Egy muzulmán szemével értékelhető Jézus?
Jézus, a fanatikus zsidó - bestseller a muzulmán tudós könyve Amerikában
„Van-e joga egy muzulmánnak a kereszténység alapítójáról, Jézus Krisztusról könyvet írni?" - tette fel a kérdést a jobboldali Fox csatorna riporternője Reza Aslan iráni-amerikai történésznek, a Fanatikus: A názáreti Jézus élete és kora (Zealot: The Life and Times of Jesus) című könyv szerzőjének. Aslan válaszul megemlítette, hogy doktori címe és négy diplomája van vallástörténetből, köztük az Újszövetségből is. Húsz éve foglalkozik Jézus életével. Majd lehengerlően utasította vissza a keresztény-iszlám ellentétre kiélezett kérdéseket.
A szerencsétlen interjúnak köszönhetően ma Aslan Jézus könyve vezeti a bestseller listákat. Jelenség lett, az a könyv, amiről illik beszélni, véleményt mondani. A 41 éves szerző ünnepelt sztár, akinek könyvbemutatói zsúfolásig megtelnek. De az is igaz, hogy Reza Aslan számos gyűlölettel teli levelet, internetes üzenetet, Twitter-bejegyzést, halálos fenyegetést is kap.
Normális esetben a több mint háromszáz oldalas mű nem okozott volna feltűnést. Tovább gyarapította volna azoknak a divatos tanulmányoknak a számát, amelyek Jézus Krisztust izgalmas történelmi alaknak ábrázolják, miközben isteni voltát tagadják. De az már egészen más, ha mindezt egy muzulmán írja, illetve - egyesek szerint - meri leírni. Így már lehet belőle szenzációt kreálni. A liberálisok már csak azért is felkapták a művet, hogy a jobboldal bigottságát, szűklátókörűségét gúnyolják.
Reza Aslan az „arab tavasz", a „foglaljuk el" mozgalom korát vetíti vissza az időszámítás kezdetére, amikor a politika és az erőszak sajátos ötvözetébe helyezi Jézust. Ebben a közegben rajzolja meg Palesztina gazdasági, politikai, vallási képét.
Az író szerint Jézus nem Betlehemben, hanem Názáretben született szegény családból. Iskolázatlan munkásként dolgozott maga is, amikor megtapasztalhatta a kegyetlen osztálytagozódást a zsidók között. Keresztelő Szent János tanítványa volt, akivel együtt hirdette Isten országának eljöttét, ami egy igazságos, szabad, teokratikus, de földi világot jelentett volna.
A könyv tagadja, hogy Jézus új vallást kívánt alapítani, élete végéig hűséges volt a mózesi törvényekhez. Jézus fanatikus zsidó nacionalista volt, aki Róma, a Rómát szolgáló zsidó főpapok, a Heródes körébe tartozó elit, a gazdagok ellen harcolt. A békeszerető, megbocsátó Jézust csak az utókor találta ki, hogy elfogadhatóvá tegye a kereszténységet a rómaiak számára.
Életének utolsó heteiben látványos „utcai cirkusszal", a kufárok zsinagógából történő kiűzésével provokálta a hatalmat. Többszöri rendbontás után a hatóságok letartóztatták. A rómaiak a lázadót, a forradalmárt, a trónra törőt látták benne. A legnagyobb bűnnel, árulással vádolták, amiért kínzás, keresztre feszítés járt.
A szerencsétlen interjúnak köszönhetően ma Aslan Jézus könyve vezeti a bestseller listákat. Jelenség lett, az a könyv, amiről illik beszélni, véleményt mondani. A 41 éves szerző ünnepelt sztár, akinek könyvbemutatói zsúfolásig megtelnek. De az is igaz, hogy Reza Aslan számos gyűlölettel teli levelet, internetes üzenetet, Twitter-bejegyzést, halálos fenyegetést is kap.
Normális esetben a több mint háromszáz oldalas mű nem okozott volna feltűnést. Tovább gyarapította volna azoknak a divatos tanulmányoknak a számát, amelyek Jézus Krisztust izgalmas történelmi alaknak ábrázolják, miközben isteni voltát tagadják. De az már egészen más, ha mindezt egy muzulmán írja, illetve - egyesek szerint - meri leírni. Így már lehet belőle szenzációt kreálni. A liberálisok már csak azért is felkapták a művet, hogy a jobboldal bigottságát, szűklátókörűségét gúnyolják.
Reza Aslan az „arab tavasz", a „foglaljuk el" mozgalom korát vetíti vissza az időszámítás kezdetére, amikor a politika és az erőszak sajátos ötvözetébe helyezi Jézust. Ebben a közegben rajzolja meg Palesztina gazdasági, politikai, vallási képét.
