Otthon írt albérleti szerződés felmondásának átnyújtására, van hivatalosabb forma?
Tehát mint tulaj, a bérlőnek mondanánk fel határozott idejű szerződést. Csak otthon írt bérleti szerződésre alapozva lenne a felmondás megírva.
Személyesen átnyújtáson kívül tudunk mást tenni, így hogy nincs közjegyzős szerződés?
Mi a valódi kérdés?
Mész az ingatlanba, találkozol a bérlővel és átadod neki a megírt felmondási iratot.
Én kapcsolattartási módokat kérek a szerződésbe foglalni. Tehát meghatározzuk, hogy milyen módon tartjuk a kapcsolatot írásban. E-mail, messenger stb. Ha azon jelzem a szerződés felmondását, vagy a bérlő teszi ugyanezt, akkor azt hivatalosnak ismerjük el.
Azon kívül egyéb kapcsolattartót is kérek, aki eljárhat helyette és nevében, mert mi van akkor, ha meghal, vagy kómába esik a bérlő, vagy a bérbeadó, vagy más módon van akadályozva?
Ilyenekre azért gondolni kell egy megállapodás megkötésekor.
Tértivevényes levél. Ha azt nem veszi át, akkor is egy idő* után beáll a kézbesítési vélelem(újabban kézbesítési fikció). Ami lényegében azt jelenti, hogy jogilag átvetnek minősül.
*Ha átveszi vagy megtagadja az átvételt a postásnak, akkor azonnal, ha csak nem nyit ajtót, akkor második kézbesítési kísérlet után 5 munkanappal. Szóval, magyar postát ismerve bő két hét.
Normális keretek között akár egy email is elég lehet, ha a bérlő a válaszában visszaigazolja, hogy tudomásul vette a felmondást. Egyébként marad a tértivevényes levél.
Ha a bérlő nem szegett szerződést, és rendeltetésszerűen használta az ingatlant, akkor a határozott idejű szerződés felmondása speciális helyzetet teremt, meg kell állapodni, hogy egyik fél se járjon rosszul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!