Ennyit ér isten? Bírák könyve 1. rész 19. Vala pedig az Úr Júdával, és kiűzé a hegység lakóit; de a völgy lakóit nem lehetett kiűzni, mert vas-szekereik voltak.
Kedves kérdező, értelmezni kéne a szöveget: sem a hegység, sem a völgy lakóit Isten űzte ki, hanem Júda. A "vala pedig az Úr" arra utal, hogy Júda szerencsés volt.
A Szent István Társulat változatában például így szerepel:
"Nem sikerült elűznie a síkság lakóit, mert vasszekereik voltak.
De Júdával volt az Úr, amikor hatalmába kerítette a hegyvidéket."
Forrás: [link]
Nono! Látom te nem érted teljesen, hisz lehet, hogy isten Júdával volt a hegység lakóinál... de a völgy lakóinál már nem volt velük? Vagy csak a vasszekerektől ijedt meg? :)
Amúgy meg nem is tudtam, hogy isten egyenlő a véletlennel, akkor tényleg létezik!
Kedves Kérdező
Izrael helyzete a bírák időszakában (1:1—2:23). Izrael törzsei a beszámoló szerint szétszóródnak, mindegyik a neki kijelölt területen telepszik le. Azzal a paranccsal ellentétben, hogy teljesen űzzék ki a kánaánitákat, sokat meghagynak közülük; azok kényszermunkát végeznek és ott laknak közöttük. Jehova angyala ezért kijelenti: „Csapdák lesznek számotokra és isteneik csalétekül szolgálnak majd nektek” (2:3). Így, amikor az az új nemzedék felnő, amely nem ismeri Jehovát és az ő műveit, az emberek hamarosan felcserélik Jehovát a Baálokra és egyéb istenekre. Mivel Jehova keze ellenük fordul, „igen szorongattatott helyzetbe” kerülnek. Makacsságuk miatt, valamint azért, mert még a bírákra sem akarnak hallgatni, Jehova nem űz ki egyetlen nemzetet sem, amelyet meghagyott Izrael megpróbálására
Ez az oka ennek.
Katy Weaver
"Nono! Látom te nem érted teljesen,"
Én teljesen értem.
"hisz lehet, hogy isten Júdával volt a hegység lakóinál... de a völgy lakóinál már nem volt velük? Vagy csak a vasszekerektől ijedt meg? :) "
Istennek itt ebben nincs közvetlen köze. A "vele van az Úr" egy kifejezés arra, hogy valaki szerencsés, jól alakulnak a dolgai - nem az, hogy ott áll Isten egy lángpallossal és szétcsap az ellenség hadai közt.
Figyeld meg, hogy miről beszél az előtte - utána szóló rész is.
Hebron Izrael keleti részén van, Gáza a nyugati részén. Tehát elég nagy területről szól ez a néhány vers. Izrael két széle a hegység, kettő között a völgy. (min. ~7-8 ezer km2) Tudjuk, hogy egész Izrael (Kánaán) területét a héberek elfoglalták, mivel 11 nemzetség között szét lett osztva. Ha megfigyeled az általad említett részt, ott kiűzés, talán pontosabb megfogalmazásban elűzés van. Harc nélküli területfoglalás. Mivel kvázi hadászati eszközeik voltak a völgyben lakóknak, így ezzel a módszerrel nem ment a területfoglalás, de ezzel nem kell foglalkozni, mivel Isten a teljes területet Mózes népének adta, és a teljes terület az övék lett, a völgyben lévők is. Jeruzsálem - Názáret vonala a völgyben lévő terület. Szerinted nem lett a 12 nemzetségé? Szerintem az övék lett, tehát igen, erre képes Isten, amit ígér, az úgy is lesz.
1. Elfoglalta Júda a földet. Mi a gond?
2. Nem azt írja, hogy nem tudta kiűzni, hanem azt, hogy nem lehetett kiűzni. A két szó jelentése között különbség van.
Nem megy madzsar, mi?
Itt valójában egy nagyon ősi dolgot mondanak el, természetesen teljesen beburkolva és értelmét megmásítva.
Ős dolgok ezek, én látom.
Semmi közük nincs a mai zsidósághoz, sokkal régebbi eseményekről van szó.
Az ős-időkről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!