Hogyan kell elvégezni egy fúró- vésőkalapács kenését, kenőanyagának cseréjét/pótlását?
Van egy Einhell TC-RH 900 típusú fúró-vésőkalapácsom és a fúró-/vésőszárak cseréjénél azt tapasztalom mostanában, hogy nagyon fekete a szárak SDS-plusos vége. Gondolom a használattól és portól elhasználódott már a gyári zsírozás.
A géphez a gyári csomagolásával egy kis tégelybe adtak kenőanyagot.
Az érdekelne, hogy ezt hova és hogyan kell bejuttatni a gépbe.
Az alább linkelt oldalon látszik, hogy a gép tetején és oldalán is van egy megbontható nyílás, vélhetően a kenőanyag bejuttatására (is).
De hol, hova, hogyan és mennyi kenőanyagot kell bejuttatni?
A kenőanyag a tokmányhoz van. Mivel az SDS gépekben egy pneumatikus "kalapács" üti fúrószár végét, fontos hogy mindig megfelelő kenés legyen a tokmányban.
Nem kell, hogy ússzon a zsírban, de kiszáradni sem szabad hagyni.
Illetve néha nem árt kitisztítani a tokmányt.
A legtöbb gépen le lehet venni a tokmány végén lévő gumi harangot, ilyenkor benzinnel vagy valami hígítóval és ecsettel ki lehet tisztítani a tokmányt.
A feketedés normális a fórú szárak végén.
A hajtómű zsírzása független a szerszám végének zsírzásától. Az előbbinek általában van egy csavaros fedele ahol meg tudod tömni zsírral.Ide inkább valami minőségibb zsírt érdemes tenni.
A véső és fúrófejeket pedig használat előtt illik belemártani a géphez kapott zsírban. A befogótokmanyt ki tudod pucolni időnként, brigéciolban vagy féktisztítóval. De ahogy írtad is a kosz és a kopás miatt előbb utóbb úgyis fekete lesz majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!