Ilyen könnyű Isten átejteni?
Kedves Kérdező,
Szeretném felhívni a szíves figyelmedet arra, hogy az angyalok, kérubok, így Lucifer teremtése is Ádám teremtése ELŐTT történt. Lucifer felfuvalkodása és bukása, Sátánná válása is Ádám és Éva ELŐTT történt. Tehát a Sátán már Ádám és Éva teremtésekor meg volt büntetve, ki lett vetve a mennyből. Erre utalások a Bibliában a Teremtés könyve után szerepelnek, tehát ezek az utalások nem kronológiai sorrendben szerepelnek. A végső büntetése a Sátánnak, ördögnek pedig a gyehennában lesz, az örök tűz tavában:
Jelenések 20
10
És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.
11
És láték egy nagy fehér királyiszéket, és a rajta űlőt, akinek tekintete elől eltűnék a föld és az ég, és helyök nem találtaték.
12
És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, amely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint.
13
És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
14
A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
15
És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.
Tehát a kérdésed nem igaz, Istent nem lehet átejteni, a Sátán nem úszta meg, ki lett taszítva a mennyből Ádám teremtése előtt, és végül tűz tavába lesz vetve.
Ahá, szóval aki nem a mennyekben, vagy az Édenben van, azt nem bünteti, de sajnos az eset az Édenben történt, ha jól emlékszem.
Vagyis nem volt kivetve onnan, mert ott volt.
Másrészt ha nem vette be a trükköt az Isten, akkor a szegény kígyók miért nem tudnak ma papucsot hordani, he?
Mégiscsak bevette!
Kedves Rachel!
Valóban volt egy ilyen érzésem (hiszen elég rég óta csak hárman írtunk új hozzászólást a kérdéshez), de így bocsánatot kérek az elhamarkodott véleményért!
Ettől függetlenül viszont a nektek címzett kommentemre nem reagáltatok, az abban megfogalmazott észrevételeimet nem cáfoltátok meg, ugyanakkor el sem fogadtátok.
Szerintem illene konszenzussal lezárni egy ilyen beszélgetést, és nem csak úgy szó nélkül felállni az asztaltól és elmenni.
----
Természetesen továbbra is fennáll a kérdés azok felé, akik a piros kezecskére klikkeltek, szeretném, ha megírnák, miért volt haszontalan ennyire szerintük a hozzászólásom!
Látom sok mindent nem értesz, próbálok válaszolni.
"Ahá, szóval aki nem a mennyekben, vagy az Édenben van, azt nem bünteti, de sajnos az eset az Édenben történt, ha jól emlékszem.
Vagyis nem volt kivetve onnan, mert ott volt."
Itt az a gond, hogy kevered a mennyt az Édennel. A menny Isten lakóhelye, onnan lett Lucifer levetve, és vált Sátánná. A Földön volt egy hely, amit Édennek neveztek, abban volt egy kert, ahol élt Ádám és Éva, de ez nem azonos a mennyel.
Lucifer első büntetése a mennyből való kitaszítás, a második ennél is nagyobb büntetése az örök tűz tava lesz, ami elvégzett dolog, elkerülhetetlen.
"Másrészt ha nem vette be a trükköt az Isten, akkor a szegény kígyók miért nem tudnak ma papucsot hordani, he?
Mégiscsak bevette!"
Ahogy említettem Isten már megbüntette, és meg is fogja büntetni a Sátánt. Az, hogy a kígyót is megbüntette, az nem jelenti azt, hogy Isten át lett ejtve.
Nézzünk meg egy újszövetségi példát arra, amikor a Sátán belebújt egy emberbe:
1
Elközelgetett pedig a kovásztalan kenyerek ünnepe, mely husvétnak mondatik.
2
És a főpapok és az írástudók keresnek vala módot, hogyan öljék meg őt; mert féltek a néptől.
3
Beméne pedig a Sátán Júdásba, ki Iskáriótesnek neveztetik, és a tizenkettőnek számából vala;
4
És elmenvén, megbeszélé a főpapokkal és a vezérekkel, mimódon adja őt nékik kezökbe.
