Mit jelent, mire utal a Biblia legelső lapjain említett viszály és ellenkezés (ellenségesség, ellenséges viszony) az Asszony és a Kígyó között?
Bocs 9-es, még valami!
"Ha megfigyeled, Ádámnak lehetősége lett volna bármit vagy bárkit is választani a teremtésből, viszont Isten rávezette, hogy az ember a véréből való, és csontjából való embert fogad el, senki mást nem."
Ádámnak nem volt lehetősége, hiszen:..."Isten álmot bocsát Ádámra". Ez a buddhista szamszára, a hindu abhimána és a alkímiában a turba. Egyébként tényleg lehetne erről sokat beszélni, de sokkal fontosabb, hogy észrevedd saját magadban és felszámold!
#9, köszi a válaszod.
Hülye felvetés volt.
T. Kerdezo!
Az alabbi Bibliavers ertelme a kovetkezo:
EGY PRÓFÉCIA, MELY EGYBEFŰZI A BIBLIÁT
„Ellenségeskedést támasztok közted [vagyis a kígyó] és az asszony között, a te magod és az ő magva között. Az összezúzza a fejed, te pedig annak sarkát zúzod szét” (1Mózes 3:15).
A Bibliában ez az első prófécia, és Isten jelentette ki az Édenben. Ki a négy szereplő: az asszony, az asszony utódja, a kígyó és a kígyó utódja? És milyenfajta ’ellenségeskedés’ van közöttük?
A KÍGYÓ:
Sátán, az Ördög (Jelenések 12:9).
AZ ASSZONY:
Jehova égi teremtményekből álló szervezete (Galácia 4:26, 27). Ézsaiás megjövendölte, hogy ez az asszony egy szellemi nemzetet fog világra hozni (Ézsaiás 54:1; 66:8).
A KÍGYÓ MAGVA:
Azok, akik úgy döntenek, hogy Sátán akaratát cselekszik (János 8:44).
AZ ASSZONY MAGVA:
Elsősorban Jézus Krisztus, aki Jehova szervezetének égi részéből származott. A ’maghoz’ tartoznak még Krisztus szellemi testvérei is, akik az égben uralkodnak vele. Ezek a felkent keresztények egy szellemi nemzetet alkotnak, ’az Isten Izraelét’ (Galácia 3:16, 29; 6:16; 1Mózes 22:18).
A SAROK MEGSEBZÉSE:
Egy fájdalmas csapás, mely a Messiást éri, de nem okoz neki maradandó kárt. Sátánnak sikerült elérnie, hogy Jézust megöljék a földön, de Jézus feltámadt.
A FEJ MEGSEBZÉSE:
Egy halálos csapás, mely Sátánt éri. Jézus örökre megsemmisíti őt. Jézus még ezt megelőzően jóvá fogja tenni mindazt a rosszat, amit Sátán az Édentől fogva okozott (1János 3:8; Jelenések 20:10).
Remelem megfelelo valaszt tudtam neked adni a kerdesedre? Ha lenne meg kerdesed, szivesen valaszolok. Szervusz: Judit!
Pietrosol!
"Egyébként felhívom a figyelmedet, hogy a szétválasztás után következik a Paradicsomból való kiűzetés. Méghogy nem utal rá a Biblia!"
Nem, a bűnbeesés után következett a kiűzetés.
Ádám és Éva között nem olvasni viszályt.
Éva evett, amiből nem kellett volna ennie, és nem kellett volna felkínálnia Ádámnak. Ádám bűnné lett Éváért, hogy megmentse. A halált választotta, mert így szerette a feleségét. Éppen úgy, ahogy Krisztus lett bűnné érettünk, hogy megmentsen bennünket.
"Ádámnak nem volt lehetősége, hiszen:..."Isten álmot bocsát Ádámra". "
Nem! Olvasd el:
18. És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt.
19. És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert a mely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.
20. És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek HOZZÁ ILLŐ SEGÍTŐ TÁRSAT NEM TALÁLT VALA.
21. Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és ez elaluvék.
Tehát: Nem jó egyedül, szerez neki társat - Mindenféle mezei vadat, és madarat választhatott, de egyik sem volt jó - aludj el, mire felkelsz, meglepi lesz - és ott az asszony, akit már választott.
Lost in the Darkness (R.I.P.)!
Nem tesz semmit! Nagyon helyes, minden lehetőséget meg kell vizsgálni, mert az írások nagyon összetettek, bonyolultak.
