Vajon a "háromság" bibliai tanítás? Sem a "Háromság" szó, sem maga az elképzelés nem található meg a Bibliában.
A "háromság" tantételét sokféleképpen határozzák meg. Az egyik meghatározás szerint három isteni személy van (az Atya, a Fiú és a Szentlélek); mindegyik örök és mindenható, egyik sem kisebb vagy nagyobb a másiknál, mindegyik Isten, még sincs három Isten, csak egy Isten.
Ez talán egy tévtanítás? Valójában honnan ered?
Példák:
A teremtés története, ahol Isten többes számban beszél magáról
Isten látogatása Ábrahámnál, ahol három emberként jelenik meg
Jézus, aki azt mondja, hogy egyek az Atyával, és ha őt látták, az Atyát is látták
Jövendölések, ahol Isten magáról szól, és Jézus teljesíti be
"Sem a szentháromság [trinitas] szó, sem maga a tanítás mint olyan, nem található meg az Újszövetségben, sem Jézus és a követői nem próbáltak szembehelyezkedni Izrael ószövetségi mintájával:
'Halld, ó Izrael: az Úr, a mi Istenünk egy Úr' (5Móz 6:4) A tanítás folyamatosan alakult ki több évszázad során és heves viták közepette ... A IV. század vége felé... öltött formáját őrizte meg lényegében véve napjainkig a Szentháromság dogmája."
The New Encyclopaedia Britannica 1976
Erre már válaszoltam valahol, ide másolom az egyszerűség kedvéért:
Manapság Isten Fiának létezését sokan elég határozottan tagadják és a zsidóságon belül is nagy felháborodással találkozik az, aki ilyesmit megemlít. Hogy ez mennyire nem így volt az ókorban és Isten Fiának létezése közismert volt a körükben, megláthatjuk a Bibliából is. Az írás mindkét része elénk tárja ezt.
Ilyen teljesen egyértelmű szakasz erről a Példabeszédek 30.4.-es része, ami világossá teszi egy második Isteni személy létezését:
Ki ment fel az égbe, és ki szállott le onnan? Ki szedte össze markába a szelet, ki kötötte köntösébe a vizet? Ki határozta meg az egész föld határát? Talán tudod, hogy mi a neve, vagy mi a fiának a neve?
מי עלה שמים וירד מי אסף רוח בחפניו מי צרר מים בשמלה מי הקים כל אפסי ארץ מה שמו ומה שם בנו כי תדע
(umá sem beno - És mi a fiának neve)
És a Szentszellem:
A Szent Szellem az isteni hármasság csúcsa, hiszen maga Jézus jelenti ki, hogy minden bűn megbocsáttatik az embernek, még az is, ha Jézust káromolják, de a Szent Szellem káromlására nincs bocsánat:
Mt.12.31-32
"Ezért mondom nektek: minden bűn és káromlás meg fog bocsáttatni az embereknek, de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg. Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben."
Ha ez, csak egy úgynevezett erő lenne, nyilván nem volna ilyen súlyos bűn az ellene való vétek. Ami meg a személyét illeti, meg lehet bántani, keseríteni, de egy valamit, ami nem élő személy, nyilván nem.
Ef.4.30.
És ne szomorítsátok meg az Isten Szentlelkét, aki által el vagytok pecsételve a megváltás napjára.
Ezekből a részekből kiderül, hogy bármilyen bonyolultnak is tűnik a dolog, a Biblia alapján mégis azoknak van igazuk, akik vallják a Szentháromság tanát.
Egysteru a valasz:
- mivel az ember Adam es Eva esete altal bunos ezert GYONNIA KELL ezt szinten idoszamitasunk szerint 451-ei zsinaton vezetik be (Khalkedoni).
- 451 ben vezetik be az osszekulcsolt kezzel valo imadkozast, az eredti a kezunk szettetelevel tortent az eg fele es ugy imadkoztak.
- bevezetik az Atya a Fiu es Szentlelek sorrendet illetve a Szentharomsagot.
- 451 ben ugy dontenek hogy Jezus kinyilatkoztatasan kivul minden mas vallas bunos, hazug balvanyimado, ebbol adodoan Jezus megszuleteseig minden ami korabban elhangzott az Okori mitologiaban a Szokratesz, a Platon a telyes gorog filozofiai antikritas, bunos, balvany imadas, fel kell szamolni, meg kell szuntetni vagy meg kell teriteni.
Kedves hivok, ha nem tudjatok elfogadni a kesz tenyeket akkor ne is probaljatok, a targyi bizonyitekok alatamasszak mindezeket. Ja de persze nektek az volt tanitva hogy ne kerdezz csak tanulj es fogadd el azt amit elodbe raktak. Igy mar maskent ertekelodnek a dolgok. Kepzeljetek el ha a hires tudosok es felfedezok is arra alapoztakvolna a nezeteiket hogy az elozo emberkek allaspontjai azok valosak es igazak es mas megoldas nincs akkor most nem venne korul azon TUDAS, ERTELEM ES EGYEBB FEJLETSEGET EREDMENYEZO TENYEZOK MELYEK KORULVESZNEK JELENLEG. Nem tudnad mi az olvasas, mi az iras, melyek az elet hatari mi az amire kepes vagy es mi mindenre jo. Szoval kedves hivok a vallas nem mas mint egy rendszer melyet meg maga a "Bibliai Isten" se kert, sot meg templomot se kert hogy epittessen az ember, egyszeruen csak tudatni akarta a vilaggal az ot korulvevo dolgokat es azoknak kihatasai az emberekre. De voltak akik jo dolognak tartottak hogy URALKODJANAK A NEP FELETT ES FELJENEK TOLLUK, de nem kozvetlen tolluk hanem A KIHIRDETETT ISTENTOL.Csakhogy magukat kineveztettek Isten es a nep kozotti koveteknek, akiknek "nagy hatalmuk van az Isten-nel" igy hat fel Istened es csak egy gyarlo emberre valtal es hirtelen bunosse is olyan dolgokert mely nem is volt az CSAK EGY KITALALT ES FELRE ERTELMEZETT DOLOG hogy legyel bunos egesz eletedre.
