A hívők miért hajtogatják folyton, hogy nem isten teremtette a gonoszat, ha a Bibliában isten konkrétan kinyilatkoztatta, hogy márpedig de?
Ézs 45,7
Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!
Úgy vélem, ezt a mondatot nem lehet másképp értelmezni.
Kedves 8-as.
Azt hogy megengedte Sátánnak hogy bántsa Jóbot, az a hűsége Jeléül engedte meg?
Olvasd tovább,
Isten azért engedte meg ennek a gonosz angyalnak, mert azt állította, mint ahogy olvashatod is, hogy Jób érdekből hűséges Istenhez.
az élete árán még meg is tagadja Istenét.
Egy hűséges angyal nem kéri ki Istentől azt a lehetőséget hogy az embereket meggyötörhesse.
Sátán az éden kertjében bebizonyította hogy maga mellé fordította a lázadásban az ebereket, hogy engedetlenek legyenek.
az egész Biblia leírja, hogy a valaha hűséges angyal Sátánná, az ördöggé változott, mert a Sátán szó ellenfelet, ellenállót, az Ördög szó pedig rágalmazót jelent.
Nem teremtett gonoszt kedves 10-es, mint ahogy a tolvaj sem tolvajnak születik, hanem egy kívánság folytán válik azzá.
Sátán ahogy írva is van nem volt az élete kezdetétől gonosz, hanem egy idő után vált az Istennek jár, hogy Őt imádják és éljenek az szerint ahogy Ő gondolja,
erkölcs és gátlás nélkül.
jav.
egy idő után vált azzá, mert azt akarta hogy Őt imádják, ne a Teremtőt.
"ebben a versben a gonoszt teremtek, nem egy élő gonosz lény megteremtésére utal, hanem azt jelenti, hogy bajt hoz azokra akik megérdemlik az igazságszolgáltatást"
Ez még akár helytálló is lehetne.Csakhogy;ha nem gonoszság csecsemőket elpusztítani,akkor mi? Mert van ilyen "igazságszolgáltatás" a Bibliában.
„Isten azért engedte meg ennek a gonosz angyalnak, mert azt állította, mint ahogy olvashatod is, hogy Jób érdekből hűséges Istenhez.”
Szó nincs megengedésről. Azt, hogy sátán mit csináljon, azt Isten mondta meg neki:
„Az Úr pedig monda a Sátánnak: Ímé, mindazt, a mije van, kezedbe adom; csak ő magára ne nyujtsd ki kezedet”
„az egész Biblia leírja, hogy a valaha hűséges angyal Sátánná, az ördöggé változott, mert a Sátán szó ellenfelet, ellenállót, az Ördög szó pedig rágalmazót jelent.”
1: Nem írja sehol sem ezt a Biblia.
2: Sátán a mi ellenségünk, nem Istené.
„Sátán ahogy írva is van nem volt az élete kezdetétől gonosz, hanem egy idő után vált azzá”
Ilyen rész nincs a Bibliában. Te/ti ebből a kiragadott részből értelmeztek hibásan ilyet:
Ezékiel 28
14. Valál felkent oltalmazó Kérub; és úgy állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál.
15. Feddhetetlen valál útaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned. …
17. Szíved felfuvalkodott szépséged miatt; megrontottad bölcseségedet fényességedben; a földre vetettelek királyok előtt, adtalak szemök gyönyörűségére.
Viszont van ezzel a résszel nem kis probléma. Ugyanis nem sátánról szól az idézet. Tírusz királyáról.
Így is kezdi:
2. Embernek fia! mondjad Tírus fejedelmének…
Ha megnézzük az előző fejezet, a 27-est, ott tételesen fel vannak sorolva mindazok a birodalmak, országok, akikkel kereskedett Tírusz. Szándékosan kihagytam a 16-os sort:
16. Kereskedésed bősége miatt belsőd erőszakossággal telt meg és vétkezél; azért levetélek téged az Isten hegyéről, és elvesztélek, te oltalmazó Kérub, a tüzes kövek közül.
