Kezdőoldal » Otthon » Egyéb kérdések » A biztosító nem akar elég...

A biztosító nem akar elég pénzt adni, mit tudunk tenni?

Figyelt kérdés
Anyósoméknál az elmúlt heti hatalmas szélvihar elkezdte megbontani a zsindelyt, aztán szépen fel is dobta az egészet, foltozgatni nem lehet, cserélni kell mindent. Szerencsére a szomszéd ács, ő is megmondta mit kellene hogy kellene, majd jött a kárbecslő, aki szint ugyan azt mondta, mint az ács. A kárbejelentésbe 1m forintot írtunk, ezt kb. reális árnak gondoltuk és gondolta az ács is, a kárbecslő azt mondta szerinte még többre számítsunk, nagyon kedves volt. A kárbecslő és az ács árajánlatát küldik fel együtt pestre elbíráslásra, az alapján kapjuk a pénzt. DE. Pár napja csöngött a telefon, és a kárbecslő azt mondta anyósoméknak, hogy kiszámolt otthon mindent, és szerinte ezt 500 ezer forintból kilehet hozni. Az ács is kinevette, mert hogy ez egyszerűen lehetetlen, mi pedig döbbenten állunk, hogy most mi is ez az egész, mert BIZTOS hogy annyiból nem lehet kihozni, maga a cserép többe kerül (100nm körüli a ház, és cserépben egyezett meg a kárbecslő is az ács is). Mit lehet tenni, kihez lehet fordulni ilyen esetben? Volt valaki hasonló helyzetben?
2014. márc. 21. 15:22
 1/8 anonim ***** válasza:
Mit írtatok alá? Ha a kárbecslö akkor 1 milliót irt a papírra, akkor utólag nem tudja módosítani. Ha meg akkor nem kértétek töle írásban, akkor nem sokat lehet tenni, esetleg kérhettek egy független kárbecslöt.
2014. márc. 21. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Agytörzsi Prof. ***** válasza:

Nem értem teljesen. Ti most egy komplett tetőcserét szeretnétek a biztosító pénzén?


Mert az nem fog menni. Anno nekem is átrendezte a tetőmet a szél, palatető volt. Jött a szaki, kijavította, adta a számlákat, a biztosító pedig kifizette.

2014. márc. 21. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Első, nem írtunk alá semmit a kárbecslővel a kárbejelentésre írtunk (ami online történt) 1 m forintot.

Második, annyira tönkretette a tetőt hogy nem lehet visszatenni a palát, az egészet le kell cserélni. A gerendákat ilyesmit nem, de a palát teljes egészében ki kell cserélni, ezt az ács és a kárbecslő is mondta. A ház egyik oldalán az egészet leszedte a szél, darabokra törte. Azt nem értjük hogy amikor a kárbecslő azt mondta, hogy 1 milliónál többet kapunk, valamint pont ugyan azt mondta mint az ács, hogy mit kell vele csinálni, hogy írhat 500 ezret becslésnek. Maga a pala (ha mégsem cserépre lenne kicserélve) legalább annyiba kerül, de szerintem a legolcsóbb és legócskább, a munkadíjat pedig nem is fedezi, pedig az sem két forint.

2014. márc. 21. 16:26
 4/8 anonim ***** válasza:

A biztosító kiindulhat abból is, hogy eleve szakszerűtlenül volt megcsinálva a tető, ha a szél megbontotta.


Ha megnézed a többi szomszédét, biztosan nem mindenkinél vitte le.

Őnáluk rendesen megcsinálták, és nem csak számolni tudott az ács, hanem dolgozni is!

2014. márc. 21. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
79%

Hát, ez egy elég zavaros történet, mert a kérdésben még a zsindelyt bontotta meg a vihar, egy válaszban már a palát, a helyreállítás pedig cserépből volt tervezve ha jól látom.

El kell olvasni az eredeti biztosítási szerződést, mit vállalt a biztosító.

Én legalábbis csak olyan szerződést voltam képes a biztosítóval kötni (talán az üvegkár kivételével), hogy a biztosító a biztosítsi esemény előtti állapot helyreállításáért áll jót.

Egy gyakorlati példa: valaki úgy berúgja a 30 éves bejárati ajtómat, hogy a szerelő azt mondja, hogy nem érdemes kijavítani. Akkor sajnos a biztosító nem térít meg egy új bejárati ajtót, (ami mondjuk 150 ezer) hanem azt mondja, hogy volt egy 10 ezret érő 30 éves ajtóm, ami tönkrement. Itt a 10 ezer forint, és vegyek magamnak egy 30 éves bajárati ajtót valakitől, aki éppen most cseréli a 30 éves ajtaját újra...

2014. márc. 24. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Elméletileg a biztosító új értéken térít. Gyakorlatilag ez nem így van. Egyszer nálunk volt egy nagy vihar ès becsapott hozzánk a villám és kiègtek a műszaki cikkeink, az egyik szobában a villanyvezetékneki is vége lett, és még be is àztunk. Erre kaptunk 50 ezer forintot. Felhívtam a kàrszakértőt hogy ha neki ilyen kára lenne akkor azt hogyan tudná megoldani ennyibõl, mire azt válaszolta hogy ne más faszával verjem a csalánt, régi volt a villanyvezeték valamint a berendezések is. Én erre úgy reagáltam hogy átmentem a másik biztosítóhoz. Sok esélyt nem látok hogy többet kapjatok sajnos. Az én esetem a postánál történt. Biztosító függõ az egész. Irj egy panaszlevelet a társaságnak habár én megtettem de még csak válaszra sem méltattak.
2014. márc. 27. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Utolsó.Az hogy válaszra sem méltattak biztos nem igaz. Lehet, hogy fura,de ezek a dolgok nem így működnek. Törvényileg szabályozva van, az is, hogy mennyi időn belül kell válaszolniuk. Lehet, hogy nem kapták meg a panaszod,de az is lehet, hogy te nem kaptad meg az ő levelüket.
2014. jún. 6. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Utolsó. Megkapták a panaszomat mivel email küldtem és megjött a visszaigazolás, hogy elolvasták és hidd el hogy nem válaszoltak.
2014. jún. 8. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!