Bérelt lakás tartózkodási címként való bejelentéséhez mi kell?
Kell a tulajdonostól írásos hozzájárulás? Ehhez van valamilyen letölthető formanyomtatvány?
Vagy elég a bérleti szerződés fénymásolata?
(A tulajdonosnak egyébként nincs kifogása ellene, de jó lenne nem kétszer sorban állni az ügyintézés miatt, azaz már elsőre a megfelelő papírokat vinni.)
Az ügyfélkapun keresztül elméletben el lehet indítani a tartózkodási hely bejelentését, DE ott se írják le egyértelműen, hogy mi a következő lépés, mit kell vinni majd az ügyintézés személyes véglegesítéséhez.
Ha valaki mostanában intézett ilyesmit kormányablaknál/városházán, kérem írja le, hogy mik az aktuális tudnivalók! Köszönöm!
Most már elég a két tanúval aláírt szerződés, nem kell a tulajdonos külön engedélye.
Az eredetit vidd be, max. lefénymásolják ők.
(Elvileg a tartózkodási hely bejelentése 3 munkanapon belül kötelező.)
"A tulajdonosnak egyébként nincs kifogása ellene,"
Nem is lehet. Ne adja ki a lakást, ha ez gond neki.
Lakóhelyet (leánykori nevén állandó lakcímet) is be lehet jelenteni, pontosan ugyanúgy, mint a tartózkodási helyet. Ez egyes-egyedül a beköltöző lakó döntése.
Jobb felhívni az okmányirodát, mert van, ahol a tulajdonos személyes megjelenését várják el. Másutt tulajdoni lapot kérnek, és hasonló képtelenségek fordulhatnak elő. Az teljesen általános, hogy nem tudnak a két tanús bérleti szerződés aláírást kiváltó hatásáról, pedig már két éve így van.
#3-as
Két éve igen, az új PTK-val.
És ott a pont, a többiben is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!