Mi ez az ellentmondás a János első levelében?
Épp csak beleolvastam, mert kerestem valamit, erre egy érdekes részre találtam János 1. levelében, 3, 9-12.
"Mindaz, aki az Istentől született, nem tart ki a bűnben, mert az ilyenben megmarad az Ő szaporítómagja, és nem gyakorolhat bűnt, mert az Istentől született. Ebből a tényből ismerhetők fel az Isten gyermekei és az Ördög gyermekei: mindaz, aki nem gyakorol igazságosságot, nem az Istentől származik, és az sem, aki nem szereti a testvérét. Mert azt az üzenetet hallottátok kezdettől fogva, hogy szeressük egymást; nem úgy, mint Káin, aki a gonosztól származott, és meggyilkolta a testvérét. És miért gyilkolta meg? Mert az ő cselekedetei gonoszak voltak, a testvérének a cselekedetei viszont igazságosak."
Most akkor ez mit akar jelenteni, hogy nem mindenki Istentől származik? Mit jelent az, hogy Káin a gonosztól származott? Ádámtól és Évától származott, de nem csak ő, hanem mindenki más is. És a "gonosztól" senki nem "származott", hanem Isten teremtett mindenkit, még a Sátánt magát is.
" 7. Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!"
Meg a puszta tapasztalat. Ki látott már olyan hívőt, vagy bárkit, aki nem vétkezett pusztán azért, mert Istentől "származott", és meg volt benne "Isten szaporítómagja"? Senki, és ezt pár sorral feljebb pont János erősíti meg:
" 8. Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk.
9. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
10. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá teszszük őt, és az ő ígéje nincsen mi bennünk."
Akkor ezek szerint Istentől nem származik senki, vagy pedig igen, de akkor János logikája a "származásról" elég problémás.
grkaty, én eddig ezt hittem, hogy a jelképes fogalmazás, és az ellentmondás jól megkülönböztethető fogalmak. Számodra ezek szerint nem. Tehát elmagyarázom neked: ellentmondás az, amikor van két állítás, és az egyik az ellenkezőjét állítja, mint a másik, és ezt a két állítás kölcsönösen kizárja egymást. Ilyet idéztem. A jelképes fogalmazás azt jelenti, hogy egy állítást nem szó szerint, hanem átvitt értelemben kell venni.
A származás nem lehet átvitt értelmű. Vagy származunk valakitől, vagy nem. Ha Istentől származunk, akkor nem származunk az ördögtől, ha az ördögtől származunk, akkor semmi közünk Istenhez. Származás kérdésben nem lehet átmenet, nem lehet utólag megváltoztatni, hogy kitől származol. Ha a szülőd azt mondja, hogy nem tőle származol, akkor egyrészt nem mond igazat, másrészt kitagad. Ha valaki örökbe fogad, akitől nem származol, attól még nem származol tőle.
Azzal, hogy János azt írja, hogy vannak emberek, akik nem Istentől származnak, azt állítja, hogy vannak az emberek a kezdetektől nincs köze Istenhez, eredendően a Sátán kreálmánya, és fizikailag képtelen Isten akaratát cselekedni. Illetve, hogy ezek szerint nem mindenkit Isten teremtett. Máshol viszont le van írva, hogy de, igen. A kettő nem lehet egyszerre igaz, de mind a kettő le van írva.
Az ellentmondást az újjászületés sem oldja fel. Azt feltételezi, hogy a más vallású embereket nem Isten teremtette, és Isten teremtményévé csak újjászületéssel lehet válni, mert eredetileg nem tőle származunk.
Szervusz!
