Ez a villanymotor egyfázisú vagy háromfázisú? (fotók, több lent)
Rajz:
Bekötés:
Elvileg egyfázisúnak kéne lennie, mert néhány éve vettem újonnan és az adattábla szerint is egyfázisú.
De akkor miért 6 vezeték jön ki a motorból, és miért van 2 kondenzátor?
Egyfázisú aszinkron motorból 4 vezetéknek kéne kijönnie nem? Főfázistekercs és segédfázistekercs 2+2=4.
Segítsetek mégérteni légyszíves.
A bekötés jó egyébként, működik is, de szeretném is érteni hogy hogyan működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Van egy indító és egy üzemi kondenzátor. Az indítót még ki is kell kapcsolnia valaminek.
Ennyi az alkalmazandó.
Visszafejtettem egyébként a kapcsolási rajzot, ideteszem hátha valaki tud okosat mondani:
Még egy fotó, ezeken látszanak a kondenzátorok. Egyik kondit se kapcsolja le semmilyen eszköz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mázlista..ez egy mágneskapcsolóval irányváltós motor lesz..
Amúgy egyfázisú.
Értem én hogy egyszerű az irányváltás, meg azt is hogy egyfázisról üzemel. De hogy lehet egyfázisú, amikor 6 vezeték jön ki a motorból? Mert ez olyan mintha háromfázisú lenne a tekercselés, ott jön ki 6 vezeték.
Egyfázisúnál 4-nek kéne kijönnie nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8 Na ez viszont lehetséges, és ez alapján már a kapcsolási rajz is logikus. Köszönöm.
Holnap kimérem hogy tényleg így van -e.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Pont az adattáblát nem raktad fel, amiből sokminden kiderülne
A V1-V2 azért rövidzár, mert az a kapcsolómű(egy bontó érintkező) Induláskor bent van 2 kondi, utána a nagyobbat lekapcsolja, és az üzemi kondi az mindig kisebb is, mint az indító.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!