Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Nem fél a katolikus egyház,...

Nem fél a katolikus egyház, hogy a pedofil botrányok miatt elveszíti a híveit?

Figyelt kérdés
2010. ápr. 16. 07:42
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:

10:07

Üdv !

Kérem, írja le itt; Melyik ( Ince ?? ) Pápa hozatott olyan törvényt, ami megtiltotta a R. Kat. papoknak a házasodást. Azt hiszem, a pedofil papok eltévelyedése részben ide vezethető vissza !!

Hívő Római Katolikus Keresztény vagyok.

2010. ápr. 21. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 anonim ***** válasza:
Mitől félne. Csak Végig kell gondolni ennek az "Anya szent Egyháznak" eddigi évezredes tevékenységét. A világ egyik lefolyásosabb Gazdasági Hatalma. Hogy miért, mert még itt is fizetned kell az SZJA-ád 1% ha akarod, ha nem ezen ingyenélő társaság fenntartására. Továbbá, gondolj arra az évszázados szélhámosságra, amit a búcsúcédulák árusításával elkövettek, pedig ezek voltak az első részvényeik. Az állandó kémkedésre, besúgásra, amit a gyónási titok megsértésével elkövetnek. Vajon mitől lennének naprakészen olyan jól tájékozottak. Ezt a botrányt is el fogják szépen símítani, mert már körvonalazódnak azon törekvéseik, hogy elbutított hívők sokaságát mozgósítsák, s azok kürtölni fogják az alantas támadás szöveget, szeretett egyházuk védelmében. Magukról a papokról meg annyit: Milyen jogon szólítja a 78 éves anyámat Lányomnak, egy tacskó paptanonc? Vagy még kezet is kellene csókolni, vagy mi a fene? Vagy éppen nem a papok szentelték neg a háborúkban a fegyvereket, s közben fennen hangoztatják a Tízparancsolatból, hogy Ne ölj. Hát nem képmutatás? Akkor a pedofília már csak hab a tortán.
2010. ápr. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/43 anonim ***** válasza:
75%
II. Ince tiltotta meg a XII. szd.ban a katolikus papi hivatást vállalóknak a házasságot leginkább az egyházi birtokok szétapródása miatt. A Tridenti Zsinat próbálta ezt felülbírálni de mégis úgy döntöttek, hogy a felhevült állapotnál jobb a nyugalom és minden maradt a régiben. Legutóbb most márciusban vetődött fel a Vatikánban a papi cőlibátus megszüntetésének gondolata, ezt rábízták az egyik bíborosra, aki szerint azért ez 10 évig is eltarthat, mire eldöntik házasodhatnak-e a katolikus papok vagy sem.
2010. ápr. 22. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 anonim ***** válasza:
remélem hamarosan elvesztik az összes követőjüket és bedől az egész maffia.(persze ne keverjük össze a hívő és a vallásos embert).nem lehet összehasonlítani a társadalom más területeivel, mert pont a csuhások"papolnak" az erkölcsről stb. ha jézus most leszállna a földre azzal kezdené hogy felgyújtaná a vatikánt,tuti...
2010. ápr. 24. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/43 anonim ***** válasza:

Ezt nézdd meg:

[link]

2010. ápr. 24. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/43 anonim ***** válasza:
Szerintem itt főként nem a a katolicizmussal van a baj, hanem a rítussal, hány pedofil botrányról lehetett eddig hallani a görög katolikus egyház kapcsán ???!!! Egyébként is a római rítusban is a vatikán már többször hozott ilyen-olyan megalapozatlan, önkényes döntéseket, mint pl. amikor a keresztvetés eredeti, hagyományos formáját (három újjal, ami a szentháromságot szimbolizálja) egyszerűen megváltoztatták nyitott tenyérre, meg az irány is ugye változott.Egyébként egyáltalán nem értem a logikát abban, h ha a katolikus egyház megalapozottnak, és értelemszerűnek tartja a papi cölibátust, akkor azt a tkp. szintén az egyetemes katolikus egyházhoz, a pápa és a vatikán fennhatósága alá tartozó görög katolikus egyházban miért nem tartja fontosnak?! Ebből számomra teljesen hiányzik a logika, tényleg kíváncsi lennék rá ha ezt vki meg tudná magyarázni.Én már valahogy a katolikus egyház római, tehát latin részlegét nem tudom elfogadni a sok képmutatása stb. miatt, főleg nem XVI-dik Benedek pápát, mellesleg sztem egyszerűen kivitelezhetetlen, h valaki egy életen át kizárja a szexualítást az életéből kizárja, mert vagy alapból torzult a szexualítása akármilyen formában is és a cölibátus mögé bújva próbálja meg elrejteni "titkát" a nyilvánosság előtt, vagy az önmegtartoztatás miatt az évek során kialakulnak ilyen-olyan szexuális torzulások, tehát sztem a cölibátus az abberációk melegágya.
2010. ápr. 25. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/43 anonim ***** válasza:
ehh..amúgy a Magyar Kurír című lap aktuális hírei hol kapcsolódnak a témához ?! :O
2010. ápr. 25. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 anonim ***** válasza:

