Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mi oka lehetett Istennek,...

Mi oka lehetett Istennek, hogy nem teremtett eleve egy hibák nélküli világot?

Figyelt kérdés
2019. febr. 18. 11:16
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
76%

Szíve joga bárkinek haszontalannak nyilvánítani egy választ, de akik lepontoztak, azok bővebben is megmagyaráznák, miért tették?

Nem értem ugyanis, hogy egy tökéletes világban hogyan létezhet a sátán, vagy talán úgy gondolják, hogy akkor tökéletes, ha létezik a rossz is?

Akkor a túlvilág aligha tökéletes, mert ott csak egyoldalúan a jó van majd állítólag jelen.

Azt sem értem, honnan veszik ezt a tökéletességet, hiszen ennek semmi nyoma.

Isten is csupán annyit mond, illetve a Biblia egy esetben, hogy 'látá Isten, hogy ez igen jó'

vagyis szó sincs tökéletesről, csak jóról.

Azt is csak egyszer mondja tudtommal, lehet, hogy a többi esetben nem látta jónak a teremtés más részleteit.

2019. febr. 18. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
44%
Mert Isten gonosz és gyötrelmet meg fájdalmat akart. Végül az őrült világába megteremtette a szeretetet lángját, hogy legyen mivel még nagyobb sebet ejteni a létezésen és az ártatlan lelkeken. Csak nem számított rá, hogy a fény elszabadul....
2019. febr. 18. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
26%

"honnan veszik ezt a tökéletességet"

Onnan, hogy ez egy tökéletes isten, aki nem engedheti meg magának, hogy valami elromló dolgot teremtsen.

2019. febr. 18. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

Honnan veszed azt, hogy Isten tökéletes?

Mi támasztja alá?

2019. febr. 19. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:

Semmi.

De ez a keresztény vallás lényege. Alaptétel.

2019. febr. 19. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
35%

24-25 tkp nem, és a "tökéletes" sem jó kifejezés- mert akkor felette állóként állapítom meg, hozok ítéletet felette.

per definitionem: De Omniscientia, Omnipotentia Et Aeternitate Essentiae Divinae

- tehát nem minősít, hanem egy olyan állapotra utal a "mindentudó-mindenható" amely azt fejezi ki, teljesen szabad, hogy nem állíthat korlátot senki/semmi- mert akkor az nagyobb. Az ontológiai istenérveknél látjuk, hogy a legnagyobb, ami elképzelhető - ha nagyobbat tudok elképzelni: akkor az Az.

Nem is lehet mást mondanunk az Abszolútumról:Van. Talán érdekes, hogy szentiratokban így határozza meg magát: Vagyok. Ez az egyéni szellemi úton egy nagyon fontos dolog. Amikor úgy beszélek, az Abszolútumról, hogy ilyen-olyan, rossz-jó stb. addig nekem, mint alanynak: Tárgy. Alanyi-tárgyi dichotómiában. Azonban az embernek vannak nagyszerű élményei, amikor tudatállapota felette van alanyi-tárgyi dichotómiának: Egy. Az ihlet, az intuíció, a halál rohamai, a szexuálunió - nem kettősségben van. Misztikus unió. Ennek a lényegét nem tudjuk kimondani- ez átélésben létezik, saját tapasztaltban, és költők, ihletett műalkotások fényében, ragyogásában átéljük.

2019. febr. 19. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

Kedves 26!

Te ugyanúgy megítéled Istent, ahogy a 25. válaszoló teszi, amikor ilyen, olyan formában minősíted, illetve a jellemzőit magyarázod, csak nem veszed észre, de sajnos a saját magyarázatoddal cáfolod a saját érveidet, hiszen te ugyanúgy nem lehetsz Isten fölött, ahogy a másik válaszoló sem, aki szerint tökéletes, de nincs annyi esze, hogy megértse, azzal, hogy minősíti Istent, eleve tökéletlenné tette.

Remélem te azért felfogod ezt, ha a másik válaszban megláttad azt, hogy nem lehet Istent tökéletesnek nevezni, mert akkor mát nem az.

2019. febr. 19. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

értem. Azzal,hogy nincs aki korlátozná- azzal talán nem minősítem, csak megállapítok egy tényt. De amit írtam, annak a lényege az, hogy saját magadban hogy éled át ezt a kérdést. Mert lehet fórumokon, szószékeken, pártgyűléseken, katedrákon, piacon mindenfélét kijelenteni, késhegyre menően vitázni, lehet egymást ölni/alázni/megszégyeníteni/bántani/ dicsérni/magasztalni: a lényegen SEMMIT nem fog változtatni, a lényeget nem érinti. Az ember ott áll a halál kapujában (vagy más fent említett intuitív helyzetben) és rádöbben tévutaira, fölösleges kanyarjaira, eltékozolt életére. Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre.

A tékozló fiú. A nagy műalkotásokban megérintheti az ember a lényeget - ez a katarzis, amely az ihlettel szolidáris, hisz azon a tudatállapotban van a befogadó, mint az ihletett,ezért jöhet létre a hatás.

"Haza akartam, hazajutni végül,

ahogy megjött ő is a Bibliában.

Irtóztató árnyam az udvaron.

Törődött csönd, öreg szülők a házban.

S már jönnek is, már hívnak is, szegények

már sírnak is, ölelnek botladozva.

Visszafogad az ősi rend.

Kikönyöklök a szeles csillagokra – "


vagy


"Oszlik lelkemnek barna gyásza:

Nagy, fehér fényben jön az Isten,

Hogy ellenségim leigázza.


Az arcát még titkolja, rejti,

De Nap-szemét nagy szánalommal

Most már sokszor rajtam felejti.


És hogyha néha-néha győzök,

Ő járt, az Isten, járt előttem,

Kivonta kardját, megelőzött.


Hallom, ahogy lelkemben lépked

S az ő bús "Ádám hol vagy?"-ára

Felelnek hangos szívverések.


Szívemben már őt megtaláltam,

Megtaláltam és megöleltem

S egyek leszünk mi a halálban."

2019. febr. 19. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!