Ebben hol fedezhető fel a bölcsesség, igazságosság?
Szia
A kézi szótár szerint a "tökéletes" szó azt jelenti, hogy: "a célnak megfelelő"
Az ember addig megfelelt a teremtő által gondolt célnak, amíg az ember úgy nem döntött, hogy nem akar Isten céljának megfelelni. S inkább maga állít fel szabályokat, és az életben korlátlan hatalmat akart.
ezt meg kapta, de a Teremtő nem vállal felelősséget azért, hogy mire használja a szabad akaratát az ember, és a törvényeket amit létre hozott nem fogja megmásítani, mert akkor szava hihetetlen és hiteltelen lenne saját magához is.
A törvény úgy szól:
Ezt ne tedd mert ez és ez a következménye
az ember vállalta a következményeket, ennél fogva nincs miért méltatlankodni.
Katy Weaver hát bizony,kacifántos és bonyolult szó ez a "megbánta":-)
Nekem már az is furcsa az egészben,hogy pár embert kivéve az egész emberiségből mindenki annyira,de annyira rossz volt,hogy mindenképp halált érdemeltek.Ha majdnem mindenki rossz volt,Istennek,hogy a lópikulába nem tűnt fel,hogy valami nem stimmel a teremtésével,ha olyan lényt teremtett,amely túlnyomó részt a rosszra hajlik????
És persze,érdekes módon az a néhány ember aki feddhetetlen volt,Noé családjából került ki,ezt csak úgy mellékesen...
"A kézi szótár szerint a "tökéletes" szó azt jelenti, hogy: "a célnak megfelelő"
Az ember addig megfelelt a teremtő által gondolt célnak, amíg az ember úgy nem döntött, hogy nem akar Isten céljának megfelelni. S inkább maga állít fel szabályokat, és az életben korlátlan hatalmat akart."
Rendben,jelentse azt.Mi volt a teremtő által gondolt cél? Az örök tökéletesség? Nem lehetett az,hiszen számolt vele,hogy az ember nem lesz örökké tökéletes.
"ezt meg kapta, de a Teremtő nem vállal felelősséget azért, hogy mire használja a szabad akaratát az ember, és a törvényeket amit létre hozott nem fogja megmásítani, mert akkor szava hihetetlen és hiteltelen lenne saját magához is.
A törvény úgy szól:
Ezt ne tedd mert ez és ez a következménye
az ember vállalta a következményeket, ennél fogva nincs miért méltatlankodni."
Sajnálom,de maga a Biblia tesz róla bizonyságot,hogy volt eset mikor Isten megmásította a törvényt.Mit mondott az embernek az édenben? "Amely napon eszel a fáról,meg kell halnod" Ezt vállalta az ember.
Ámde mi volt a következmény egésze valójában?
- Évának fájdalommal kell megszülnie gyermekeit,férje uralkodni fog rajta,ellenségeskedést támaszt közte és a kígyó között.
- Ádámnak fáradtsággal és verítékkel kell megkeresnie kenyerét,a mező bogáncsot és tövist terem neki,a föld átkozott lesz miatta.
- mindkettőjüknek el kell hagyniuk az Édenkertet,és egészen a halálukig mindezen körülmények között kell élniük.
És szeretném,ha az állatos kérdésemre is válaszolnátok.Válaszoltok?
"az állatok amúgy sem kaptak örök életre lehetőséget, erre csak az embereket tartotta érdemesnek.
az állatoknak más szerepet szánt a földi életben."
Ezt hol támasztja alá a teremtés történet?
Másik kérdésem,hogy ha az állatokat nem kísértette meg a kígyó,akkor mitől nevezhetőek gonosznak,tehát Istennek mi megbánni valója volt rajtuk? "
Ezt egy másik kérdésemben kifejtettem.
Megteremtésük után Isten megbízást adott Ádámnak és Évának. Világosan értésükre adta elhatározását, mely szerint nemcsak a földet kellett uralmuk alá hajtaniuk, vagyis a Paradicsom határait kiterjeszteniük, hanem leszármazottakkal be is kellett népesíteniük (1Móz 1:28). Vajon bűnük miatt kudarcot vallott ez az elhatározás, gyalázatot hozva Isten nevére?