04-22 21:03

Köszönöm Önnek, hogy segített helyretenni a 40 éve tanultakat.

Nem értem, hogy az egyházi vezetők hajlamosak elfeledni azt a tényt, hogy a papok, főpapok is férfiak, ismert biológiai szükségletekkel. Vajjon miért kell nekik azt titokban, bújkálva, bűntudattal megélniük ?? Vajjon a vezetők miképp, hogyan élték meg ezt a saját életükben ?

A visszafolytás erős belső feszültséget okoz, amelynek levezetéséhez nem lehet elég az imádság, amelynek egészségkárosodás is lehet a következménye.

Az új pápa mindig új remény, aztán minden marad a régiben, mert a Vatikánban nagy a visszahúzó erő . . .

2010. ápr. 25. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/43 anonim ***** válasza:
55%

"A visszafolytás erős belső feszültséget okoz, amelynek levezetéséhez nem lehet elég az imádság, amelynek egészségkárosodás is lehet a következménye"


Ha ez igaz lenne, akkor pl a dalai láma, a buddhista szerzetesek stb is egézségkárosodottak lennének


Ja, hogy nem ők a célpont?

Értem már. Leesett a tantusz

2010. ápr. 25. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/43 anonim ***** válasza:

"Kérem, írja le itt; Melyik ( Ince ?? ) Pápa hozatott olyan törvényt, ami megtiltotta a R. Kat. papoknak a házasodást"


Szt. Pál apostol nem követeli meg a püspöktől a nőtlenséget, de máshol világossá teszi, hogy eszménye a szűzi papság. Szt. Pál idejében ritka volt a javakorabeli nőtlen férfi, ezért Szt. Pál toleranciát gyakorol. Azonban, hogy a nős papság intézménye ideiglenes állapot volt, az abból is látszik, hogy Szt. Pál csak egyszer nősültet enged a szent rendbe. Vagyis Pál elvárja, hogy még ebben az állapotban is megnyilvánuljon az önmegtartóztatás szelleme az egyházi elöljáró életében. Később nagyon hamar általánossá vált, ha nem is a nőtlen papság, hanem az a szokás, hogy a nős papok nem éltek házaséletet feleségeikkel. Ez nem történhetett volna meg, ha nem állt volna mögötte apostoli hagyomány. Az Elvírai Zsinat 295-ben így rendelkezik: „A zsinat azt akarja, hogy teljes tilalmat rendeljen el a püspököknek, áldozópapoknak és diakónusoknak, illetve az összes szolgálatban lévő klerikusnak, miszerint tartózkodjanak a házastársuktól és ne nemzzenek fiakat; ha pedig valaki mégis megteszi töröltessék egyházi tisztségéből” (Conc. Elv. cn 33. – DH 119). Szt. Sziríciusz pápa 385-ben így ír a témáról: „Tudomásunkra jutott, hogy Krisztusnak sok papja és levitája a felszentelése óta eltelt hosszú idő után, részint a saját házasságából, részint szégyenletes elhálásból utódot nemzett, és vétkét azon előírás örve alatt védelmezi, hogy az Ószövetségben azt olvassuk, hogy a papoknak és az oltár szolgáinak meg volt adva a nemzés szabadsága. (Ellenvetésül:) Miért is volt az, hogy meg volt parancsolva a papoknak, hogy még saját házuktól is távol, a templomban lakjanak abban az évben, amikor rájuk került a szolgálat sora? Nyilván abból az indokból, nehogy testi érintkezést folytassanak, még feleségükkel sem, hogy sértetlenül fénylő lelkiismerettel Istennek tetsző legyen az az adomány, amelyet Istennek felajánlanak. (…) Ennek a szigorú kikötésnek felbonthatatlan törvénye mindnyájunkat, papokat és levitákat megköt” (Siric. Direct. Ad decess. 7,8 – DH 185). A 412-es Karthágói Zsinat mint apostoli hagyományt rögzítette kánonjaiban a papi megtartóztatást. A 692-es Trulloszi Zsinat, melyen kizárólag a szabadabb felfogású görögök vettek részt, idézte ugyan a karthágói kánonokat, de úgy egészítette ki őket, hogy a diakónusok és az áldozópapoknak megengedte nem csak a pappá szentelés előtti házasodást, hanem a papszentelés utáni házaséletet is. Ezt Róma mindekor semmisnek, sőt hamisításnak tekintette. Az ortodox egyház egészen a XX. századig visszautasította a hamisítás vádját, de 1950-ben a Moszkvai Patriarchátus elismerte, hogy a Trulloszi Zsinat váloztatott a karthágói kánonokon. Azonban ezt nem hamisításként, hanem módosításként értelmezi, hiszen – mint mondják – míg a Karthágói Zsinat csak helyi jellegű zsinat volt, és helyileg kötelező törvényeket alkotott, addid a Trulloszi Zsinat egyetemes zsinat volt és ezért joga volt fölülbírálni a kárthágói kánonokat. Ennek azonban ellen lehet vetni, hogy ha a Karthágói Zsinat olyan jelentéktelen volt, akkor miért éppen az ő kánonjait kellett citálni és azokat toldozni-foldozni? Miért nem fogalmaztak teljesen új kánonokat? Erre csak egy magyarázat van: ezeknek a karthágói kánonoknak igen nagy tekintélyük volt, így teljesen mellőzni nem merték őket. A valóban helyi II. Karthágói Zsinatról ui. köztudomású volt, hogy fegyelmi döntései az apostoli hagyományt rögzítették. Nem igaz tehát, hogy a cölibátust Szt. VII. Gergely találta ki, hiszen ő csak – részben a világi keresztények nyomására, de saját elvei alapján is – a botrányokat akarta elkerülni azzal, hogy már eleve csak nőtlen embereket engedett az oltárhoz, és nem kényszerített egészséges férfiakat, hogy úgy éljenek feleségeikkel, mintha tesvérek lennének. Az pedig közönséges koholmány, hogy az egyházi birtok Egyházban tartása miatt hozták a teljes cölibátus törvényét. Erre két cáfolat is van:

1. A nemi megtartóztatás törvénye évszázadokkal előbb kialakult, mint a feudális viszonyok. Akkor is ismerték és súlyos kötelességnek tartották, hogy a papnak nem lehet utódot nemzenie, amikor még nem is voltak birtokai az Egyháznak.

2. Ha Róma nem törölte volna el a nős, de házaséletet nem gyakorló papságot, a pap gyermeke akkor sem örökölte volna az egyházi birtokot, mert az Egyház birtoka nem volt az egyes pap saját tulajdona, nem is lehetett volna utána örökölni.

Szt. VII. Gergely tehát csak egyetemesen és minden vonalon végigvitte azt, ami mindenkor kötelező volt. Azonban való igaz, maga a papi nőtlenség nem isteni törvény. Amikor az I. Niceai Zsinat kötelezni akarta a nagyobb rendek viselőit a cölibátusra, Szt. Paphnutius (akinek létezése vitatott) eredményesen tiltakozott. Ezt aligha tudta volna megtenni, és a II. Trulloszi Zsinat sem tudta volna magát elfogadtatni, ha ebben a kérdésben az apostoli hagyomány kifejezetten mást rendelt volna. Magával az önmegtartóztatással más a helyzet. A püspökökre nézve biztosan apostoli hagyomány, a papok részére nem bizonyított. Azonban, akik ma a cölibátus eltörlését követelik, azok nyilván nem pusztán azt akarják, hogy nős papokat szenteljenek, hanem hogy a nős papok szexuális életet is éljenek. Ez azonban már a Római Egyház olyan hagyományát sérti, mely több mint valószínű, apostoli eredetű. A görög katolikusok gyakorlatára nem lehet hivatkozni, mert az ő szokásukat csak az egység érdekében megtűri (tolerantia) az Egyház, tekintettel az évezredes bizánci hagyományra. A tűrésből azonban nem lehet általános törvényt csinálni. A lázadók eretnekké is válhatnak, mert bár alapvető kérésük nem eretnekség, de az érv, miszerint az Egyház helytelenül jár el, amikor cölibátusra kötelezi papjait, már tévtanítás.

2010. ápr. 25. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!