Sátán nem folytatott kereskedelmet, viszont a Biblia soraiból világosan látni, hogy Tírusz igen.
A 12-es sortól kezdve, gyászéneket kellett zengenie a prófétának. A gyászének egy felmagasztaló ének, melyben elsiratják a meghaltat. Itt jön a drágakövekben öltöztetett király (13-as sor), ki felmagasztalt titulusát fokozva kerubnak, és királyságát éden kertjének nevezi. Aztán felsorolja bűnét, és fizetségét.
Ha elolvassuk a második sort is a fejezetből, elég egyértelműen látszik, hogy az isteni titulussá felmagasztalt királyról van szó, aki ember volt:
2. Embernek fia! mondjad Tírus fejedelmének: Ezt mondja az Úr Isten: Mivelhogy felfuvalkodott szíved és ezt mondtad: Isten vagyok én, Isten székében ülök a tengerek szívében, holott CSAK EMBER VAGY és nem Isten, mégis olyanná tetted szíved, amilyen az Isten szíve.
9-es!
Jób könyve Kr.e. a 4-5. században keletkezett, és a jelen ismereteink szerint ez a legkésőbbi időpont, ettől csak korábbi képzelhető el.
A kígyók nem beszélnek és nem ravaszak, hogy elcsábítsák az embert. Tehát az, hogy ott és akkor nem szerepel az a szó, hogy sátán, attól még az teljes alak rá utal.
Amúgy az, hogy a sátán fokozatosan lép színre, jól nyomon követhető abbéli okból is, amire a Jelenések könyve utal, de stílusa ráillik a bűnbeesésnél is. A Jelenések könyvében sátánt így jellemzi:
„És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, a ki neveztetik ördögnek és a Sátánnak”
A kígyó ravasz, a sárkány erős. Tehát kezdetben nincs ereje, csak ravaszsága. Ekkor nem hallatja hangját, mert csak az teszi, aki erős.
@01:06-os válaszoló!
Jób könyve keletkezési ideje a Kr.e. 5-3. század közötti időszakra tehető, tehát a fogság utáni irodalom része.
A kígyók természetesen nem beszélnek, de azért szerintem ravaszak, viszont nem csábítják bűnre az embert. Így igaz. De amikor én arról beszéltem, hogy a kígyó ott egy közönséges kígyó, akkor nem szó szerinti értelemben mondtam. Maga a bűneset tisztességes műfajának a neve: mitológia. Ezért olvassuk ott azt, hogy a kígyó beszél.
Sehol sem utal a szöveg Sátánra, ez csak egy későbbi zsidó és keresztény magyarázat, erről már írtam korábban. Főleg keresztény, mert a zsidók nem sarkították ennyire ki ezt a kérdést, csak érintették. Amit idézel a Jel. 12-ből az már egy keresztény értelmezése a Teremtés könyvének.
A Sátán figurája, mint személyes gonosz, a késői zsidó, illetve a keresztény iratoknak válik a negatív főszereplőjévé, de például a bírák idejében semmi ilyenről nem tudtak.
Jób könyvét Mózes írta,
Írás befejezése: i. e. kb. 1473
Jób nevének a jelentése: : „az ellenségeskedés céltáblája”.
, ez a könyv fontos kérdéseket vet fel: Miért szenvednek az ártatlanok? Miért engedi meg Isten a gonoszságot a földön? A Jób szenvedéséről és nagy kitartásáról szóló beszámoló hozzásegít bennünket, hogy megértsük ezekre a kérdésekre a választ. S mindent feljegyeztek, Jób kívánsága szerint (Jób 19:23, 24).