5
És azok örülének, és megszerződének, hogy pénzt adnak néki;
6
Ő pedig megigéré, és keres vala jó alkalmat, hogy őt nékik kezökbe adja zenebona nélkül.
A 3. versszakban konkrétan írja, hogy a Sátán bement Júdásba. Tehát nem trükk, hanem ez ismert volt Isten előtt. Jézus is tudta, hogy el fogja Júdás árulni őt. A Sátán is megkapta ezért a büntetését, és Júdás is, aki tett dolgokat azért, hogy belemenjen a Sátán. Lopott a közös pénzből, egyre gonoszabb lett a szíve, végül áruló lett, és a legvégén ment bele a Sátán.
A büntetőjog is ismeri a felbújtó, cinkostárs fogalmát, és nem csak az elkövetőt bünteti meg, hanem a felbújtót is. Isten is így van ezzel, nem csak a felbújtót, a kísértőt (Sátán) bünteti, hanem a végrehajtót (kígyó, Ádám, Éva, Júdás, Michael Jackson, stb.) is. Isten átlátja a dolgokat, Őt nem lehet átejteni. Sokszor az emberek nem látják át a dolgokat, és át vannak ejtve, és ítélkeznek hamisan Istenről.
Egy másik leírás az árulásró, ebből kiderül, hogy nem csak Istent, hanem Jézust sem lehet átejteni:
21
Mikor ezeket mondja vala Jézus, igen nyugtalankodék lelkében, s bizonyságot tőn, és monda: Bizony, bizony mondom néktek, hogy egy ti közületek elárul engem.
22
A tanítványok ekkor egymásra tekintének bizonytalankodva, hogy kiről szól.
23
Egy pedig az ő tanítványai közül a Jézus kebelén nyugszik vala, akit szeret vala Jézus.
24
Int azért ennek Simon Péter, hogy tudakozza meg, ki az, akiről szól?
25
Az pedig a Jézus kebelére hajolván, monda néki: Uram, ki az?
26
Felele Jézus: Az, akinek én a bemártott falatot adom. És bemártván a falatot, adá Iskáriótes Júdásnak, a Simon fiának.
27
És a falat után akkor beméne abba a Sátán. Monda azért néki Jézus: amit cselekszel, hamar cselekedjed.
28
Ezt pedig senki sem érté a leültek közül, miért mondta néki.
29
Némelyek ugyanis állíták, mivelhogy az erszény Júdásnál vala, hogy azt mondá néki Jézus: Vedd meg, amikre szükségünk van az ünnepre; vagy, hogy adjon valamit a szegényeknek.
30
Az pedig, mihelyt a falatot elvevé, azonnal kiméne: vala pedig éjszaka.
Ne terelj, itt most egy konkrét esetről van szó.
Mózes I/3
14. És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban.
15. És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod.
***
Világosan látszik, hogy nem a sátánt, hanem a kígyót hibáztatja, vagyis bevette a cselt, a sátán megúszta ez alkalommal.
Kedves Rachel!
A babához gratulálok előre is, remélem minden probléma mentesen zajlik majd!
Nagy öröm és (3 lány felnevelése után tudom) sok nehézség is a gyermek, de megéri!
A válaszotokat természetesen várom türelemmel.
Én magam egyébként agnosztikus vagyok, nem tagadom Isten lehetőségét, csupán nem hiszem el a róla szóló feltételezéseket.
Ennek ellenére vagy ezzel együtt kifogásoltam meg férjed Biblia idézeteit (és hozzáállását) a már előzőekben kifejtett okokból.
"Világosan látszik, hogy nem a sátánt, hanem a kígyót hibáztatja"
Ha egy embert gyilkosságra vesz rá a Sátán, akkor is kap büntetést a gyilkos, Istentől is és az emberi igazságszolgáltatástól is. A Sátán büntetése benne van a Bibliában, ahogy idéztem is már, ráadásul többszörös a büntetése, szó sincs balhé megúszásról, ahogy a kérdező véli, tehát Isten nincs átejtve, a kérdés tehát rossz, a kérdező tudatlansága miatt.
"És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!