Kérdező!
A Jelenések könyvében megjelenik szintén az asszony, és a mag. 12. fejezet
A katolikusok természetesen szintén Máriát veszik az asszonyt a Jelenések könyve szerint. Viszont számomra furcsa, hogy akkor hogyan értelmezik a 12. fejezet 6. sorát.
Az asszony Isten választott egyháza, az ószövetségi időben az izraeliták. Ez szült fiat, Jézust. A prófécia amit idéztél két szálon fut.
Asszony - kígyó - ószövetségi időben
Asszony magja - kígyó magja újszövetségi időben
Az asszony az ószövetségi egyház, kit maga a kígyó, a sátán nem egyszer tett próbára.
Az asszony magja Isten földi egyházának örökösei, Jézust követő hívek minden nemzetből és népből. A kígyó magja az ördögtől való hazug hitetlenek egyfelől, másfelől a kígyó "utódjelképe" a sárkány, amit szintén a Jelenések könyvéből tudunk.
Jn 8,44 Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
Viszont, ha belegondolunk, hogy Ábrahámnak is lett egy ígéret, ahol nagyon nem mindegy a mag, mint egyes szám használata:
Gal 3,16 "Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról, hanem mint egyről. És a te magodnak, a ki a Krisztus."
Az ő magva csak egy emberre vonatkozhat elvben az IMózesnél is. Maga az asszony kifejezés viszont nem feltétlen egy emberre, hanem ahogy a Jelenések könyvéből láthatjuk 19 alkalommal tesz említést egyfajta asszonyról, aki nem egyetlen személy. Ilyen például a menyasszony a Jelenések könyvében, aki Krisztus egyháza: "Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét."
És ilyen a hazug egyház is, asszonyként van jellemezve:
Jel 17,4 "Öltözött vala pedig az asszony bíborba és skárlátba, és megékesíttetett vala arannyal és drágakővel és gyöngyökkel, kezében egy aranypohár vala, tele útálatosságokkal és az ő paráznaságának tisztátalanságával"
Tehát úgy vélem, hogy az asszony és a kígyó mindenképpen az egyház és a sátán, az asszony magva viszont egy személy (nem úgy, ahogy az előző válaszban írtam), a Krisztus, a kígyó utóda, ahogy Jézus is mondta a János 8:44-ben a hazugság atyjának, az ördögnek kívánságait teljesítői.
# 14!
"Ádám és Éva között nem olvasni viszályt."
Valóban?
Akkor ez mi?
"És monda az ember: Az asszony, a kit mellém adtál vala, õ ada nékem arról a fáról, úgy evém.
És monda az úr Isten az asszonynak: Mit cselekedtél? Az asszony pedig monda: A kígyó ámított el engem, úgy evém."
Hárítás, nem én voltam, hanem ő, aztán Éva ugyanígy!
"Tehát: Nem jó egyedül, szerez neki társat - Mindenféle mezei vadat, és madarat választhatott, de egyik sem volt jó - aludj el, mire felkelsz, meglepi lesz - és ott az asszony, akit már választott."
Fussunk neki még egyszer!
A teremtés első lépését valaki, valami felülbírálta, hiszen Isten így: "Teremté tehát az Isten az embert az õ képére, Isten képére teremté õt: férfiúvá és asszonynyá teremté õket.
És megáldá Isten õket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
És monda Isten: Imé néktek adok minden maghozó fûvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledül."
És Isten befejezi a teremtést: "Mikor pedig elvégezé Isten hetednapon az õ munkáját, a melyet alkotott vala, megszûnék a hetedik napon minden munkájától, a melyet alkotott vala."
Majd kicsit később, így: "És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzék néki segítõ társat, hozzá illõt."
Miért lenne egyedül, hiszen a teremtés első lépésében minden inspiráció többesszám. Valaki, valami belepiszkált Isten alkotásába, hiszen "Ő" a hetedik napon befejezett minden manővert.
Egyébként azt érzem, hogy nem egy malomban őrlünk, úgyhogy legyen neked ahogy akarod.
„Hárítás, nem én voltam, hanem ő, aztán Éva ugyanígy!”
