Az amerikai-stílusú neoprotestáns egyházak hívei miért imádják annyira Izraelt, nemcsak vallási dolgokban (ilyen értelemben a hagyományos egyházak is támogatják) hanem politikai, katonai dolgokban is, pl. a Palesztin területekre való betelepülést is?
"Palesztin területekre való betelepülést"
Ez meg mi a szösz? Hol vannak "palesztin területek"? Mert a mai Izrael határai csaknem pontosan azok, amiket Mózes negyedik könyve, 34. fejezet, 3 - 12. vers leír, vagyis amit az ÚR - áldott Õ - rendelt.
Mi az, hogy "palesztin területek"? [link]
"Izraelt azért választotta ki Isten, hogy misszionárius nép legyen, hogy áldására legyen a pogányoknak azáltal, hogy a sok bálványimádó nép között képviseli a tiszta vallást, és megismertesse másokkal Isten szavát. Izrael azonban nem teljesítette ezt a küldetést"
Ez igaz.
Amikor Maimonidesz ( Moishe ben Maimun ) 1135 - 1204, a legnagyobb középkori zsidó filozófus azt a kérdést vizsgálta, hogyan engedhette I-ten - áldott Õ - a kereszénységet, ami annyi szenvedést hozott választott népére ( mert már akkorig is eleget ), valóban azt a választ találta, hogy azért, mert Izrael nem teljesítette ezt a küldetést, erre kellett a kereszténység.
( Fõleg persze a Saulból lett Pál ötlete, hogy nem kell zsidóvá lenni ahhoz, hogy kereszténnyé legyen, mert addig a körülmetélés riasztotta azokat, akiket téríteni akart. )
"megölte a Messiást"
Ezt a butaságot honnan veszed? Hisz ez lehetetlenség! A próféciákból világos, hogy a Messiás nem hal meg. Amikor azt mondod, megölték a Messiást, majdnem annyi, mintha azr mondanád, megölték I-tent - aki áldott.
"Krisztus megjövendölte " ???
Krisztus ( latin ) = Chrystos ( görög ) = Moshiach ( héber ) = Felkent. Mármint az ÚR Felkentje.
Csakhogy Ô még nem járt itt. Ha nem hiszed, majd megkérdezzük Tõle, amikor eljön.
Hogy halandó ember mit mondott, nincs jelentõsége.
Mégegyszer: az ÚR Felkentje NEM HAL MEG. Olyan ember, aki meghalt, nem lehetett az ÚR Felkentje.
Tisztelt nneddudgi!
Ha nem zavar, akkor reagálnék bizonyos kijelentéseidre.
Moishe ben Maimun-al tökéletesen egyetértek abban, ami a kereszténység eredetét illeti. Mármint hogy azért született meg, mert Izráel nem teljesítette a küldetését. Abban viszont már nem, hogy a kereszténység szenvedést hozott volna valakire is. A negyedik századtól megoszlott a kereszténység, és míg egyik része a római hatalommal szövetkezett, a másik része, akik a Bibliához ragaszkodtak, üldözésnek lettek kitéve. Inkább előbbi volt az, amely szenvedést hozott a világra. Azok azonban csak névleges keresztények voltak, mert kereszténynek lenni annyit jelent, hogy Jézus Krisztust követni. Tehát nem voltak keresztények, mert avval amit tettek, azt bizonyították, hogy nekik nem a Megváltó a mesterük. Továbbá ezt mondod:
"Ezt a butaságot honnan veszed? Hisz ez lehetetlenség! A próféciákból világos, hogy a Messiás nem hal meg. Amikor azt mondod, megölték a Messiást, majdnem annyi, mintha azr mondanád, megölték I-tent - aki áldott. "
A próféciák - gondolok itt Dániel próféta könyve 9. - fejezetére egyértelművé teszik a Messiás eljövetelének és halálának idejét is. Marokkói Sámuel zsidó rabbi is, Jézus Krisztusra értelmezte Dániel könyve 9. fejezetének próféciáját. Ez kitűnik az 1075-ben - tíz évvel azelőtt, hogy keresztény hitre tért volna - rabbi Izsáknak írt leveléből. Ennek az exegézisnek tehát több évszázados hagyománya van, nem az újkor találmánya.
Hol egy Jeh*va tanúja ilyenkor? :-D
"Amikor azt mondod, megölték a Messiást, majdnem
annyi, mintha azr mondanád, megölték I-tent - aki
áldott"
Tisztelt Neddudgi!
Ne haragudjék meg, de szeretném megkérdezni, hogy a Dániel 9:26-ot, hogy értelmezik?
