A hálózati vagy az akkus ütvecsavarozó erősebb?
Semmi erről szóló cikket, írást nem találok. Nm-ben mindig meg van adva a nyomaték, de kezdem már úgy érezni, hogy a gyakorlatban az nem mindenképp számottevő adat. A hálózati gépek sokkal nagyobbak, nagyobb motor, nagyobb ütőmű. Melyik lehet az erősebb az alábbiak közül?
Hálózati:
Akkus:
Nagyobb akkus:
Ez komplexebb kérdés annál, hogy hálózati vagy akkus.
Az ütvecsavarozónál nem a beépített forgógép szolgáltatja az ütési energiát, hanem az ütőmű. Onnantól kezdve, hogy van egy fordulatszámod, tulajdonképpen tökmindegy mi hajtja. Nyilván akkusnál függ az akku pillanatnyi feszültségesésétől, de egy normálisabb akkus gépnél 20-25% töltöttségtől fölfele ez nem számottevő.
És amit még kiemelnék, a szerszám minősége. Sokan megveszik a drága gépet 2 akkuval 150-200 ezerért, de egy normális gépi dugókulcs készletre már nem marad 30 eft. A szerszám és a négyszög hajtás között rengeteg erő elveszik, ha egy egyszerű CrVa dugót raksz rá, a csavarfejre leadott nyomaték érezhetően csökkenni fog. Ugyan így a toldók, minden beiktatott illesztés a rendszerben, csökkenti a nyomatékot. Egy valóban 500Nm-es gép erősebb lesz egy CrMo dugóval, mint egy 1000Nm-es gép CrVa dugóval és egy toldóval.
Inkább az ár az, ami látatlanban jó mutatója a gép teljesítményének. Ipari márkáknál, mint a linkelt Dewalt, a nyomaték specifikáció nagyjából helytálló.
Még kettő dolgot kiemelnék. Egyrészt, mivel az akkusokban BLDC motor van, ami nagyon jól szabályozható, sokkal kezesebb egy akkus gép. Primitíven fogalmazva a szabályozás mindig az alkalmazáshoz igyekszik állítani a fordulatszámot. Ez egy ütvecsavarozónál azonban kevésbé szempont, mivel nem közvetlen a forgógép végzi a munkát.
Továbbá, mivel az ütvecsavarozók orr nehéz gépek az ütőmű miatt, az akku súlya jó balansz, sokkal kényelmesebb, ergonomikusabb mint egy levegős vagy hálózati gép. Ami pl. egész napos munkavégzésénél sokat számít. Több autószerelőtől is hallottam már, hogy azért cserélik a levegős gépeket akkusra, mert jobb a balansz, nem fárad el tőle annyira a kéz.
Mi akkus Milwaukee-vel vagyunk felszerelve, brutál darab, 1/2-es négyszögnyílású, 32-es gépfejjel simán letekeri a nagyobb autóbuszok M20*1,5-es, nyomatékra húzott, vagy jobban rászorult/rárohadt kerékanyáit.
Átlag egy műszakot kibír az akksija (5 Ah -s).
Kiegészítés:
Amit az akksis gép nem tud megindítani, arra viszont ott van a levegős (10-12 bar -ról működő) Demag gép, na az ha kell, a tőcsavart is eltöri. :)
#5
Vagy ha nem töri el, lenyalja az anyáról a menetet, mintha ott sem lett volna.
Az eredeti kérdésre egy általános válasz, hogy az akkus gépek erősebbek általában, illetve erősebbek tudnak lenni általában a tárolt áramerősség miatt.
Most van a Li.lben erős akkus, bár irreálisan nagy a Nm amit írnak, vannak ilyen tesztek nézz utána.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!