Szerinted hazudott Ádám vagy Éva? Éva beszélte rá Ádámot, és Évát a kígyó beszélte rá. Isten előtt igazat mondtak. Vagy mit kellett volna mondania Évának? A kígyó megkísértett, de bocsáss meg neki, én vagyok a bolond, tégy velem bármit, megérdemlem? Az, ha a teremtőnek megmondjuk az igazat, az miért viszálykodás? Ahogy mondtam, Ádám bűnné lett Éváért, mert Ádám ragaszkodott Évához, ahogy a teremtésnél megáldottak a házasok.
A teremtés leírását figyeld meg alaposabban. A szöveg a tagolását a könyvnyomtatással egy időben szerezte. Tehát az, hogy fejezetekre, sorokra lett osztva, a könyvnyomtatással egyidős.
A leírás első részében bemutatásra kerül a hét nap eseményének főbb vázlata. Ebből megtudhatjuk, hogy ki teremtett mindeneket, mennyi idő alatt, milyen sorrendben, és bizonyos dolgok miért vannak (hogy elválassszák a nappalt az éjszakától, és legyenek jelek, és meghatározói ünnepeknek, napoknak és esztendőknek), illetve valamely teremtménynek mi a dolga (szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá).
Ez a rész a második fejezet 4. sorának feléig tart. „Ez az égnek és a földnek eredete, a mikor teremtettek.” Majd a negyedik sor felétől kezdődik a leírás második része. „Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté, még semmiféle mezei növény sem vala a földön…”
A második rész leírja a teremtés számunkra legfontosabb napját, a hatodik nap eseményeit.
Ugye előtte a „vázlatos” leírásnál mit olvashatunk az ember teremtéséről?
„Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonnyá teremté őket.”
Mint mondtam a tagolás évezredekkel a mű leírása után keletkezett.
Tagoljuk másképp:
1. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá.
2. És asszonnyá teremté őket.
Mivel Éva nem Isten képére lett teremtve, hanem a férfi teremtetett Isten képére. De ezt az első rész is így írja, csak összemosták a két tagmondatot. Ez látható a szóhasználatból is, mivel indokolatlanul teszi ebben az esetben a végére ismételten a „teremté őket” szavakat, holott ezt már mind a mondat elején, mind három szóval előtte is leírta. Az általad értelmezett módon így kellene hangoznia: Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonnyá. De nem így van leírva, hanem egyszer teremté Isten képére férfiúvá, másfelől teremté asszonnyá.
„Miért lenne egyedül, hiszen a teremtés első lépésében minden inspiráció többesszám. Valaki, valami belepiszkált Isten alkotásába, hiszen "Ő" a hetedik napon befejezett minden manővert.”
A teremtés befejeződött a hét nap alatt, de nem is ír semmi ellenkezőt a szentírás. A hatodik nap eseményei, főleg az éden kertjében lévő események részletezése történik a hét nap leírása után.
A teremtésnél csupán az ember teremtésénél használ többes számot. Ez szintén vastagabb hangvételű teológia, ne másszunk bele most. Viszont segítsége az embernek nem volt. Isten teremtésének tervében ott szerepelt az asszony, de Isten nem úgy ad, hogy kötelezővé teszi, hanem az Úr úgy adott az embernek segítő társat, hogy megrepedt nádat nem tör el, a pislogó mécsest nem oltja ki, az ember maga mondja rá, hogy ő kell nekem.
Tehát még egyszer válaszolnék a téveszmékre:
„"Egyébként felhívom a figyelmedet, hogy a szétválasztás után következik a Paradicsomból való kiűzetés. Méghogy nem utal rá a Biblia!"”
Nem, a bűneset után történt a kiűzetés. Az asszony teremtése (és nem az ember szétválasztása) és a bűnbeesés között nem tudjuk, hogy mennyi idő telt el. Szakértői vélemény szerint ez kb. száz esztendő volt, de ez jelen esetben lényegtelen, a lényeg, hogy a felvetésed ezzel kapcsolatban hibás.
„"Ádámnak nem volt lehetősége, hiszen:..."Isten álmot bocsát Ádámra". "”
Ahogy az előzőekben leírtam, Ádámnak volt erre lehetősége:
„És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek HOZZÁ ILLŐ SEGÍTŐ TÁRSAT NEM TALÁLT VALA.”
Az Éva előtti asszony fantazmagóriája valószínű az általad is preferált rosszul értelmezett két teremtésleírásból adódott. Ezt semmilyen kinyilatkoztatott prófétai írás vagy kinyilatkoztatás nem támasztja alá, sőt inkább ellene megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!