Bűnbeesés: Kik értendők "egyikünk" alatt, kik azok a többiek? És kik azok az Isten mellett akikkel "nem engedhetjük" meg "ami ott áll alentebbi idézetben a bibliában? MÉgse egy isten van hanem többen vannak?
egyikünk = "miközüllünk egy", azaz 'mint bárki közüllünk'.
A Genezis első része egyszerűen politesta, nem monoteista (és a biblia egy része dualista, csak mondom). Hiába, újszülöttnek minden vicc új.
szia
Jehova Isten nyilvánvalóan önmagára és az egyszülött Fiára utalt, amikor kijelentette: „az ember olyan lett, mint közülünk egy: tudja, mi a jó és mi a rossz” (1Mózes 3:22). Vizsgáljuk meg, hogy miért mondhatjuk ezt.
E szavak azután hangzottak el Jehova szájából, hogy kimondta az ítéletet az első emberpárra. Némelyek fejedelmi többesként értelmezik a „közülünk egy” kifejezést, ahogy egy király mondaná önmagára utalva, hogy „nem örülünk ennek”. Donald E. Gowan bibliatudós azonban ezt írja az 1Mózes 1:26-ról és 3:22-ről: „A legtöbb felvetődött értelmezést nem lehet alátámasztani az Ósz[övetség]ből: sem a fejedelmi többest, sem a fontolgatás vagy nyomatékosítás miatt használt többes számot, sem azt, hogy a többes szám az istenségen belüli több személyre utalna . . . , egyik magyarázatnak sincs sok értelme a 3. fejezet 22. versében, ahol a »közülünk egy« kifejezés áll.”
Elképzelhető-e, hogy Jehova Sátánra, az Ördögre utalt, aki maga döntötte el, hogy „mi a jó és mi a rossz”, és ugyanerre ösztönözte az első emberpárt is? Ez nem lenne ésszerű. Jehova azt mondta, hogy „közülünk egy”. Sátán már nem tartozott Jehova hűséges angyalai közé, ezért nem lehetett azok között említeni őt, akik Jehova oldalán vannak.
Vajon a hűséges angyalokra gondolt Isten? Nem állíthatjuk biztosan sem azt, hogy igen, sem azt, hogy nem. De az 1Mózes 1:26 és a 3:22 szóhasználata közötti hasonlóság sejteti a helyes magyarázatot. Az 1Mózes 1:26 szerint Jehova így szólt: „Alkossunk embert a mi képmásunkra és hasonlatosságunkra.” Kihez intézte szavait? Pál apostol ezt mondta arról a szellemteremtményről, aki Jézussá, a tökéletes emberré lett: „Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte; mert általa teremtetett minden más az egekben és a földön” (Kolosszé 1:15, 16). Ennek alapján logikusnak tűnik, hogy az 1Mózes 1:26-ban Jehova az egyszülött Fiához, a ’mestermunkáshoz’ beszélt, aki vele volt az ég és a föld megteremtésekor (Példabeszédek 8:22–31). Az 1Mózes 3:22-ben lévő hasonló megfogalmazás arra enged következtetni, hogy Jehova szintén ahhoz szólt, aki a legközelebb állt hozzá, vagyis az egyszülött Fiához.
Ádámot és Évát kiűzték az Éden-kertből. Jehova ezt mondta: „Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen . . . ” „A mondat vége befejezetlen” — jegyzi meg Gordon Wenham tudós. Nekünk kell kiegészítenünk Isten gondolatának hátralevő részét, amely feltételezhetően ez: „hadd űzzem ki a kertből.” Egy bibliaíró általában Isten teljes gondolatát közli. De itt, folytatja Wenham, „az, hogy elhagyták a befejezést, kifejezi Isten cselekvésének a sebességét. Szinte még be sem fejezte a beszédét, ők már ki lettek küldve a kertből” (1Mózes 3:22, 23). Ezzel a Jehova és az első emberpár közötti kommunikáció nyilvánvalóan megszűnt.
Egy cikk mielőtt bárki komolyn venné ajehovista sületlenséget:
De emellett ha kicsit is beleásod magad a kultúrtörténetébe, kapcsolódó archeológiába, összehasonlító mitológiába, marad a tény: az eredeti szöveg, az eredeti vallás többistenhívő, mivel az eredete a mezopotámiai (sumér/babilóniai) vallás (vegyítva óegyiptomi és ógörög elemekkel).
elengedhetetlenül fontos, hogy ellenségesen nyilvánulj meg kedves előttem szóló, befolyásolva evvel mások döntési szabadságát,
s ennél fogva a szeretet alkalmazása sem az erősséged, s az sem hogy rá bizzd a Teremtőre, a helytelenségek kiszűrését.
"Bűnbeesés: Kik értendők "egyikünk" alatt, kik azok a többiek? És kik azok az Isten mellett akikkel "nem engedhetjük" meg "ami ott áll alentebbi idézetben a bibliában? MÉgse egy isten van hanem többen vannak?"
Mózes Öt Könyve és a Haftárák magyarázatai / jegyzetei - [link]
22–24. A kiűzetés Édenből.
Gen 3,22
+++
Jézusra szerintünk, zsidók szrint se, de a megváltás ígérete a rabbik ( tanult magyarázók ) szerint már a termtés történetében benne van. A fenti anyagban megtalálod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!