A mennyországban lévőknek van szabad akaratuk?
Akkor következzen a beígért bibliai történet:
19
És monda Mikeás: Azért halld meg most az Úr beszédét: Látám az Urat az ő székiben ülni, és az egész mennyei sereget az ő jobb- és balkeze felől mellette állani.
20
És monda az Úr: Kicsoda csalja meg Akhábot, hogy felmenjen, és elvesszen Rámoth Gileádnál? És ki egyet, ki mást szól vala hozzá.
21
Akkor előjőve egy lélek, aki az Úr eleibe álla, és monda: Én akarom megcsalni őt. Az Úr pedig monda néki: Miképpen?
22
És felele: Kimegyek és hazug lélek leszek minden ő prófétáinak szájában. Akkor monda az Úr: Csald meg és győzd meg; menj ki, és cselekedjél úgy.
Akháb Izrael gonosz királya volt, egy még gonoszabb feleséggel, Jézabellel.
Az Úr vezette a megbeszélést, az ő kérdésére "ki egyet, ki mást szól vala hozzá", tehát a szabad akaratuk szerint különböző válaszok születtek a kérdésre.
Ezután előjött egy lélek (eredetiben szellem szó szerepel), aki az Úr elé állt: "Én akarom megcsalni őt."
Elmondta a tervét, ezután az Úr ezt jóváhagyta, és meg is történt a Földön a mennyei megbeszélt terv.
#12
Ők is boldogok lesznek, de se nekik, se a heteroknak nem a szexualitás lesz a boldogság forrása. Amennyiben elfogadjuk a Szentírás szavát. Tehát a mennyország nem a muzulmánok paradicsoma.
A Biblia alapján a mennyországban sem muzulmán, sem homoszexuális sem lesz. Sem pedig bálványimádó, szobor öltöztető, vagy ilyesmi.
7
Aki győz, örökségül nyer mindent; és annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem.
8
A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, ami a második halál.
9
Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát? Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők,
10
Se lopók, se telhetetlenek, se részegesek, se szidalmazók, se ragadozók nem örökölhetik Isten országát.
A férfiszeplősítő a homoszexuális.
Kedves előző,
A Biblia, Isten beszéde egyértelműen megmondja, hogy pl. homoszexuálisok vagy részegesek nem mehetnek be a mennybe, ti. oda nem mehet be aki akar. Erről nekünk hívőknek kötelességünk tájékoztatni őket, ez nem ítélkezés, ezt már Isten eldöntötte, mi csak hirdetjük az Ő Beszédét.
Egy templomba vagy keresztény gyülekezetbe természetesen ellátogathatnak a homoszexuális vagy részeges emberek is. Ha megtérnek Istenhez, és Isten megbocsátja a bűneiket, abbahagyják a homoszexualitást vagy a részegséget, felveszik a fehér ruhát, a szentek igazságos cselekedeteit, akkor beengedik őket a mennybe. Ott csak fehér menyegzői ruhában lehet bemenni, illetve bent maradni:
11
Bemenvén pedig a király, hogy megtekintse a vendégeket, láta ott egy embert, akinek nem vala menyegzői ruhája.
12
És monda néki: Barátom, mi módon jöttél ide, holott nincsen menyegzői ruhád? Az pedig hallgata.
13
Akkor monda a király a szolgáknak: Kötözzétek meg a lábait és kezeit, és vigyétek és vessétek őt a külső sötétségre; ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
6
És hallám mintegy nagy sokaság szavát, és mintegy sok vizek zúgását, és mintegy erős mennydörgések szavát, mondván: Aleluja! mert uralkodik az Úr, a mi Istenünk, a mindenható.
7
Örüljünk és örvendezzünk, és adjunk dicsőséget néki, mert eljött a Bárány menyegzője, és az ő felesége elkészítette magát,
8
És adatott annak, hogy felöltözzék tiszta és ragyogó fehér gyolcsba; mert a fehér gyolcs a szenteknek igazságos cselekedetei.
Srácok, engem most nem a maszturbáló homoszexuális muzulmánok érdekelnek, hanem az, hogy a mennyországban lévőknek van-e szabad akaratuk! Kérlek titeket, maradjunk a kérdés témájánál. Köszi!
#5-ös a lényegre tapintott. Ha a mennyországban szabad akaratuk van az ott tartózkodóknak, akkor miért nem tudott akkor Isten eleve olyan világot teremteni az ember számára, amelyben ugyanígy működik a szabad akarat, tehát senki sem választja szabad akaratából a rosszat?
A mennyországban csak a jó és a jó között lehet választani, ez a cél, ezt elérni.
Ádámnak nem volt meg ez a lehetősége, mert akkor a vallást nem lehetne a napjainkra alkalmazni, neki mindenképpen el kellett buknia, amit az is mutat, hogy bent volt a csalifa, amire ráharapott, mert ugyan mi szükség volt a fára az Édenben azon kívül, hogy Ádámék bűnbe essenek?
Istennek nem kell a gyümölcs, a kígyó sem tapasztalatlan, csakis azért van ott a fa, hogy Ádám ehessen róla és akkor kiűzessen Évával egyetemben.