Az író szerint Jézus nem Betlehemben, hanem Názáretben született szegény családból. Iskolázatlan munkásként dolgozott maga is, amikor megtapasztalhatta a kegyetlen osztálytagozódást a zsidók között. Keresztelő Szent János tanítványa volt, akivel együtt hirdette Isten országának eljöttét, ami egy igazságos, szabad, teokratikus, de földi világot jelentett volna.
A könyv tagadja, hogy Jézus új vallást kívánt alapítani, élete végéig hűséges volt a mózesi törvényekhez. Jézus fanatikus zsidó nacionalista volt, aki Róma, a Rómát szolgáló zsidó főpapok, a Heródes körébe tartozó elit, a gazdagok ellen harcolt. A békeszerető, megbocsátó Jézust csak az utókor találta ki, hogy elfogadhatóvá tegye a kereszténységet a rómaiak számára.
Életének utolsó heteiben látványos „utcai cirkusszal", a kufárok zsinagógából történő kiűzésével provokálta a hatalmat. Többszöri rendbontás után a hatóságok letartóztatták. A rómaiak a lázadót, a forradalmárt, a trónra törőt látták benne. A legnagyobb bűnnel, árulással vádolták, amiért kínzás, keresztre feszítés járt.
A szerencsétlen interjúnak köszönhetően ma Aslan Jézus könyve vezeti a bestseller listákat. Jelenség lett, az a könyv, amiről illik beszélni, véleményt mondani. A 41 éves szerző ünnepelt sztár, akinek könyvbemutatói zsúfolásig megtelnek. De az is igaz, hogy Reza Aslan számos gyűlölettel teli levelet, internetes üzenetet, Twitter-bejegyzést, halálos fenyegetést is kap.
Normális esetben a több mint háromszáz oldalas mű nem okozott volna feltűnést. Tovább gyarapította volna azoknak a divatos tanulmányoknak a számát, amelyek Jézus Krisztust izgalmas történelmi alaknak ábrázolják, miközben isteni voltát tagadják. De az már egészen más, ha mindezt egy muzulmán írja, illetve - egyesek szerint - meri leírni. Így már lehet belőle szenzációt kreálni. A liberálisok már csak azért is felkapták a művet, hogy a jobboldal bigottságát, szűklátókörűségét gúnyolják.
Reza Aslan az „arab tavasz", a „foglaljuk el" mozgalom korát vetíti vissza az időszámítás kezdetére, amikor a politika és az erőszak sajátos ötvözetébe helyezi Jézust. Ebben a közegben rajzolja meg Palesztina gazdasági, politikai, vallási képét.
Az író szerint Jézus nem Betlehemben, hanem Názáretben született szegény családból. Iskolázatlan munkásként dolgozott maga is, amikor megtapasztalhatta a kegyetlen osztálytagozódást a zsidók között. Keresztelő Szent János tanítványa volt, akivel együtt hirdette Isten országának eljöttét, ami egy igazságos, szabad, teokratikus, de földi világot jelentett volna.
A könyv tagadja, hogy Jézus új vallást kívánt alapítani, élete végéig hűséges volt a mózesi törvényekhez. Jézus fanatikus zsidó nacionalista volt, aki Róma, a Rómát szolgáló zsidó főpapok, a Heródes körébe tartozó elit, a gazdagok ellen harcolt. A békeszerető, megbocsátó Jézust csak az utókor találta ki, hogy elfogadhatóvá tegye a kereszténységet a rómaiak számára.
Életének utolsó heteiben látványos „utcai cirkusszal", a kufárok zsinagógából történő kiűzésével provokálta a hatalmat. Többszöri rendbontás után a hatóságok letartóztatták. A rómaiak a lázadót, a forradalmárt, a trónra törőt látták benne. A legnagyobb bűnnel, árulással vádolták, amiért kínzás, keresztre feszítés járt.
Szia!
Hogyne lenne értékelhető. Az meg ne legyen különösen meglepő, hogy egy muzulmán értékelése esetleg elfogult és esetleg csak mérsékelten objektív.
Ezek a válaszok mind hívő keresztényektől jöttek. Valaki más vallású, vagy esetleg nem vallásos is írna véleményt?
Ezt a részt mindenkinek a figyelmébe ajánlom a válasz előtt.
Ja itt a rész.
" doktori címe és négy diplomája van vallástörténetből, köztük az Újszövetségből is. Húsz éve foglalkozik Jézus életével. Majd lehengerlően utasította vissza a keresztény-iszlám ellentétre kiélezett kérdéseket. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!