Jehova figyelmeztette Ádámot, hogy ha engedetlenül enne a jó és rossz tudásának fájáról, biztosan meghal, mégpedig „amely napon” eszik róla (1Móz 2:17). Amely napon aztán Ádám csakugyan vétkezett Jehova ellen, Isten szavához hűen felelősségre vonta a vétkeseket és kihirdette a halálos ítéletet. A bűntetés kikerülhetetlen volt. Jogi szempontból még azon a napon halottá váltak Isten szemében. (Vö. Luk 20:37, 38.) De hogy korábban bejelentett szándéka, a föld benépesítése megvalósulhasson, Jehova megengedte nekik, hogy családot alapítsanak, mielőtt még szó szerint meghalnak
ősszüleink útmutatót is kaptak. Figyelmeztetve lettek, hogy milyen következményei lesznek, ha helytelenül cselekednek (1Mózes 2:17). A bizonyítékok tehát rávilágítanak, hogy amikor Ádám egy erkölcsi kérdéssel találta szembe magát, olyan döntést hozott, amely akkori helyzetét tekintve célszerűnek és előnyösnek látszott. Ahelyett, hogy a Teremtővel ápolt kapcsolatára vagy tetteinek hosszú távú következményeire gondolt volna, inkább a feleségét követte, és helytelenül cselekedett. Később azzal is próbálkozott, hogy Jehovára hárítsa a felelősséget, mivel azt mondta, hogy a felesége vezette félre, akit Jehovától kapott (1Mózes 3:6, 12; 1Timóteus 2:14).
Nem látott hozzá „konstrukciós hibákat” javítgatni a génjeikben. Korábban megmondta nekik, hogy milyen következményekre számítsanak, és most szavaival összhangban cselekedett.
Állatok:
Ahhoz, hogy a földön folyamatosan fennmaradhasson az élet, szükség van a szerves és a szervetlen anyagokban bekövetkező változásra. A születés és a halál körforgása kezdettől fogva jellemezte a földön az összes élőlényt, kivéve az embert. Miért volt az ember kivétel? Mivel ő lett Isten képére és hasonlatosságára teremtve. Csak emberekre alkalmazható az Isten „fiai” és „leányai” elnevezés, állatokra nem. Hiszen nem az állatokkal, hanem az emberekkel kapcsolatban olvassuk, hogy a „bűn által jött a halál” (1Mózes 1:27; Róma 5:12).
Ebben a tekintetben az ember halála nem különbözik az állatokétól. Az állatok is lelkek, és ugyanaz a szellem, vagyis életerő ad energiát nekik is (1Mózes 1:24, NW; 4Mózes 31:28). A Prédikátor 3:19, 20-ban Salamon, a bölcs férfi tudatja velünk: „Amint ezek meghalnak, meghalnak azok is. Mindben egyforma az éltető lehelet, és [a halálban] nincs az embernek többje, mint az állatnak . . . Mindkettő porból lett és minden visszatér a porba” (K. f.). Az ember felette állt az állatoknak abban, hogy Isten képére teremtetett, és így visszatükrözte Jehova tulajdonságait (1Mózes 1:26, 27). De a halál alkalmával mind az emberek, mind az állatok visszatérnek a porba.
Katy Weaver
Katy Weaver....
Jogi szempontból is és nem jogi szempontból is megkérlek,hogy válaszolj arra a kérdésre,hogy hol található a Bibliában,hogy Isten még a bűnbeesés előtt tudatta az emberrel a törvény megszegésének összes következményét,tehát ezt:
"- Évának fájdalommal kell megszülnie gyermekeit,férje uralkodni fog rajta,ellenségeskedést támaszt közte és a kígyó között.
- Ádámnak fáradtsággal és verítékkel kell megkeresnie kenyerét,a mező bogáncsot és tövist terem neki,a föld átkozott lesz miatta.
- mindkettőjüknek el kell hagyniuk az Édenkertet,és egészen a halálukig mindezen körülmények között kell élniük."
Megtennéd,hogy kertelés helyett választ adsz erre?
"Állatok:
Ahhoz, hogy a földön folyamatosan fennmaradhasson az élet, szükség van a szerves és a szervetlen anyagokban bekövetkező változásra. A születés és a halál körforgása kezdettől fogva jellemezte a földön az összes élőlényt, kivéve az embert."
Katy,hiba van a mátrixban.Ha igaz az első mondatod,akkor nem igaz a másodiknak az utolsó része.Mert mit mondott Isten az embernek? "Szaporodjatok,sokasodjatok,töltsétek be a Földet!"
Nem lehetett kivétel az ember.Az egyiknek meg kell halnia,hogy egy másik léphessen a helyébe,az élet és halál körforgása az emberekre is igaznak kellett,hogy legyen.
Tehát akkor mi a válaszod?
"Az ember felette állt az állatoknak abban, hogy Isten képére teremtetett, és így visszatükrözte Jehova tulajdonságait (1Mózes 1:26, 27)."
És szerinted az állatok nem tükrözik vissza Jehova tulajdonságait?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!