Ahogy az özönvizet nézem, meg a végítéletet, meg Szodomát, Isten nem mentes a drasztikus megoldásoktól, de a szabad akarattal sem boldogul, az Édent is potyára csinálta, az özönvízzel sem oldotta meg a helyzetet, akkor a végítélet sem biztos, hogy funkcionál, mert ha szabad akarat van, akkor választani is kell, de ugye valahogy különbséget kell tenni.
Akkor viszont van jó, vagy jobb, vagy még jobb választás és így a szimpla jó automatikusan rosszá válik, mert ha elmulasztják a legislegjobbat választani, az nyilván mulasztás, vagy tévedés és nem lehet jó, így könnyen megkaphatják a lelkek a büntetést a hibáért, egy újabb lelki özönvíz, vagy lelki végítélet formájában, mert Isten szereti próbára tenni a híveket, miért is lenne neki elég az örökkévalósághoz egyetlen teszt, egy nyúlfarknyi rövid élet, amit akár álságosan, sunyin mindenféle rosszra hajló lelkek is simán teljesíthetnek, otrombán befurakodva a jók közé, akik között amúgy sem árt szelektálni, mert lehetnek közöttük kevésbé, vagy nagyon jó lelkek és mégis más, ha ezt valahogy értékelni is lehet, de akkor a kicsit jók már rosszá változnak, mert miért nem nagyon jók ők is, ha egyszer lehetnének?
Amúgy meg az ördögnek lennie kell, mert ha nem, akkor most minek van?
Tisztára unalmas lenne az örökkévalóság, mindig csak a jó, meg a jó, meg a jó, megajó, megajójójójó, ebbe bele lehet őrülni, semmi, de semmi változatosság, bár ami azt illeti, Isten bírja szuflával, végtelen ideig is csak lebegett a kavargó semmi fölött, mondom végtelen ideig, mielőtt világot teremtett volna.
A szimpla lelkekről már nem gondolnám, hogy ezt kibírják és meg kell születnie a rossznak, valamilyen formában, mert fény sincs árnyék nélkül, így a jó sem értelmezhető rossz hiányában.
Így hát sanszos a mennyországok mennyországa, ahová a jóknál is jobb lelkek jutnak csak be, de semmi gáz, meglesz a szabad akaratuk a választáshoz és Isten figyelmeztetni is fogja őket, ahogy azt szokta, mielőtt kitekeri lelki nyakaikat a pancser, vétkező, kicsit jó lelkeknek.
"Ha a mennyországban szabad akaratuk van az ott tartózkodóknak, akkor miért nem tudott akkor Isten eleve olyan világot teremteni az ember számára, amelyben ugyanígy működik a szabad akarat, tehát senki sem választja szabad akaratából a rosszat?"
Az eredeti kérdésed a mennyre vonatkozott. Ott - ahogy már megbeszéltük - nincs gonosz, tehát sem a kísértő, a Sátán sincs ott, sem pedig gonosz emberek (bálványimádó, részegeskedő, férfiszeplősítő, stb.), így sok gonosz dolog eleve nem fordulhat elő. Ez jó. :)
Ott már a földi élet próbáiban győztesen kiálló, a gonoszságot és a bűnt elutasító megszentelődött emberek vannak, ráadásul a kísértő sincs ott, ezért a menny jó hely. Azt mondja a Biblia, hogy szentség nélkül senki nem látja meg az Urat. (A szentség a bűntől való elválasztottságot jelenti, nem pedig vallásos rituálékat.)
Ha a Biblia első könyvének az elejét elolvassuk, feltűnik, hogy a gonosz már létezett az ember teremtésekor, aki majd kígyó alakban megkísérti hazug beszédével az emberpárt. Isten elpusztíthatta volna a kígyót? Nyilván igen, hiszen Ő mindenható, csak nem akarta, hanem azt akarta, hogy az ember a szabad akaratából döntsön Isten mellett, és nem a kígyó mellett. Ezt Isten akarta így, hogy az emberek szabad akaratukból mellette döntsenek, és ne a kő- és fa-szobrok mellett, ne a hamis istenek mellett, hamis egyház mellett, stb. Itt a Földön van kísértő, kígyó, aki fogja a hazugságaival kísérteni az embereket, de az embereknek joguk van elutasítani ezt, vagy elfogadni.
Ez egy Isten által elrendelt környezet, hogy létezik a gonosz, a kísértés a Földön, és a hit nem azt mondja, hogy fuj kísértés, jaj de kár hogy van ilyen, minek ez? Hanem:
12
Boldog ember az, aki a kísértésben kitart; mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, amit az Úr ígért az őt szeretőknek.
13
Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért.
14
Hanem mindenki kísértetik, amikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága.
15
Azután a kívánság megfoganván, bűnt szűl; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz.
16
Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai!
17
Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, akinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.
18
Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
19
Azért, szeretett atyámfiai, legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra.
20
Mert ember haragja Isten igazságát nem munkálja.
Egy másik részben:
10
Semmit ne félj azoktól, amiket szenvedned kell: Ímé a Sátán egynéhányat ti közületek a tömlöcbe fog vetni, hogy megpróbáltassatok; és lesz tíz napig való nyomorúságtok. Légy hív mind halálig, és néked adom az életnek koronáját.
11
Akinek van füle, hallja, mit mond a Lélek (eredetiben pneuma, azaz Szellem) a gyülekezeteknek. Aki győz, annak nem árt a második halál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!