Ez a villanymotor egyfázisú vagy háromfázisú? (fotók, több lent)
Rajz:
Bekötés:
Elvileg egyfázisúnak kéne lennie, mert néhány éve vettem újonnan és az adattábla szerint is egyfázisú.
De akkor miért 6 vezeték jön ki a motorból, és miért van 2 kondenzátor?
Egyfázisú aszinkron motorból 4 vezetéknek kéne kijönnie nem? Főfázistekercs és segédfázistekercs 2+2=4.
Segítsetek mégérteni légyszíves.
A bekötés jó egyébként, működik is, de szeretném is érteni hogy hogyan működik.
Jelentem, teszteltem! Igaza volt a 8-nak, centrifugálkapcsolós. Többféle vizsgálatot is végeztem. Először fapadosan a szakadásvizsgálót bekötöttem V1-V2 közé. Ez a teszt eredménytelen lett, miután a motorzaj elnyomta a sípolás hangját, nem lehetett eldönteni hogy sípol-e vagy nem.
Másodszor feszültséget mértem V1-V2 között. Itt az ötletem az volt, hogy motorindítás után kezdetben 0V-ot kell mérnem a rövidzár miatt, majd bizonyos késedelemmel (amikor a centrifugálkapcsoló bontja a kontaktot) kell megjelennie valamilyen feszültségnek. Pontosan így történt, a mért feszültség egyébként 360V körülinek adódott, gondolom azért nem 230V mert a kondi fázistoló hatása érvényesül.
A harmadik tesztem ismét szakadásmérővel történt, de a motortengelyt kézi erővel forgattam egy kb. 10x-es átételen keresztül. A műszer először szakadozva sípolt, majd abbamaradt a fordulat növekedésével.
Végül pedig lebontottam a kapocsházat, az alatta lévő nyíláson nehezen ugyan de kissé látni hogy a motortengelyen van egy rugós szerkezet. Erről fotót is csináltam:
A centrifugálkapcsoló működéséről a youtube-on két jó felvételt is találtam (erre járó amatőröknek hasznos lehet)
2.perctől: [link]
Felpörgetés közben: [link]
Köszönöm a segítségeteket!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!