Általában hogy zajlik egy lakás kiadása - legális - úton?
Ügyvéd bácsi/néni felkeresése alkalmával ő mindent elmond neked. Több variáció is van, majd választasz közüle.
Az átadáskor célszerű jó minőségű fotókat készítened a lakás minden részéről, berendezéséről, hogy az állagromlásból eredő hibák később egyértelműek legyenek.
Ezzel az ügyvédes, közjegyzős dologgal sokan túlzásba esnek.
Az esetek többségében a lakás kiadója letölt egy bérleti szerződés mintát a netről, azt kicsit átvariálja, beleírja amit szeretne.
Amikor meg van a megfelelő bérlő jelölt akkor elé teszi a bérleti szerződést, hogy olvassa el, nézze át. Megbeszélik a részleteket, ami még hiányzik vagy amit változtatni kell mert máshogy egyeznek meg benne az variálják, majd újra kinyomtatják és amikor legközelebb találkoznak - néha már a kaució és a kulcs átadásának idején, akkor aláírják, keresnek hozzá 2 tanút és ennyi. A bérlő átadja a 2 havi kauciót és az első bérleti díjat, a tulaj átadja a lakáskulcsot, megnézik együtt a mérőóra állásokat, a lakás pillanatnyi állapotát - esetleg ezt le is írják, alá is írják mindketten, majd beköltözik a lakó. A tulaj meg az éves adóbevallásánál nyilatkozik a lakáskiadásról és befizeti utána az adót.
Persze sokan ezzel nem érik be, de ez az általános.
Nagy általánosságban nem szoktak közjegyzőhöz menni a felek. Ha igen, akkor vagy a kiadó szokta fizetni az egészet (hiszen lényegében őt védi és ő ragaszkodik hozzá) vagy felesben.
A gyakorlatban úgy megy szinte mindig, ahogy a hármas írta: fognak egy már megírt sablon szerződést és a két fél egyeztetése után beleírják/kihúzzák amit gondolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!