Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Hogyan lehet megölni egy Istent?

Hogyan lehet megölni egy Istent?

Figyelt kérdés

Most lényegében mindegy, hogy a zsidók, vagy a rómaiak ölték e meg, de Jézus tudtommal Isten, aki dacára annak, hogy emberi volt az alakja, tudott természetfeletti hatalommal élni, mert csodákat is tett, vízen járt, meg halottakat támasztott fel, stb, akkor meg miképpen halhatott meg, ha egyszer halhatatlan?

Hogyan tudták őt megölni, legyőzni?



2018. júl. 17. 12:37
1 2 3 4 5 6
 51/55 anonim ***** válasza:

Egy végtelenül jó isten mit tenne?

Hát nem dühöngene, nem is őrjöngene, az biztos.

És nem büntetne, hanem javítana.

2018. júl. 18. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/55 anonim ***** válasza:
33%

A fegyelmezés, az nem fájdalmas. Testi apáink sem azért "büntetnek" mert nem szeretnek minket.

A hibát pedig nem Ő okozta, hanem mi emberek. Még is áldozatot hozott, hogy nekünk jó legyen. Vagy is épen javítja azt amit mi rontottunk el.

Hogy ehhez jár egy fajta bünti, azt nem lehet elkerülni.

Ha egy gyümölcs férges, akkor nem az egész gyümölcsöt kell kidobni, hanem csak azt a részét, ami ehetetlen.

2018. júl. 18. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/55 anonim ***** válasza:

Ez az elejétől a végéig mellébeszélés volt.

Isten NEM KÉNYSZERÜL RÁ semmire! Ha akarja, kivágja az egész gyümölcsöt (mindig így akarja, amúgy) - ha viszont azt akarná, még a féreg is gyémánttá és ékkővé változna.

Na, ezt nem akarja soha.

2018. júl. 18. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/55 A kérdező kommentje:

"

"Kihagytad a haragot, a gyűlöletet, a bosszút."


Az nem tartozik Isten fő tulajdonságai közé. Ezek csak következményei egy engedetlen dolognak."


Szerintem nagyon is a fő tulajdonságai közé tartozik.

Nem hiába van Istenfélelem, a bosszúálló Istentől. Na de vegyük csak a kiűzetést, Szodomát, a tűzesővel vagy az özönvizet, a tíz csapást szerencsétlen egyiptomi népre, akik semmit sem tehettek a fáraójuk akarata ellenére, de még a fáraó sem ludas igazán, mert ő elengedte volna a zsidókat, ha már annyira menni akarnak, de mit tehetett volna, maga Isten keményítette meg direkt a szívét, csak hogy büntethessen, hogy demonstrálhassa a hatalmát. Aztán még a zsidókkal is jól kitolt, bizonytalanságban tartotta őket, így hát persze hogy kételkedtek egy kicsit, de ennyi elég is volt a negyven évig tartó bolyongáshoz, még a leghűbb szolgáját is megbüntette, bizony a Mózest be sem engedte az ígéret földjére egy apróságért, pedig mennyit fáradozott az érdekében szegény, de tessék, nem volt bocsánat, ő már kihúzta a gyufát, elvágta magát, aztán hiába törte kezét, lábát, nem volt kegyelem.

Bizony, a fő tulajdonságok közül ez ki is maradt, a kegyetlenség, mert ez igazán jellemzi a bosszúálló Istent.

Nem csoda, hogy a fia is megkérdezte tőle a kereszten, hogy miért hagyta őt el?

Ezek szerint Jézus azt hitte, majd az Isten megmenti őt, hogy mégsem kell kínhalált halnia, de csalódott a számításában és csak lógott, lógott szegény a kereszten, meg borzalmas kínokban szenvedett, de Isten nem mentette meg még őt sem, pedig mégiscsak a saját fia lenne.

- Túrót neked fiacskám! - Gondolhatta az Isten, szenvedjen előbb a kereszten, csak nyugodtan kapják el a grabancát, kínozzák, mielőtt megenyhülne, nála ez a minimum. Aztán meg amúgy is tudta az Isten, ha Jézus meg is hal, akkor sem hal bele, meg valamiért rá is fújhatott, hogy így megleckéztette és nem mentette meg az egyetlen gyermekét, már ha az egyetlen, mert ezt soha nem lehet biztosan tudni.

Őszintén szólva egy kicsit még csodálkozom is, hogy Ádám egy sima kiűzetéssel megúszta, meg egy laza átokkal az utódaira vonatkoztatva, azokra az ártatlan milliárdokra gondolok, ránk, akik semmit sem tehetnek Ádám vétkéért, bár ha jobban belegondolok, Ádám is megkapta a halált, a sok milliárdnyi utódaival egyetemben, szóval nem is úszta meg ő sem, csak kapott egy kis haladékot, de csak azért, hogy szaporodhasson egy kicsit, mert ha Isten rögtön agyoncsapja, akkor potyára teremtette volna meg, fáradtságos gyúrogatással.