Es ha nem imadkozok a Bibliai Isten-hez es nem tartom meg a minden evben megtartando POGANY UNNEPEKET MELYEKET TOBB VALLASBOL ATVETTEK, akkor meg nagyobb a bunom ?? Hoppa mintha a Bibliai Isten a sajat onakarat jogat adta es hagyta meg nekunk akkor miert is vagyok en bizonyos rendszer altal kotelezve vagy nyomas gyakorolva ram hogy barmilyen szertartasban reszt vegyek ??
Tehat errol ennyit !!!
T. Kerdezo!
Jo iranyba tapogatodzol.Valoban, a Szentiras sehol nem emliti a "haromsagtant". Az elso szazadi keresztenyek elott ez ismeretlen fogalom volt. Hiszen ok nagyon is tisztaban voltak azzal, hogy ki a "teremto Isten, ki a Fia Jezus, es tisztaban voltak a Szent Lelek" kiletevel is. Ok soha nem tettek a Fiut egyenlove az Atyaval. Ez a tantel a II.szazadtol merult fel a kereszteny egyhazban, de csak a IV.szazadban valt teljesen elfogadotta. Addig meg a vallasvezetok is vitaztak e felett a tantetel felett.
Tehat nem Bibliai eredetu. Hanem pogany, Babiloni es Egyiptomi eredetu tanitas. Ott imadtak "triadokat" harmas Istensegeket.
A Biblia vilagosan kulonvalasztja az Atyat, a Fiut es a Szent Lelket, avagy Szent szellemet egymastol.
Erre nagyon sok idezet van a Bibliaban. Hogy megis mire alapozzak azt, hogy "Harman egyek" az ket idezeten alapszik. De mindkettot felremagyaraztak.
Az egyik az, amikor Jezus azt mondta: "En es az atya egyek vagyunk". A masik pedig amikor azt mondja Jezus: "Aki engem latott, latta az atyat is."
Viszont mindkettonek mas az ertelme. Megpedig az, hogy Jezus "tukorkepe" az Atyjanak. Mindenben egyforman gondokodnak, egyforman cselekszenek, vagyis teljes egyetertesben vannak egymassal.
Ugy mint mondjuk ma egy apa, aki a fiaval teljes egyetertesben van. Egyforman gondolkodnak, egy velemenyuk van mindenrol, egyutt csinalnak mindet....stb. Az ilyen esetekre szoktak mondani, hogy "tiszta apja ez a fiu".
Remelem erted, mire gondolok?
Jezus Istennek a legelso teremtmenye. Ezert is nevezik Isten "elsoszulott, vagy egyedulnemzett fianak".
Viszont Jezus teremtese utan, mar mindent egyutt teremtettek. A Mozes I. l:26 verse ezt mondja: "Teremtsunk embert a mi kepmasunkra". Itt Isten beszel valakihez, meghozza Jezushoz.
A Peldabeszedek 8:22-31-ig tarto versek megirjak Jezus teremteset, es azt hogy mindenben segitett az Atyjanak, mint egy "kezmuves". Ezt az idezetet a Karoli-fele Bibliabol irtam neked.
Sajnos a vallas ugy beleverte az emberek fejebe ezt a hamis tanitast /szentharomsag/, hogy amikor a sajat szemevel olvassa az idezeteket a Bibliabol, ami racafol erre, meg akkor is kitart a hamis mellett.
Sok idezetet tudnek neked irni, ami igazolja, hogy a vallas altal tanitottak hamisak. Ha kerdesed van szivesen valaszolok. Udvozlettel: Judit!
Sziasztok!
Az egyik nagyon korrektnek tűnő válaszban ezt olvastam a szent szellem isteni mivoltja alátámasztása miatt:Mt.12.31-32
"Ezért mondom nektek: minden bűn és káromlás meg fog bocsáttatni az embereknek, de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg. Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben."
Már bocsi de ha ezt így kiragadom akkor pont azt mutatja, hogy Jézus nem egyenlő a szent szellemmel hanem kisebb hiszen őt nyugodtan lehet szapulni.
Én már sokakat kérdeztem erről, de egyszerű, érthető felfogható választ nem kaptam.
"Már bocsi de ha ezt így kiragadom akkor pont azt mutatja, hogy Jézus nem egyenlő a szent szellemmel hanem kisebb hiszen őt nyugodtan lehet szapulni. "
Már bocsi , de ez alapján az Atya is kisebb a Szent Szellemnél, hisz nem mondja , h őt ne lehetne káromolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!