Ez, hogyan egyeztethető össze?
Mal. 3,6 "Mert én, az Úr, meg nem változom"
4 Móz. 23,19 "Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék. Mond-é ő valamit, hogy meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené?"
Ezék. 24,14 "Én, az Úr szólottam; jőni fog és megcselekszem, el nem engedem s nem kedvezek és nem könyörülök"
Jak. 1,17 "a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."
Ezzel szemben:
2 Móz. 32,14 "És abba hagyá az Úr azt a veszedelmet, melyet akart vala bocsátani az ő népére."
1 Móz. 6,6.7 "Megbáná azért az Úr, hogy teremtette az embert a földön, ... És monda az úr: Eltörlöm az embert, a kit teremtettem, a földnek színéről; ... mert bánom hogy azokat teremtettem."
Jón. 3,10 "... és megbáná az Isten azt a gonoszt, a melyről mondá, hogy végrehajtja rajtok, és nem hajtá végre."
Lásd még 2 Kir. 20,1-7, 4 Móz. 16,20-35, 4 Móz. 16,44-50. Lásd még 1 Móz. 18,23-33: itt ábrahám ráveszi Istent, hogy gondolja meg magát azt illetően, hogy legalább hány igaz embert kell találni Sodoma városában ahhoz, hogy a város elkerülje a pusztulást. Ábrahám lealkudja ezt a számot ötvenről tízre, de Isten csak játszott vele, hiszen mindentudó lévén előre tudhatta, hogy amúgyis elpusztítja majd a várost.
Isten rájött, hogy elqrta, ezért kiűzte az embert az Édenből. Aztán megint rájött, hogy elqrta, és özönvizet zúdított a Földre, eltörölve munkáját. Aztán harmadszor is rájött, hogy megint elqrta, de már csak legyintett, hogy ilyen lett, már nincs mit tenni. Azóta nem törődik vele, hadd menjen minden a maga útján, már úgyis mindegy.
Persze, ha hiszel ebben a mesében. Ha nem, akkor eleve nem is volt teremtő identitás, eleve minden ment a maga útján, ahogyan a természeti törvények engedik.
Nem veszem sorra a helyeket így most, de kiemelném az IMóz6;6-7 -ben szereplő "megbán" szó a héberben így néz ki:
נָחַם (náḥam)
1) búsul, sajnálkozik, bánkódik, megsajnál
2) megbán valamit, meggondolja magát
3) elégtételt vesz, bosszút áll, vigasztalja magát
együttérzést mutat, vigasztal
vigasztalódik
1) búsul, sajnálkozik, megsajnál
2) megvigasztalódik
3) bosszút áll, elégtételt vesz
Tehát az így nagyon egyszerű, hogy megbánta, de nem csupán ennyit jelent.
Szia.
Isten az ÍGÉRETEIN, VAGY A SZÁNDÉKÁN nem változtat.
Ahogy a vers is mutatja.
Az ítélet, nem egyenlő az ígérettel,
(Jeremiás 18:7, 8) 7 Ha bármely pillanatban kimondom egy nemzetről és egy királyságról, hogy kiszaggatom, lerombolom és elpusztítom, 8 de megtér az a nemzet gonoszságából, amely ellen szóltam, akkor én sajnálatot fogok érezni a veszedelem miatt, amelyet el akartam hozni rá.
(Jeremiás 18:9, 10) 9 Ha azonban bármely pillanatban kimondom egy nemzetről és egy királyságról, hogy felépítem és elültetem, 10 de ő azt cselekszi, ami rossz a szememben, és nem hallgat szavamra, akkor sajnálatot fogok érezni a jó miatt, amelyről azt mondtam magamban, hogy megteszem javára.«
az ítéletet miért ne változtatná meg? Neki nem szerez örömet egy teremtménye elpusztítása, s nem is állna szándékában, csak ha minden kötél szakad, és javíthatatlan helyzet, mert az egyén kitart a gonoszsága mellett.
kész irgalmat tanúsítani
Jehova felülbírálta a korábbi döntését, ami nem ígéret volt, Amikor látta, hogy a niniveiek megváltoznak, jogos haragja lecsillapodott, és úgy ítélte meg, hogy nem lenne helyénvaló megbüntetni őket. Ezért irgalmat tanúsított irántuk.
Jehova korántsem az a merev, rideg, sőt könyörtelen Isten, amilyennek a vallási vezetők olyan gyakran beállítják. Épp ellenkezőleg, ésszerű, rugalmas és irgalmas. Ha úgy határoz, hogy megbünteti a bűnösöket, először mindig figyelmezteti őket a földi képviselői által, mert azt szeretné, ha a niniveiekhez hasonlóan megbánást tanúsítanának, és jó útra térnének
Talán így érthető, hogy ne keverd össze a két dolgot.
Katy Weaver
"az ítéletet miért ne változtatná meg? Neki nem szerez örömet egy teremtménye elpusztítása, s nem is állna szándékában, csak ha minden kötél szakad, és javíthatatlan helyzet, mert az egyén kitart a gonoszsága mellett."
Hát ezzel mondjuk nem értek egyet,gondolj az ember bukására,az pont az állításod ellenkezőjét igazolja.Ezen kívül Sodoma városban voltak kisgyerekek,csecsemők is.Ők milyen gonoszság mellett tartottak ki? És akkor a növényeket,meg állatokat nem is említettem.Ezek fényében az "ésszerű,rugalmas,és irgalmas" jelzők sem igazán fedik a valóságot,és ez nem a vallási vezetők beállításán múlik.
Még egy kérdéskör,ha Isten mindentudó,nem tudta előre,hogy egy nép milyen irányba fog változni? és miért szórakozott Ábrahámmal,azt sem tudta előre,hogy nem fog találni a nép között 10 igazat? Állítólag Istennél jobban senki nem ismeri az emberek szívét.
Lásd még 2 Kir. 20,1-7, 4 Móz. 16,20-35, 4 Móz. 16,44-50. Lásd még 1 Móz. 18,23-33: itt ábrahám ráveszi Istent, hogy gondolja meg magát azt illetően, hogy legalább hány igaz embert kell találni Sodoma városában ahhoz, hogy a város elkerülje a pusztulást. Ábrahám lealkudja ezt a számot ötvenről tízre, de Isten csak játszott vele, hiszen mindentudó lévén előre tudhatta, hogy amúgyis elpusztítja majd a várost.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!