Janos I. 3:9-12: Aki Istentől született, nem tart ki a bűn mellett”, vagy nem gyakorolja azt. Jehova „magva” vagy szent szelleme, amely „új születést” ad egyeseknek mennyei reménységgel, megmarad az egyénben, feltéve, ha nem áll ellene a szellemnek és nem ,szomorítja’ meg azt, mert akkor Isten megvonja tőle (1Péter 1:3, 4, 18, 19, 23; Efezus 4:30). Ahhoz, hogy Isten gyermeke maradhasson, a szellemtől nemzett keresztény „nem gyakorolhat bűnt”. Mint „új teremtés”-nek „új egyéniséggel” küzdenie kell a bűn ellen. „Megszabadult a romlottságtól, amely a bűnös testi vágy következtében van a világon”, és szívében nem lehet rendszeres bűnelkövető (2Korinthus 5:16, 17; Kolossé 3:5–11; 2Péter 1:4).
Az egyik módja annak, hogy megkülönböztessük Isten gyermekeit az Ördög gyermekeitől, a következő: „Mindaz, aki nem tart ki az igazságosság mellett, nem Istentől származik.” Az igazságtalanság annyira jellemző az Ördög gyermekeire, hogy azok „aludni sem tudnak, ha rosszat nem tehetnek, és elrabolja álmukat, ha nem vethetnek gáncsot”, s éppen ez az, amit a hitehagyottak a lojális keresztényekkel szeretnének tenni (Példabeszédek 4:14–16, Ökumenikus fordítás).
Remelem ertheto a valaszom? Udv: Judit!
Kérdezö, ne légy elkeseredett...../vagy nem vagy?/
Tudod Isten úgy teremtett minket, hogy tudunk különbséget tenni a szavak és értelme között.
Természetesen felnött korunkban. Még egy gyermek sokszor nem érti az absztrakt fogalmakat. Ezért is tanuljuk velük a versikéket otthon, az óvodában majd a kisiskolások is.
Értelmi szinten ebben is különbözünk az állatoktól. Egyediek vagyunk. Meg tudjuk érteni például Petöfi Sándor, Arany János és a többi írók verseit is, ha gondolkolkodunk.
Így van ezzel a Bibliai szakasszal is. :)
Maga Jézus is többször tesz "megbélyegző" kijelentéseket (pl. sátán zsinagógája). Igazából Jánost kell közelebbről megvizsgálnunk a kérdés megválaszolásához, hiszen még az evangéliumát is el akarták távolítani a Bibliából manichaeista, gnosztikus gondolkodásmódja miatt, amiról kb ennyit kell tudni:
"A manichaeizmus tanításai logikailag párhuzamot vonnak a kozmikus és földi teremtés között, akárcsak az Ószövetség, viszont időben elkülönítik a kettőt. (Ez pedig lehetőséget ad a földi és a kozmikus teremtő elkülönítésére is!) Az Első Ember, Násá Quadmáyá fénytermészetű és jó volt. Azonban őt a démonok világa magába nyelte. ennek a világnak pedig Ashaklun az ura, a sötétség királyának (Melech Kheshokha) fia (itt nagyjából az atya megfeleltethető a Sátánnak, a fiú pedig „Jehovának” vagy Adonájnak). Ashaklun ad életet Ádámnak, a földtermészetű vagy anyagi természetű embernek. Ádám létének célja, hogy fogságba ejtse s itt, a földi létezés sötét rendszerébe zárva tartsa a fényt. A manichaeizmusban a Ragyogó Krisztus aktív szereplője az eseményeknek a Teremtés kezdetétől. Sőt, éppen ő az, aki kígyó képében kicselezi a sötét erőket, utat talál Ádámhoz és Évához, s felvilágosítja őket, hogy bár a sötétség gyermekei, de legbelül tiszta fényt hordoznak, ez a fény pedig felszabadítható."
jatekneve.blog.hu
Ugyanabból a levélből, amit idéztél:
"Ti az Istentől vagytok fiacskáim, és legyőztétek azokat; mert nagyobb az, a ki bennetek van, mint az, a ki e világban van."
Itt egyértelműen 2 istenről beszél, hiszen a "ki" szót használja. Az az Isten, aki bennünk van (Jézus: "Isten országa bennetek van") az a valódi kozmikus Isten. Az. aki e világban van, az csak egy "Istent játszó" entitás, maga Jehova.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!