megy az elsőkerék hajtás.

Nekem szegélynyíróm és 190cm3-es McCulloch fűnyíróm is van.

2016. júl. 12. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

Egyetértek Molyolo tanácsával.

Nekem ilyen van (a kisebb 125c, önjáró funkcióval és központi magasságállítással). Kb 500-600m2 füvet nyírok vele. Nem túl nagy a fűgyűjtője (talán 60-70l), de mire megtelik akkor már "nehéz". Az önjáró funkció pedig szükséges, könnyebb, gyorsabb, kényelmesebb.


Off.

A hátsó kerék hajt.

2016. júl. 12. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
ma 10:16 Na majd kapsz a mekk mestertòl mindjárt te és az ôcséd is de azt nem teszitek zsebre. Hogy szidni meritek azt a világmárka Mtd-t mikor az mind a tulajdonos hozzánemértése miatt romlik el kizárólag
2016. júl. 12. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
Egyébkén a McCullohot ajánlim én is nemrég vettek . Eròs Briggs motor masszív kerekek és váz.
2016. júl. 12. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:

Egyet szögezzünk le. Az a műszaki termék ócska, amit annak terveznek. Ilyen, a most nagyszámban kapható kínai fűkasza, és láncfűrész. Ezek mind a japan maruyama gépeknek a gyenge másolatai. (Talán még emlékeznek páran a '70-'80 években itthon is forgalmazott maruyama táskapermeterőkre. Amikből a mai napig jópár működik még.) Nos egy ilyen kasza majdnem 200, a láncfűrész pedig több mint 200E Ft. A kínai másolatok 20-70 E Ft-ba kerülnek.

Japánban a magyar jövedelmek ötszörösét keresi egy gyári munkàs , addig kínában az átlag gépgyári munkás a magyar átlagjövedelem 0,7-szeresét. Egy ilyen kisgép gyártásában mindösszesen 2-3 munkaóra van. Azaz, egy kínában gyártott gép 5-10 E Ft-tal tud olcsóbb lenni, ha ugyan azt a nyersanyagot használják fel. Mivel a nyersanyag, és a technológiai licencek ára mindenhol ugyan annyi.

Felmerül a kérdés, mi a sz..ból készülnek a fuxtek, strausz, stb... gépek? ...hát abból!

Tessék megnézni mennyibe kerül egy kínában készült fűnyíró motor, és egy ugyan akkora hengerűrtartalmú motor, a többi gyártó termékeiből. Az ár különbség bizony csak a bérek különbözetéből adódik. Tehát nem a felhasznált anyagokon spóroltak.

Fűnyíró motoroknál az anyagminőségben nincs különbség az egyes gyártók termékei között. Mindegy, hogy mtd thorx vagy honda. Ugyan azokkal a technológiákkal készülnek. Pl.: alusil, vagy nikasil hengerek, kovácsolt dugattyúk, hajtókarok. Mindegyik gyártó több évtizede készíti termékeit, minimális változtatással. Milliós darabszámban.

Akkora a gyártási tapasztalat, hogy úgy vannak már megtervezve, hogy az élettartam végére egyszerre kopik el minden a motorban. Ha nem így van azz mindig visszavezethető a felhasználóra. Akár tetszik, akár nem.

Mára a műanyag alkatrészek természetes öregedése a legnagyobb gyártási "hiba". Ezért mindegy milyen márkájú motort választ az ember.

De ezt a kijelentésemet tolókarész barátom úgy értelmezi, hogy én azt állítom: Az mtd a legjobb.

Nem. Minden gyártónak vannak kevésbé sikerült gépei.

Pl.:

Nem láttam még olyan embert aki dícsérte volna a honda gc sorozatát egy vezérműszij csere után. Ez jelenleg anyaggal együtt 22'000Ft.

Mik a leggyakoribb hibák?

