Hogyan rendszerezzem az évek alatt összegyűlt kismillió iratot? Szlák, befizetések, biztosítás, autós dolgok stb. Nagyon sokszor nekifutottam már...
Én lefűzős mappában tartom őket "fajtánként" külön műanyag tasakban.
Én a lejárt garis szamlakat blokkokat kidobom.
Közmű, biztosítas, ilyesmi cuccokat csak az utolsó éves elszámolóig őrzök.
Egyedül az adóbevallásos papírokat nem dobom ki, lakáshitel papírt, adásvételit, szóval tényleg csak a legfontosabbakat.
Nagy meló nélkül ezt nem tudod megúszni. Én pont ezért álltam át a netes fizetésre, hogy ne gyűljön a papír.
Én a helyedben külön szortíroznám az eltérő szolgáltatókat. Régen összegumiztam őket és betettem egy nagyobb dobozba, majd az ágyneműtartóba. 5 évenként leselejteztem és kidobáltam, vagyis kandallóban eltüzeltük a személyes adatok miatt.
Számláimat kb 10 éve utalással fizetem, amelyik szolgáltatónál lehetett e-számlára váltottam. E-számlát törlöm amit utaltam, a banki kivontok között pedig megtalálom ha valami kéne. De az a helyzet, amióta utalok mindent, nem állít olyat a szolgáltató, hogy nem fizettem be...
A többit iratrendező mappákban tartom:
1: Autó cuccai, számlák, biztosítos papírok, vizsga lapok stb. mindent elrakok és a kocsival adom eladás esetén.
2: Ház építés közben minden is
3: NAV, bérpapirok (nem dobom ki hátha elvesztik mire nyugdíjba megyek), munkaszerződések
4: Orvosi papírok, garis cuccok számlái, közműves papírok,
5: banki dolgok
Mindig megtalálok mindent azonnal, mivel évek óta rendszerezve van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!