Ez a villanymotor egyfázisú vagy háromfázisú? (fotók, több lent)
Rajz:
Bekötés:
Elvileg egyfázisúnak kéne lennie, mert néhány éve vettem újonnan és az adattábla szerint is egyfázisú.
De akkor miért 6 vezeték jön ki a motorból, és miért van 2 kondenzátor?
Egyfázisú aszinkron motorból 4 vezetéknek kéne kijönnie nem? Főfázistekercs és segédfázistekercs 2+2=4.
Segítsetek mégérteni légyszíves.
A bekötés jó egyébként, működik is, de szeretném is érteni hogy hogyan működik.
Van egy indító és egy üzemi kondenzátor. Az indítót még ki is kell kapcsolnia valaminek.
Ennyi az alkalmazandó.
Visszafejtettem egyébként a kapcsolási rajzot, ideteszem hátha valaki tud okosat mondani:
Még egy fotó, ezeken látszanak a kondenzátorok. Egyik kondit se kapcsolja le semmilyen eszköz.
mázlista..ez egy mágneskapcsolóval irányváltós motor lesz..
Amúgy egyfázisú.
Értem én hogy egyszerű az irányváltás, meg azt is hogy egyfázisról üzemel. De hogy lehet egyfázisú, amikor 6 vezeték jön ki a motorból? Mert ez olyan mintha háromfázisú lenne a tekercselés, ott jön ki 6 vezeték.
Egyfázisúnál 4-nek kéne kijönnie nem?
#8 Na ez viszont lehetséges, és ez alapján már a kapcsolási rajz is logikus. Köszönöm.
Holnap kimérem hogy tényleg így van -e.
Pont az adattáblát nem raktad fel, amiből sokminden kiderülne
A V1-V2 azért rövidzár, mert az a kapcsolómű(egy bontó érintkező) Induláskor bent van 2 kondi, utána a nagyobbat lekapcsolja, és az üzemi kondi az mindig kisebb is, mint az indító.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!