Sérült csavart kiszedni, hogyan?
Az autóimon a kisebb javításokat, karbantartásokat szeretem mindig magam végezni (pl.: olajcsere, fékbetét csere, stb...). Hozzám került most egy régi Swift (1.0 2001-es), és le szeretném cserélni a váltó olajat benne. Az előző tulajdonos vagy szerelő(?) sikeresen szétdarálta a csavart, szóval nem igazán lehet kicsavarni még speciális olajleeresztő kulccsal sem... A csavar: [link]
Illetve így kéne kinéznie, de helyette szinte teljesen kör alakúra van koptatva. Hogyan lehetne kicsavarni? Gondoltam, hogy ráhegesztek valami vasrudat, és azzal eltekerem, de az túl macerás, nem is férek annyira jól hozzá, és nem akarok a kicsi alján hegesztgetni. Van valakinek esetleg valami tippje, ötlete? Nagyon hálás lennék!
Nem lenne egyszerűbb torx rovátkát belemarni, és torx kulccsal kicsavarni,ha már úgyis kör alakú lett a négyzet?
Bár sztem ha az előző nem szedte ki akk te se fogod...
#4-es tippje a legjárhatóbb!
/arra figyelj, hogy a kiszedőn, ELLENKEZŐ IRÁNYÚ a menet/
Köszönöm a válaszokat! Azt hiszem, hogy a törtcsavar kiszedő nyomatéka nem lenne elég ahhoz, hogy megmozdítsam ezt a csavart, illetve fúrni sem akarok bele, mert ha picit is túlfúrom, akkor elkezd kifolyni az olaj, egyenesen rá a fúróra.. Viszont közben lett egy ötletem, kíváncsi lennék, hogy szerintetek működik-e. Íme: egy ismerősömnek van ilyen ragasztója: [link]
ha ezzel betömöm a csavart úgy, hogy egy nagy nyomatékos (hosszú) vasrúd végét elhajlítom, és a gyantát annak rúdnak a végéhez formázom, akkor ha beleköt a csavarba, elképzelhető, hogy elég erős lesz, hogy a rúddal kicsavarjam?
Kicsit egyszerűbben megfogalmazva: a gyantával visszaépítem az eredeti csavarformát, a kérdés az, hogy elég erős-e ez a gyanta. Elvileg az ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik:
Nyírószilárdság (GBMS): 20 N/mm²
Nyomószilárdság: 90 N/mm²
Kétlem, hogy bármilyen ragasztó, amit ráadásul nem is vékony rétegben használsz, tartana annyit, hogy több erőt tudj kifejteni, mint egy nagyobb törtcsavarkiszedővel.
Fúrás előtt jól ütögesd meg a csavart, mondjuk egy darab köracél, ami belemegy a kikoptatott részbe, kalapáccsal püfölve. Ettől elválnak az összerohadt részek, elvileg.
Nem ismerem a felépítését, ha nincs ott semmi gumi meg vezeték, akkor gázos melegítőpisztollyal megmelengeted, utána - ha meg lehet fogni valamennyire -, lehet, hogy megindul. Ez előtt is ütögesd meg. A kettő együtt csodákra képes.
Hmmm!
Úgy értelmeztem a kérdésedet, hogy a fáradt olajtól, és -ennek kapcsán- a sérült olajleeresztő csavartól is meg szeretnél szabadulni.
Ennek a megodására kaptál tippeket. Erre most előállsz egy olyan ötlettel és egy olyan kifogással, hogy az ember nem tudja, sírjon ,vagy nevessen.
:( v.s. :)
Komolyan gondolod, hogy kb. egy köbcentiméternyi műgyanta, nagyobb csavaró erőhatást elvisel, mint ami egy fém leeresztő csavar széttrancsírozásához elegendő volt?
És tényleg csak azért nem akarsz előfúrni a törtcsavarkiszedőnek mert folyni fog az olaj?
Akkor most mi a terv?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!