Hogy lehet az, hogy a felújításra befizetett pénzt a társasház tulajdonosainak tudta és beleegyezése nélkül nem felújításra költi?
Azért kérdem, mert az eltelt évek alatt ez az épületrész már majdnem 1,5 milliót kifizetett felújításra, a pénzt üzemeltetési költségre, tartozások kiegyenlítésére, nem fizetők helyett számlafizetésekre stb. költötték és az utcafronti rész /ahol már málik a vakolat/helyrehozására már nincs pénz.
Miért kell felújítási és üzemeltetési díjat külön fizetnünk, ha egykalap alá vesznek mindent és végülis annyit lehet csak felújításra költeni, amennyi marad a teljes összegből?
Sajnos ahogy a mondás tartja, közös lónak túrós a háta. Vgyis azt tapasztalni a legtöbb társasháznál hogy egyáltalán nem mennek rendben a felújítási és karbantartási dolgok meg a közös költség kezelése.
Van a közös képviselőváltásnak egy szabályos menete. De tényleg olyan valaki kell aki tulajdonának tekinti vagy komolyan veszi feladatát. Meg a lakók összefogása sem árt, mert legtöbbször abból indul ki a közös kassza hanyag kezelése, hogy a lakók nem foglalkoznak a dolgokkal.
Mi gyakran szembesültünk azzal hogy például az energetikai felújításokat akár 3-szoros mértékben túlszámlázzák. Ezzel be van csapva a lakó, a támogató önkormányzat és a szintén támogató állam is. Ennek ellenére zavartalanul folyik a mai napig az energetikai korszerűtlenítés országszerte.
Igen, ez így van, ahogy írod.A közös képviselők igyekeznek minnél kevesebb energiaráfordítással csak nyilvántartani a költség adatokat, a befizetettekkel nem úgy bánnak, mint egy gondos gazda.
A tulajdonosok teljesen kiszolgáltatott helyzetben vannak. Olyan mintha a társasházakkal nem foglalkozna semmilyen szerv.Nincs olyan szervezet mely irányítaná és felügyelné a közös képviselők működését; a közös képviselők ezt tudják és ők élet és halál urai, milliós értékek felett diszponálnak. A lakóközösségek többségében pedig komoly ellentétek feszülnek egymásnak.
Az amit leírtál törvénytelen. Simán fel kell jelenteni a közös képviselőt, ha szép szóval nem megy.
és mit csinál mindeközben a Számvizsgáló Bizottság?
Az ő dolguk ellenőrizni a közös képviselő munkáját.
illetve vsz azért nyúlnak a felújítási alaphoz, mert vagy vannak, akik nem fizetik a közös költséget vagy pedig túl alacsony a megállapított közös költség.
A közös képviselő dolga mindkettőt rendezni .
A közös képviselő a befizetett összegeket /felújítási alap és üzemeltetés/ együtt kezeli, mint bejövő összeget. Ebből az összegből fizet minden fizetendőt /nemfizetők számláit,felhalmozott adósságokat stb./és a végén a maradék összeg hányada lesz a felújításra. Nem kellene a két különböző költséget külön számlán tartani?
A házunkban jelentősen eltérő nagyságu lakások vannak és így a nem fizetők miatti adósságok jelentős részét a nagyobb lakások fizetik.
Jól van ez így? Mit lehetne tenni, hogy ne így legyen?Mert így évek óta az van, hogy a felújításra befizetett mondjuk fél milliós összeg az év végére csak pl. 50 000-60 000 lesz és ebből a már málladozó utcai frontot soha nem tudjuk rendbehozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!