Öngyilkosok a pokolba kerülnek, aki betegsége miatt lesz öngyilkos, az is pokolba kerülnek?
Zsid. 12:22-24(Nyilvánvalóan az első feltámadás utáni időemmi gond nincs ezzel.)
Jel. 6:9;(Remélem nem azt gondolod,hogy sós heringekként ott lapulnak 2000 évet!Jelképes írás,mint a Jelenések könyve többnyire.Értelme ilyesmi:"A vértanúk emléke kiált."
A Makabeusok könyvei apokrif iratok.Benedek Elek írásaival egyenrangúak.
Luk 23:43;(Nyilvánvaló fordítói,másolói hiba.Az eredeti görög szövegben nincs elválasztó vessző.Jézus kijelentette,hogy még nem ment fel az Atyához feltámadásáig,csak később.Csak így lehet igaz Jézus ígerete:"Ő azt felelte neki: »Bizony, mondom neked ma, velem leszel a paradicsomban!")
Jel 20:10-15(A 2. halál,a megsemmisülés,amiből egy örökkévalóságig nincs feltámadás.)
Luk 16:19-31(A Gazdag,és Lázár korabeli meséjének néhány csavarja:1.Hány millió ember fér el Ábrahám kebelén?2.Ábrahám,a pokoltól látótávolságra található?3.Milyen lehet,egy halott lélek nyelve,amit hűsíthet egy cseppnyi víz?4.Az igazi nyelvét a kukacok megették.Ábrahám,a sok millió keblén lévő igazzal,beszélő viszonyban áll az elkárhozottakkal?5.Milyen nagy szakadék lehetett a pokol,és Ábrahám,meg a több millió igaz között,amit a gazdag nem vett észre?6.Ábrahámnak van joga igazakat a halálból üzenettel visszaküldeni,az életbe?
7.A mese,ezért a mondatért hangzott el:
‘Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, még ha a halottak közül támad is fel valaki, annak sem fognak hinni!’)
Jav.:
Zsid. 12:22-24(Nyilvánvalóan az első feltámadás utáni időről szól.Semmi gond nincs ezzel.)
Még egy csavart találtam a Gazdag,és Lázár történetben:
Itt Ábrahám kebelén van a néhány millió igaz lélek,és Jel 6:9 szerint az oltár alatt,mint a sós heringek.
Kérem,döntsük el,hogy hol is vannak az igazak haláluk után,a jánosi jelképes helyen,vagy a jézusi korabeli mese helyén!!
"A Makabeusok könyvei apokrif iratok.Benedek Elek írásaival egyenrangúak."
Azért ekkora ökörséget ne írjál, még tőled is csúnya (bár írtál már olyanokat, amiktől elkerekedett a szemem).
A Makkabeusok könyvét pont ugyanazon zsinatatyák kanonizálták, pont ugyanakkor, akik és amikor a Szentírás összes többi könyvét. Ennyi erővel mondhatod bármelyik másikra, hogy apokrif, pl Prédikátor könyve.
Sőt Jézus és az apostolok is idéznek számtalan alkalommal ezekből. Ha ők elfogadták, ki vagyok én, hogy elutasítsam?
Persze értem én, hogy ezek a könyvek egyértelműen cáfolják azon hülyeségeiteket, amiket a halál utáni állapotról vagy Mihályról kitaláltatok. Az első protestánsok se mertek ilyeneket mondani ezekről a könyvekről.
@47%-os:
Tehát, akkor a Szentírást mindig úgy kell értelmeznem, ahogy kedvemre való? - Rendben! Ezt megfogadom.
Kérdeztél tőlem valamit. Kaptál rá egy logikusan felépített választ. A egész írásom arra épült, hogy tisztáztam négy fogalmat az eddigi teológia, filozófia és egyéb tudományok alapján, majd a szentírási kinyilatkoztatás tükrében ezekkel a fogalmakkal válaszoltam a kérdésedre, és levezettem, hogy miből mi következne.
Te ezt nem cáfoltad meg, hanem alá nem támasztott kijelentésekkel akarod összedönteni, ami még mindig nem sikerült, és a Szentírás értelmezéseid sem állnak semmiféle megalapozott talajon, ezért igazából nem is cáfolhatóak. Nem azért nem cáfolható, mert tökéletes ellenérv, hanem mert nincs mit cáfolni rajta, mert kijelentéseket teszel, amelyeknek nincs semmi háttere.
Ha nem látok tőled igazi érvelő írást, akkor nem fogok már reagálni a hozzászólásaidra, mert ennek se eleje, se vége.
Egyébként írtam valahol, hogy én ezért nem szeretem a Szentírást érvként felhozni semmi mellett, kivéve ha a vita teológiai. (ez az lehetett volna, de megrekedt egy értelmezésháborúban.) Ugyanis a Szentírásról először is ki kell kössük, hogy hisszük, hogy igazság. Addig nem érv semmire. Ugyanis az, hogy a Szentírás igaz, csak hit kérdése. Aztán pedig meg kell állapodni egy fordításban és egy értelmezésrendszerben, fogalmakat kell letisztázni, s csak miután ezek megvannak lehet érvként használni az igeszakaszokat, mert akkor lehet vitatkozni már az igeértelmezésekkel is a közösen elfogadott fogalomtárak alapján.
Egyébként pont ezért nem lehet érvnek felhozni. (Meg hát: 2Pét.3,16 ... hogy bedobjak egy igét is má' :P )
Tetszik érteni?
A Makkabeusok könyvei nem részei a bibliai kánonnak,és Jézus sosem idézett azokból.
Ha tudsz jézusi idézetet azokból,másold be ide!
Kérem!Döntsétek már el,hogy hol vannak a meghalt igazak"lelkei?
1.Ábrahám keblén,a pokol szomszédságában a Föld gyomrában,
vagy
2.Az oltár alatt lapulnak.
@Utolsó:
Erre a teológia azt mondja, hogy a megváltás előtt Ábrahám kebelén (ún. limbusban) voltak, mivelhogy a Menny még nem volt nyitva, s a Bárány vére nem mosta meg őket ahhoz, hogy belépjenek. De a kereszthalál után, mikor Krisztus (a legősibb hitvallások szerint) "alászállott a poklokra" felhozta onnan a lelkeket.
Tessék ezt elolvasni, mielőtt folytatnád a vitát: [link]
Most nem fogok számtalan idézetet bemásolni, mert annak végkép nincs köze a témához. Olvasd el magad, ha érdekel:
Elnézést a dupla postért, még egy link:
"az újszövetségi szentírók 327 helyen utalnak ezekre a könyvekre"
Reformátusok véleménye, nem katolikusoké.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!