Nem fogok vitatkozni, csak tényleg érdekelne. :-)
Visszatérve az eredeti kérdésre, azért támogatják ( és nem imádják, Isten az akit imádni kell) mert-mint ahogy egyik válaszoló helyesen mondta-, Jézus akkor tud visszajönni, ha Izraelt a választott nép birtokolja. Amit az ellen szeretne minél jobban feltartani.
Jézus Krisztus megjövendölte Izrael elvettetését: "elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, a mely megtermi annak gyümölcsét." (Mát 21,43).
Igen így igaz. Viszont Ezékiel próféta a 11,16-17 versében ezt írta:
16 Ezokáért mondjad: így szól az Úr Isten: Mivelhogy távol vetettem õket a pogányok közé, és szétszórtam õket a tartományokba, tehát én leszek nékik templomul rövid idõre a tartományokban, a melyekbe mentek.
17 Ennekokáért mondjad: Így szól az Úr Isten: Egybegyûjtelek titeket a népek közül és együvé hozlak titeket a tartományokból, a melyekben szétszórattatok, és adom néktek Izráel földjét.
18 És bemennek oda és eltávolítják minden õ fertelmességeit és minden útálatosságait õ belõle.
19 És adok nékik egy szívet, és új lelket adok belétek, és eltávolítom a kõszívet az õ testökbõl, és adok nékik hússzívet;
20 Hogy az én végzéseimben járjanak és rendeléseimet megõrizzék és cselekedjék azokat, és legyenek nékem népem és én leszek nékik Istenök.
Izrael Isten választott népe, ezen nem változtatott. De megtisztítja a Őket, és lesznek neki a népe.
Tisztelt 17:51!
Az általad idézett ezékieli szöveg már réges régen beteljesedett.
Ezékiel Próféta i.e. 597-ben prédikált az elhurcolt zsidóknak, akiknek a hazáját porig rombolta II. Nabukdonozor, babiloni király. Izráel így tényleg szétszóródott, hiszen egy részüket elhurcolták Babilonba (Jer 24,5), mások Egyiptomba mentek (8. vers), és ki tudja, hogy talán hová szóródtak még szét. A próféta jövendölése egybecseng a jeremiási és ésaiási próféciákkal, miszerint egy idő után - pontosabban 70 év múlva - egybe fogja gyűjteni a zsidókat, és felépítik a lerombolt várost, ráadásul a visszatérést egy megújulás fogja kísérni. Ezsdrás és Nehémiás könyvéből pedig értesülünk róla, hogy valóban egy megtért, reformáción átesett zsidó nép tért vissza a fogságból. A prófécia tehát Círusz perzsa király idejében már beteljesedett. Ez tehát nem bizonyíték arra, hogy Izráel lenne még a választott nép. Talán még annyit megjegyeznék, hogy a teológusok Ésaiás könyve 55-66 fejezetét a "vígasztalások könyvének" is nevezik, ugyanuis a fogságba hurcolt népnek szüksége volt a vígasztalásra, hogy Isten nem hagyta őket cserbe. Ezek a próféciák tehát elsődlegesen az ókori Izráelre vonatkoznak, nem lehet önkényesen kiemelni őket, és a mai korra magyarázni.
"Az elsődleges jelentése az amit te leírtál, viszont másodlagos jelentése is van a legtöbb próféciának."
Ezékiel könyvében semmi bizonyíték nincs arra, hogy a babiloni fogságra vonatkozó próféciák kiterjednének a modern Izraelre is. Ez már egy egyéni magyarázat, úgy, ahogy a másik topikban a Dániel könyve 11. fejezetébe belemagyarázzák az USA-t, és Oroszországot. A szöveg semmit nem mondd ezekről a dolgokról, ezek egyéni elképzelések. Ezékiel könyvében a hazatérésről szóló jövendölések a fogságban szóló zsidóknak szólnak. Nincs arról tudomásom, hogy a zsidó hagyomány (Rasi, Ibn Ezra stb...), vagy az apostoli/egyházatyák (Antiochiai Szent Ignác, Római Kelemen, Jeromos stb) futurista értelmezést tulajdonított volna ezeknek a próféciáknak, és ezt bizonyítékkal alátámasztották volna. Csak a pünkösdi-karizmatikus mozgalom részéről hallom ezeket a speciális értelmezéseket.
Azért, mert ezek a vallások valójában nem istenről szólnak, hanem politikáról és érdekekről.
Ma már bárki lehet zsidó.Ez egy teljesen meghatározhatatlan és hamis identitás.
Valamikor nagyon régen ez egy (valódi) elitet jelentett, ma már bárkit jelenthet.
A mennyiség a minőség rovására ment.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!