Munkáltatói lakhatási támogatáshoz számlára lenne szükségem az albérletünk tulajdonosától, mit tegyek?
Most, március elsejével költöztünk a párommal új albérletbe, mivel az előzőt a tulaj értékesíteni szeretné, ezért el kellett költöznünk. Azzal egyébként semmi probléma nem volt, minden további nélkül kiállította a számlát. Amikor kiderül, hogy el kell költözni, akkor találtuk a mostanit, ahova egyébként már beköltöztünk. A tulaj külföldön él már évek óta, és egy ingatlanost bízott meg az albérlet kiadásával (beszéltünk a tulajjal is, de a kommunikáció közte és az ingatlanos között nem volt teljesen 100 %-os). Én idén januártól kapok a munkáltatómtól albérlet támogatást, be is tudtam nyújtani a számlát. Nem volt probléma. Az új szerződés aláírása előtt nyilván mindent megkérdeztünk, azt is hogy számlaképes-e. "Igen, persze. Tudunk számlát adni ha kell." Aláírtuk a szerződést, minden szép és jó, be is költöztünk. Most az első havi bérleti díj fizetése előtt megkérdeztük, hogy akkor mi lesz a számlával. A tulaj (külföldön él) azt mondta, hogy nem fér hozzá az ügyfélkapujához, azt csak személyesen tudja elintézni, azonban legközelebb csak nyáron jönnek haza. Addig nem tud számlát adni. Egyébként is, ő mondta az ingatlanosnak, hogy a bérleti díj az nettó, ha kell számla, akkor arra jön még áfa. Csak ezt az ingatlanos nekünk elfelejtette mondani. Az előző albérletnél nem volt ilyen, nem kellett pluszba fizetni, ugyanazzal az összeggel állították ki a számlát.
Amúgy is, a szerződésben nem szerepel, hogy az ár nettó. A másik dolog, hogy tudtommal az albérlet ÁFA mentes. Neki kell utána adóznia, mivel ez neki plusz jövedelem, nyilván szja-ként. De az is 15%, nem 27.
Ezek alapján, szerintetek van joga több pénzt behajtani tőlünk, ilyen indokkal, hogy ha kell számla akkor az összeg az ÁFA-val növelt összeg lesz?
Illetve ilyen esetben, ha nem tud nyárig számlát adni, attól kaphatok tovább támogatást, ha benyújtom a munkáltatónak a szerződést, és minden hónapban a bankszámlakivonatot, bizonyítva vele, hogy befizettem a szerződés szerinti összeget (a szerződésben szereplő névre és bankszámlaszámra)?
Kérlek segítsetek, kezd eloszlani a kezdeti lelkesedés az új albérlet iránt, és ha nem kapok tovább támogatást, nem nagyon fogok kijönni a fizetésemből. :( Nem keresek rosszul, de gondolom nem kell bemutatnom az ingatlanárakat... Egyébként Kecskemétről van szó.
Előre is köszönöm a tanácsokat!
23/L
Ezen mi nem egyértelmű?
"A támogatás lakhatási költségekre való felhasználását igazoló dokumentumok:
bérleti szerződés, számla és kifizetést igazoló bizonylat (pl. bankkivonat vagy
kiadási pénztárbizonylat vagy készpénzfizetési számla)"
SZÁMLA + kifizetést igazoló bizonylat
Az utóbbi bankkivonat, ugyanis támogatást csak számlával, szerződéssel, és banki átutalással történő havi bérleti díj fizetéssel adják meg.
De ezt a kérdező is tudja, hisz már írta, eddig is készpénzfizetési számlával igazolta az ingatlanbérlését.
Lehet itt a semmit linkelgetni, attól még fecnire írt átvételi bizonylattal NEM kapja tovább a támogatást. Amúgy értő olvasás és a fogalmak ismerete nem lenne felesleges!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!