Létezik tisztítótűz a Biblia tanítása szerint?
Nem, nem létezhet. Mert ha Jézus fájdalmak férfija volt, és egyszeri tökéletes és megismételhetetlen áldozatával kifizette örök váltságot adott miérettünk (ezt mondja a Biblia), mi szükség volna bármiféle további szenvedésre, vagy engesztelésre??
Emiatt nem létezhet. Nem beszélve a Lukács evangéliumában szereplő gazdag ember és Lázár történetére: Jézus nem beszél semmiféle közbenső helyről. Világosan megmondja, hogy van Pokol és van Menny (akkor még "Ábrahám Kebele" néven szerepelt, mivel akkor még nem történt meg az Örök engesztelő áldozat).
Tisztítótűz NINCS.
A New Catholic Encyclopedia (1967, XI. köt., 1034. o.), miután leírja a katolikus szerzőknek a 2Makkabeus 12:39–45, a Máté 12:32 és az 1Korintusz 3:10–15 versekkel kapcsolatos álláspontját, beismeri, hogy „végső elemzésben a tisztítótűz katolikus dogmája hagyományon alapszik, és nem a Szentíráson”.
„ Az egyház a hagyományhoz ragaszkodik a menny és a pokol közti átmeneti hely bizonyításánál” (U.S. Catholic. 1981. március, 7. o.).
@ 2-es
Pontosan így van.
--------
@ 5-ös
Nagy tévedés: ugyanis az Apcsel 20/20-ban az van, hogy az Ige semmi hasznostól (és fontostól) nem foszt meg minket. Ennek ellenére a tisztítótűz mégsem szerepel a Bibliában (és hogy miért nem, arra az a válasz, hogy a tisztítótűz elmélete nem fér össze Krisztus áldozatának jelentőségével).
Ami pedig a sola scriptura elvet illeti: Jézus abszolút tekintélyként kezelte a SzentÍrást: lásd: Lukács 10/25-26: egy törvénytudó jött Jézushoz azzal a kérdéssel, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy örök életet kapjon. Jézus erre NEM azt mondta, hogy "mit cselekszik az egyház?" (vagy: "mit tanít az egyház?"), hanem ezt mondta: "A törvényben mi van megírva? Mint olvasod?"
Jézus teljes bizonyossággal állt ki KIZÁRÓLAGOSAN a SzentÍrás mellett, és soha semmi másnak a buzdítására nem bíztatott.
A SzentÍrás álláspontja az: Krisztus az Ige, az Ige pedig Krisztus. Jézus pedig a testté vált Ige (lásd: János ev. eleje). A SzentÍrásban éppen ezért minden benne van, és semmi olyan nincs, amivel (vagy amiért) ki kéne azt egészíteni.
Mindezek értelmében csakis akkor lehet szent egy hagyomány, ha az a Bibliát követi. Ha attól eltér (pláne ha attól teljesen mást fogalmaz meg), akármilyen szépen van is előadva, ha-zug-ság !!!
@ 4-es
Az az Igerész, amiről te írsz, a békülékenységről szól: példázat arra vonatkozóan, hogy ahogy Isten kész megbocsátani minden bűnünket, mi is készek legyünk bármit is megbocsátani bárkinek.
Én látom a Máté 18/34-et, de figyelj ide: mi, akik egytől-egyig Ádám bűneit örököljük át, nem vagyunk képesek semmiféle jóvátételre. Nem tudjuk a tartozásainkat megadni Isten felé. EZÉRT jött létre a Krisztusi Engesztelő Áldozat: Ő hordozta el bűneinket, vétkeink minden büntetését magára vette azért, hogy azok, akik Őbenne hisznek, azoknak ne kelljen.
Ezért nem létezhet tisztítótűz: mert Jézus egyszeri, megismételhetetlen és örök váltságot adott miérettünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!