Ki teremtette az Istent?
Állandóan azon lovagolnak egyesek, hogy az anyagi világot és benne az élőlényeket ki teremtette.
Az mondják, az anyag nem keletkezhetett a semmiből.
Érdekes módon az viszont nem jut nekik eszükbe soha, hogy vajon az Istent ki teremtette!
Az Isten a semmiből keletkezett?
És ha az Isten keletkezhetett a semmiből is, akkor az anyag miért ne keletkezhetett volna?
Azt mondja a filmjében, hogy azért nem lehetett istennek a teremtésre ideje, mert az ősrobbanás előtt idő sem volt, az csak utána jött létre.
Ez éppen olyan önmagát önmagával magyarázó, hazug, körkörös logika, mint amikor valaki azzal jön, hogy azért igazak a biblia szavai, mert a biblia azt írja, hogy igazak.
Mutassátok be istent a tudósoknak, bármelyiket a sok ezer közül. Ők majd választ adnak rá hogy ki teremtette vagy hogyan keletkezett. Például a Napistenről és Holdistenről is kellően sokat tudunk mára, de bárki tanulmányozhatja megfelelő távcsövekkel. De például a primitív törzsek még mindig keveset tudnak az esőistenről, ezért azt hiszik hogy áldozatok bemutatása esetén megkönyörül rajtuk és megöntözi terményeiket.
A dél-amerikai törzsek mára már kellően megismerték isteneiket, akik valamikor úszó bárkákon szálltak partra és mennydörgést kibocsátó botjaik voltak.
Komoly válasz: ha Isten teremtette az időt, a teret és az anyagokat a törvényekkel együtt, akkor előtte ezek nem léteztek, így ezek rá nem vonatkoztak.
Komolytalan válasz: a kérdésnek pont az az értelme, mint a káposztás tésztában keresni a konyhásnénit, az alkotót.
Jó de a konyhás nénit ki alkotta?
Lehet vannak alkotott dolgok és olyanok, amik maguktól léteznek.
Akkor a kérdés az, mi igazolja, hogy az isten magától létezik?
Mi igazolja azt, hogy az anyag nem magától létezik?
Ebből az aspektusból nézve semmivel sincs több létjogosultsága a teizmusnak, mint az ateizmusnak!
Sőt az ateizmusnak több van.
Mert ugye annak, hogy valami akárhogy is létezzen, akár magától, akár alkotottan, annak alapfeltétele az, létezzen.
Az anyag pedig létezik, mindenhol körül vesz minket!
Isten létezésére viszont az égvilágon semmilyen bizonyíték is.
Legfeljebb egyesek vagy azt hiszik, hogy van, de ezek a vélemények kizárólag a tudományos ismereteik durva hiányosságain alapulnak.
Vagy azt gondolják látták, megtapasztalták, de ezt megint semmivel nem tudják bizonyítani. Hogy "tapasztalásuk" több volt-e, mint esetleges képzelődés.
Azaz akárhogy is van, jelen ismereteink szerint az anyag létezése tény, az isten létezése viszont a legjobb indulattal szemlélve a dolgot, csupán egy fikció.
Ezek fényében meg elég nonszensz elképzelés az, hogy azt állítsuk, hogy egy olyan dolog, aminek a létezése csak a fikciók szintjén igazolható, egy ilyen dolog alkotta azt, aminek létezése tény, annyira hogy szinte kiböki a fától az erdőt nem látó szemünket.
Ha pedig ez így van, akkor minden vallás csípőből nem más, mint intellektuális tisztességtelenség; vagy akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy annak az esete, hogy veszi valaki a jogot és bátorságot ama bűn elkövetésére, hogy a kis fejecskéjét csupán sapkatartásra használja, és véletlenül sem arra, amire az istenke teremtette!
Kilóg a lóláb! Ruhátlan a mester!
Azért nem keletkezhetett az anyag a semmiből, mert a semmi, azaz a "nem létezés" nem változik, nem hozhatja létre magát valami, ami nem is létezik.
Az anyag ugyanakkor örökkévalóság óta sem létezhet, a végtelen múltból, mert mérhető rajta az idő múlása, vagyis a változása. Ha pedig végtelenség óta változik, akkor az azt jelenti, hogy végtelen időnek kellet volna eltelnie, hogy ebbe a jelenlegi állapotába érjen, amit most élünk meg. Az pedig képtelenség, mert a végtelen nem telik el. Vagyis ezzel azt mondanád, hogyha azt mondod, hogy a tér a végtelenség óta létezik, hogy valójában nem is létezünk. De mivel tapasztaljuk létezésünk, tudjuk, hogy van kezdet.
Na most ha megfigyeled, akkor itt most a téridőről beszéltünk. Ami a tér, folyamatos változás.
Az eredmény: Van a tér, ami egy fix ideje óta létezik(mindegy, hogy mennyi), és magát nem hozhatta létre.
Vagyis kell egy okozó, egy létrehozó, ami "megteremti" a teret. De ő nem lehet Térbeli, mert akkor neki is kellene egy létrehozó, és igy neki is lenne kezdete.
Eredmény: A létrehozó, nem téridőben létező, vagyis nem mérhető rajta az idő. Vagyis értelmét veszti a kérdés, hogy őt ki teremtette, mert csak az lett teremtve, ami téridőben van.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!