Miért vannak időbeli ellentmondások a Bibliában mint például a fügefa megátkozásáról szóló történet?
Mindegy, hogy milyen csoporthoz tartozol (református, katolikus, Jehova Tanúi, keresztény gyülekezet pl. baptista, Golgota stb.) Mindenki válaszát sok szeretettel várom.
Sok időbeli ellentmondást fedeztem fel a Bibliában. Egyet emelek ki közülük: Máté 21. fejezetében a fügefa megátkozása a kereskedők kiűzése UTÁNI napon történt. A fügefa elszáradása AZONNAL megtörtént az apostolok szeme láttára.
Márk 11. fejezetében a fügefa megátkozása a kereskedők kiűzése ELŐTT történt. A fügefa elszáradását viszont másnap reggel, tehát a kereskedők kiűzésének MÁSNAPJÁN vették észre az apostolok.
Majdnem mindennap tanulmányozom a Bibliát, és csak az időbeli ellentmondásokat senki sem tudta elmagyarázni.
Egyesek arra hivatkoznak, hogy az apostolok mindenre sajnos nem tudnak emlékezni, valamint hogy ennek a tanításnak a LÉNYEGE így is-úgy is ugyanaz. De akkor nem lehet minden Írás Istentől ihletett és tökéletes, ha az apostolok nem tudnak mindenre emlékezni. És a fügefa megátkozásának a tanításbeli LÉNYEGE időbeli ellentmondásból kifolyólag sem ugyanaz, mert mást sugall az, hogy a fügefa megátkozása azonnal (azaz Jézus nem várja meg) vagy később azaz másnap történik meg (azaz Jézus megvárja az átok beteljesítését).
Nincs ellentmondás, egyszerűen csak arról van szó, hogy Márk ez esetben kronológiailag szerkeszt, Máté pedig tartalom szerint csoportosítja a mondanivalóját. Ez a két szerkesztési elv mind a négy evangelistánál (és más kortárs ókori szerzőknél) felváltva jelenik meg.
Ha a négy Evangélium kapcsán látszólagos kronológiai problémákba ütközöl, akkor a Diatesszaront kell föllapozni, ott a pontos kronológia szerint van a négy Evangélium szövege egybeszerkesztve. Itt megtalálod, igaz, angolul:
A fügefás történet pedig Jézus utolsó hetének eseményeinél az alábbi a cikkben rendes időrendbe van helyezve (magyarul). Jézus utolsó hetének eseményeit ugyanis órára pontosan ismerjük az Evangéliumokból:
Lehet, hogy az előző válaszadónak ebben igaza van.
De nem meglepő, hogy a Bibliában sok az ellentmondás. Sok ember írta, és nem lett elég gondosan összeszerkesztve utólag. Ihletettségről pedig szó sincs, más emberek másképp láttak dolgokat, és saját nézőpontjukból jegyezték le őket.
Én is tudnék ellentmondásokat sorolni: pl. Sámuel első könyvének vége, illetve második könyvének eleje. Saul halálát teljesen máshogy írják le. De ez csak egy, van még több is.
# Ákos13
Ha figyelmesen elolvasod a két Sámuel-történetet, akkor láthatod, hogy nincs abban semmi ellentmondás. A 1Sám azt írja, hogy Saul kérte a fegyverhordozóját hogy ölje meg őt, de ő ezt nem tette meg, ezért Saul a saját kardjába dőlt. Ennyi. A 2Sám meg azzal folytatja a történetet, hogy a fegyverébe dőlt Saul még élt, amikor az amalekita odament, és bevégezte a dolgot. Hol itt az ellentmondás? Oké, az egyik történetben kard szerepel, a másikban dárda, na bumm! Ez még fordítási pontatlanság is lehet.
Az a baj, hogy olyan kijelentéseket teszel (meg még sokan mások is) hogy a Biblia tele van ellentmondással, de nekem még soha senki nem tudott olyan "ellentmondást" felhozni, amire ne lett volna valami kézenfekvő magyarázat. Pedig már évtizedek óta nyüstölnek ilyesmivel. :)
Kicsit jobban meg kell ismerni a Bibliát, na meg a szükséges háttérismereteket az akkori társadalmi-kulturális viszonyokról, és minden infó a helyére kerül.
Jó kérdés!
A Biblia hitelességét igazoló kérdés!
Ha egy bűnügyben a tanúk ugyanazt vallják,minden nyomozó előtt világos,hogy hamistanúk,akik betanulták mondanivalójukat.
Az igazi szemtanúk,-mivel emberek-képtelenek tökéletes pontossággal visszaidézni történeteket,elhangzott mondatokat.A bizonytalan részleteket elménk,-a korábbi ismeretünk alapján-kiegészíti.
Ez történt az izráel népét jelképező fügefa kiszáradásának történetével,illetve lejegyzőivel is,de a lényegben azonosak voltak:Aki nem termi Isten Lelke gyümölcsét,a szeretetet,tűzrevaló lesz belőle még akkor is,ha kiválasztottnak hiszi magát.
Arról nem hallottál még, hogy különböző embereknek ugyanarról a dologról lehet eltérő véleményük? És ezt le is írják?
Pedig bárhol találhatsz erről milliónyi példát.
Mindenkinek köszönöm a véleményeket.
„Aki nem termi Isten Lelke gyümölcsét,a szeretetet,tűzrevaló lesz belőle még akkor is, ha kiválasztottnak hiszi magát.” Erről éppen az jutott eszembe, hogy miután a két evangéliumból a kiszáradás ideje nem ugyanaz, ahogy megfogalmaztam a kérdésben is, mást és mást sugall az, hogy a fügefa azonnal vagy másnap száradt ki. Nézzük a Lk 13:8-9 részt: „Uram! Hagyd meg még ebben az évben, amíg körülásom és megtrágyázom, hátha gyümölcsöt hoz jövőre; ha pedig nem, akkor vágd ki”. Ez a hasonló példabeszéd is egyrészt Istennek különösen a zsidó néppel szemben tanúsított türelmét, másrészt a bűnbánat sürgősségét fejezi ki. Ezért fontos kérdés az, hogy a fügefa azonnal vagy később száradt ki, mert ez mutatja Isten türelmét a zsidó néppel szemben.
Úgy látszik, hogy a két evangélium szerzője közül az egyik biztosan tévedett a kiszáradás idejével kapcsolatban. Tanulmányozásom során arra gondolok most, hogy mivel a kérdéses fügefa Izrael népére vonatkozik, a kiszáradás azonnal megtörténhetett, azaz Isten nem türelmes többé. Béke veletek.
Valóban.
Isten,választott népének sokszor adott újrakezdési esélyt,de rendre ugyanoda jutottak.
Krisztus megfeszíttetésével-mint VÁLASZTOTT NEMZETBEN-megszűnt a bizalma.Egyénenként annyi esélyük van,mint zsidó tanítványainak.
Tanulság:
Máskor ne a halaktól kérj tanácsot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!