Aki a "fúnyíróba mindegy milyen olaj kell" , illetve a "20 éves briggsbe is mindegy volt milyen" hozzáállással választ kenőanyagot, azt komoly meglepetések fogják érni. Motor márkától függetlenül.

A mai fűnyírókhoz ugyan olyan teljesítményszintű olaj kell mint a mai autókhoz.

A második gond: nincs meg az előírt olaj csereperiódus. A harmadik helyen, az új környezetvédelmi előírasok miatt a mai motorok jóval kisebb teljesítményt nyújtanak, azt is 3600 helyett, 2600/perces fordulatszámon. (vagy még ez alatt.) Teljesítményük 2-2,5 LE-re esett vissza. Mit csinál a magyar? Állít rajta! Mert nagy fűben csak fulladozik. Magasabb fordulaton nem. A briggsen nem állít, mert azon nem tud. Ugyan így elkezdi tekergetni amikor a belerohadt benzinnel nem indul. Betolja a bokor alá, aminek az ágai kinyújtjak a regulátorrugókat, stb...

Naponta látom a 5-6 éves rommá kopott motorokat, amiben soha nem cseréltek légszűrőt! Naponta szedünk ki mosogató szivacsot a légszűrő házból. Ez nap mint nap látom, és kizárólag olcsó gépeknél. Érdekes módon aki 100000 Ft feletti gépeket vesz azoknak nem gond az 1000Ft-os légszűrőt megvenni évente, és a megfelelő olajat vásárolni. Szezon elötti átvizsgálásra behozni a fűnyíróját.

Olaj leeresztő nyílásról...

Amikor fűnyírómotort rendelek a vevőnek a következő kérdések hangzanak el:

Mekkora tengely hossz? Önindító? Berántókötél hossza? Állandó vagy változtatható fordulatú? Autómata, vagy kézi szivató? Olajbetöltő nyílás milyen legyen? Illetve az olajleeresztő legyen-e az alján? Ez utóbbi megléte 1€-val növeli az árat.

2016. júl. 13. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:

Tizenkettes! Azt írod: "Husqvarna csoport alacsonyabb árkategóriás gépei (Partner, McCullouch) nagyon jó ár-érték arányt mutatnak, és a jó minőségű, korábban már bevált motorokkal hozzák forgalomba a fűnyíróikat (Honda, BridgeStrattion)"

Ez szóról szóra így van.

Én is A husqvarna szerződött kereskedője vagyok. Ugyan ezt mondom én is.

Csak kifelejtetted a felsorolásból az mtd thorx motorokat.

Amiről Molyolo nicknevű hozzászó azt mondta: "Én a másodikat venném mert abban erősebb motor van." Azt a mcculloch M150-es motorként árulja. Az egy mtd thorx motor. A fűnyíró itt készül Nemesvámoson az mtd-nél.

2016. júl. 13. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Még egy gondolat...

Az MTD-t ő is a szar gépek palettáján a legalsó, úgynevezett "híg fos" kategóriába sorolja, a minőségét tekintve!

40'000 forintos motor alá nem raknak 20'000Ft nál drágbb vázat. Akár mtd, akár b&s motor van rajta. Ezeken olcsóbb kerekek vannak csapágy nélkül.

80'000-s motor alá viszont nem raknak 40'000-nél olcsobb vázat.

Nézzél meg egy MTD 46 SPOE gépet közelről. Ugyan ezt megveheted husiban is csak más a színe, de ez is thorx motoros.

2016. júl. 13. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
Most már igazán válaszolhatnál arra kérdésemre amire hetek óta nem vagy hajlandó. Hogy van az hogy ugyan azon az árokparton tolva a Briggs motoros 20 évet bír az Mtd Thorx meg 4 et ? Ha minõségre egy és ugyan az. Megjegyezném ezzel a véleménnyel valószínû egyegyedüli vagy. Az álltalánosság az hogy a szerelõk köpnek egyet az Mtd név hallatán.
2016. júl. 13. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!