Jób valóságos személy volt! létezését Jézus Krisztus is elfogadta
A keresztény író, Jakab mint a kitartás példájára utal Jóbra
Jób Úz földjén élt, amely egyes földrajztudósok szerint Észak-Arábiában, az edomiták lakta vidék közelében, az Ábrahám leszármazottainak ígért földtől keletre terült el. A sabeusok ettől délre, a káldeaiak pedig keletre laktak
Jób megpróbáltatásának ideje jóval Ábrahám halála után volt. Abban az időben lehetett, amikor nem volt „senki Jóbhoz hasonló a földön, feddhetetlen és becsületes férfi”
(Jób 1:8) . . .„Felfigyeltél-e szíveddel Jóbra, az én szolgámra? Nincs hozzá hasonló a földön. Feddhetetlen és egyenes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat.. . .
Jób a tiszta imádatot gyakorolta ebben az időszakban, amikor Izraelt az egyiptomi démonimádat fertőzte meg. Továbbá a Jób könyvének első fejezetében említett szokások és az a körülmény, hogy Isten Jóbot elfogadja igaz imádójaként, inkább a patriarchális időkre emlékeztetnek, mint a későbbi, i. e. 1513-tól kezdődő korra, amikor Isten a Törvény révén kizárólag Izraellel foglalkozik
Sátán kihívja Istent (1:6–2:13). Felgördül a függöny és csodálatos módon feltárul előttünk a láthatatlan világ, hogy bepillantást nyerjünk az égi dolgokba. Jehovát látjuk elnökölni Isten fiainak gyülekezete fölött. Sátán is megjelenik közöttük. Jehova felhívja a figyelmet hű szolgájára, Jóbra, de Sátán kétségbe vonja Jób feddhetetlenségét és azt a vádat hozza fel, hogy Jób azért szolgálja Istent, mivel Isten őt anyagi javakkal halmozza el. Ha Isten megengedné neki, Sátánnak, hogy elvegye azokat, Jób feladná a feddhetetlenségét. Jehova elfogadja a kihívást, azzal a kikötéssel, hogy Sátánnak nem szabad magát Jóbot érintenie.
Sok csapás szakad a gyanútlan Jóbra. A sabeusok és a káldeaiak kifosztják. Vihar öli meg fiait és leányait. Ez a kemény próba sem bírja Jóbot arra, hogy megátkozza Istent és elforduljon tőle.
a többi is erről szól, ezért kizárt dolog, hogy Sátán hűséges minőség jelzővel illethető, hiszen egy hűséges Élő aki szereti Istent nem kér olyat Tőle, hogy életeket kínozzon.
12:40-eválaszolónak:
1. Jób könyve a Tanak harmadik csoportjában található, ami már önmagában jelzi felénk, hogy a könyv késői keletkezésű. Abba a csoportba ugyanis azokat a könyveket pakolták, amelyeket a legkésőbb írtak, vagy legalábbis a végleges formájukat nagyon későn érték el. Nem is csoda, hogy magát a ketubimot, amely Jób könyvét is tartalmazza, az 1. század második felében zárták le a zsidó tudósok.
2. A mózesi szerzőségre az égvilágon semmiféle bizonyíték nincs, ez egy késői zsidó hagyományon alapul, amelyről egy mondat van a Babiloni Talmudban. Ha ennyire adsz a Talmud véleményére, akkor más részeit miért nem fogadod el annak? A bibliatudósok ma teljes egyetértésben vannak abban, hogy Jób könyvét a hellenista korszak környékén írta egy ismeretlen szerző. Természetesen nincs kizárva, hogy létezett egy Jób nevű tisztességes ember az ókori Keleten, na persze nem azért, mert a Biblia mondja, az ilyen kérdésekben nem mérvadó. Ha jól tudom, maga Jób megjelenik más kultúrában is. Nem kizárt tehát, hogy a zsidók onnan emelték át az alakját, és szőttek köré egy tanító jellegű történetet. Így ebben a formában tehát Jób könyve irodalom.
3. Amit te beírtál (vagy bemásoltál?) az Jehova Tanúitól származik, akikről mint tudjuk, a legelvakultabb fundamentalisták, amit ráadásul egész sajátosan élnek meg. A Jehova Tanúi véleménye tehát nem mérvadó, teológiai kérdésekben meg főleg nem. Kivéve a lelkes őrtorony híveket, akik isszák a szervezet szavait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!