"A fegyelmezés, az nem fájdalmas"


Nem a fenét, a testi fenyítés célja az pont az, hogy fájjon. A humánus emberiség nem is engedi az alkalmazását, már mégsem az ókorban élünk.


"Testi apáink sem azért "büntetnek" mert nem szeretnek minket."


Ebben mondjuk lehet valami, hallani néha szörnyű dolgokat, hogy a saját apja csapja agyon a tulajdon fiát, biztos a bibliai példa alapján gondolja megfelelő büntetésnek.

2018. júl. 19. 07:06
 55/55 anonim ***** válasza:

"Szerintem nagyon is a fő tulajdonságai közé tartozik."


Szerintem is, de ezek ellentéte is, pl. a kegyelem, a megbocsátás (harag és bosszúállás helyett).

De a legfőbb tulajdonsága mégis a szeretet. A Biblia szerint ugyanis Isten maga a szeretet. Más tulajdonságokkal kapcsolatban nem említ ilyet.


"Nem hiába van Istenfélelem, a bosszúálló Istentől."


Az "istenfélelem" szónak nem csak ez a jelentése van.


"még a fáraó sem ludas igazán, mert ő elengedte volna a zsidókat, ha már annyira menni akarnak, de mit tehetett volna, maga Isten keményítette meg direkt a szívét, csak hogy büntethessen, hogy demonstrálhassa a hatalmát."


Elfelejtetted, hogy előtte 9-szer, azaz KILENCSZER mondott nemet a fáraó. Nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor, ..., nem nyolcszor. Hanem kilencszer.

Ember embernek jó, ha egyszer-kétszer megbocsát, utána már nincs több lehetőség. (Tudom, most azt fogod írni, hogy te még ennél is többet szoktál adni. :D)


Egyébként úgy látom, eléggé ismered a történeteket. Gondolom, keresztény voltál, csak csalódtál, kiábrándultál, és most "harcos ellenkeresztény" lettél. Vannak ilyenek is, itt a GYK-n pl. Osmium, biztos jól megértenétek egymást.


"Aztán még a zsidókkal is jól kitolt, bizonytalanságban tartotta őket, így hát persze hogy kételkedtek egy kicsit, de ennyi elég is volt a negyven évig tartó bolyongáshoz"


Nem kicsit, nagyon. Olyannyira, hogy visszatértek a bálványimádáshoz, Áronnal csináltattak aranyborjút stb., erre már nem emlékszel?


"még a leghűbb szolgáját is megbüntette, bizony a Mózest be sem engedte az ígéret földjére egy apróságért, pedig mennyit fáradozott az érdekében szegény, de tessék, nem volt bocsánat, ő már kihúzta a gyufát, elvágta magát, aztán hiába törte kezét, lábát, nem volt kegyelem."


Megintcsak megítélés kérdése, mert ez csak szerinted "apróság".

Ahogy itt beleolvasgattam az eddigi kommentjeidbe és néhány válaszba, ezt látom fő problémának, ezért kritizáltok főleg, mert nem tudjátok megérteni, hogy nem a ti fogalmaitok, ítéleteitek, elképzeléseitek az etalon.


"Nem csoda, hogy a fia is megkérdezte tőle a kereszten, hogy miért hagyta őt el?


Ezek szerint Jézus azt hitte, majd az Isten megmenti őt, hogy mégsem kell kínhalált halnia, de csalódott a számításában és csak lógott, lógott szegény a kereszten, meg borzalmas kínokban szenvedett, de Isten nem mentette meg még őt sem, pedig mégiscsak a saját fia lenne."


Nem hitte azt. Tudta, hogy meg fog halni, többször is elmondta még előzőleg.

Továbbá igen, szenvedett - de sokkal rövidebb ideig, mint általában mások; ezért is csodálkoztak a szemtanúk, és ezért csekkolták le, hogy tényleg meghalt-e már.


A többi fantáziálásodat kihagynám, azok már tényleg pusztán rossz indulatú feltételezések részedről, a saját gondolataid alapján.


"Nem a fenét, a testi fenyítés célja az pont az, hogy fájjon. A humánus emberiség nem is engedi az alkalmazását, már mégsem az ókorban élünk."


A "humánus emberiség" talán leghumánusabb részén, azaz Európában is csak az utóbbi évtizedekben tilos a testi fenyítés alkalmazása. Magyarországon konkrétan 2005 óta.


"Ebben mondjuk lehet valami, hallani néha szörnyű dolgokat, hogy a saját apja csapja agyon a tulajdon fiát, biztos a bibliai példa alapján gondolja megfelelő büntetésnek."


Ez már nyilvánvaló ferdítés és rosszindulat részedről. Próbálj meg objektív és igazságos maradni, azért ez alapszabálya minden vitának és beszélgetésnek.

2018. júl. 25. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!