Milyen bizonyíték van arra, hogy a pokolban szenvedés van?
A Biblia nyilvàn úgy van megírva, hogy a mennyet tüntesse fel jó helyként, szóval kétséges a dolog.
Nem tartom kizàrtnak, hogy időnként az angyalok is lejàrnak oda kàtyzàzni egyet a régi haverokkal, hiszen anno a bukotg angyalok a kollégàik voltak.
Jézus tanított a pokolról. Ő nem hazudott soha, ezt kétségbe lehet vonni, attól még tény marad.
Luk 16:19 Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván:
Luk 16:20 És vala egy Lázár nevű koldus, ki az ő kapuja elé volt vetve, fekélyekkel tele.
Luk 16:21 És kíván vala megelégedni a morzsalékokkal, melyek hullanak vala a gazdagnak asztaláról; de az ebek is eljővén, nyalják vala az ő sebeit.
Luk 16:22 Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám keblébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték.
Luk 16:23 És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak keblében.
Luk 16:24 És ő kiáltván, monda: Atyám Ábrahám! könyörülj rajtam, és bocsásd el Lázárt, hogy mártsa az ő ujjának hegyét vízbe, és hűsítse meg az én nyelvemet; mert gyötrettetem e lángban.
Luk 16:25 Monda pedig Ábrahám: Fiam, emlékezzél meg róla, hogy te javaidat elvetted a te életedben, hasonlóképpen Lázár is az ő bajait: most pedig ez vigasztaltatik, te pedig gyötrettetel.
Luk 16:26 És mindenekfelett, mi köztünk és ti közöttetek nagy közbevetés van, úgy, hogy akik akarnának innét ti hozzátok általmenni, nem mehetnek, sem azok onnét hozzánk át nem jöhetnek.
Luk 16:27 Monda pedig amaz: Kérlek azért téged Atyám, hogy bocsásd el őt az én atyámnak házához;
Luk 16:28 Mert van öt testvérem; hogy bizonyságot tegyen nekik, hogy ők is ide, e gyötrelemnek helyére ne jussanak.
Luk 16:29 Monda neki Ábrahám: Van Mózesük és prófétáik; hallgassák azokat.
Luk 16:30 Ama pedig monda: Nem úgy, atyám Ábrahám; hanem ha a halottak közül megy valaki hozzájuk, megtérnek!
Luk 16:31 Ő pedig monda neki: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad.
A Biblia ír róla hogy ott szenvedés lesz. Valamint a Pokolról is a Biblia ír eleve.
Vagyis ha hiszel a Bibliának, akkor onnan tudod hogy a Pokolban szenvedés lesz, mert a Biblia ezt írta. Ha pedig nem hiszel a Bibliának, akkor nyilván a Pokolban sem.
Nincs rá bizonyíték, csak visszahivatkozások a Bibliára, illetve egyéb szent könyvekre.
Sok nép vallási mítoszaiban szerepel a bűnhődés, mint elem a halál utáni létben. A halálközeli élmények elenyésző százaléka negatív, vagyis pokolszerű, és nagy kérdés, hogy ez mennyire szubjektív elem.
Egyes "visszatérők" átmeneti szenvedésről beszélnek, de a legtöbben arról, hogy nem külső büntetés van, hanem önmagunk tetteinek megítélése, és a szenvedés alapja a belátáson majd megbánáson alapuló lelkiismeret-furdalás.
Létezhet a pokol csakna Biblia szerzői kiszínezték kicsit a dolgot.
Természetesen nem hiszek a Bibliànak :-)
“Ezeket az embereket tüzes kemencébe dobják, ahol sírás lesz és fogcsikorgatás.”
Ha egy helyről ilyen dolgokat írnak, hidd el, nem lehet olyan szuper ott!
Itt a földön is történnek borzalmas dolgok, - azt pedig, hogy a pokolban milyen szörnyűségek vannak, földi ember el sem tudja képzelni.
"A Seol világa árnyékvilág, a benne levők csak árnyszerűen léteznek, igazából nem élnek, semmi örömben nem lehet részük. A zsidó világképben ez a hely az „alsó vizek” alatt a mélyben helyezkedik el, s úgy kell elképzelnünk, mint valamiféle gödröt vagy árkot. Ezen a helyen sűrű sötétség uralkodik, a holtak nem tudnak kiszabadulni üregeikből. Lehetetlen kapcsolatot teremteniük az élők világával, sőt megszűnik az istendicséret is. Az izraelita vallás korai szakaszában szó sincs arról, hogy valamiféle különbség lenne a Seolban a jók és rosszak sorsa közt, aki idekerül, mind ugyanarra számíthat"
"„Krisztus alászállása a poklokra” a fentiek alapján arra utalhat, hogy Krisztus az alvilágban élők sorsát döntötte el, miután maga is megízlelte a halált. A Szentírás szavai szerint: „Elment, hogy azoknak a lelkeknek is a megváltást hirdesse, akik a börtönben voltak” (1Pét 3,19). Jézus „alászállása” tehát elsősorban szabadító, megváltó cselekedet – az emberiséget mentette ki a halál hatalmából, helyreállította az istennel megszakadt közösséget. Az alvilág kapui megnyíltak az ember számára, s csak az maradhat ezek után annak hatalmában, aki önként zárja magára ezeket a kapukat, s így válik az pokollá számára."
Tehát végülis csendben akarsz üldögélni árnyországban Isten nélkül durcásan, akkor lehet választani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!