Ha az egész Biblia Isten szava, miért csak az újszövetség vonatkozik a keresztényekre?
És ki mondta, hogy csak az újszövetség vonatkozik a keresztényekre? Akkor a példabeszédek, és zsoltárok sem?
Valaki egyszer itt azt írta, hogy ő Jézus hívő, és csak az újszövetséget fogadja el. Jókat röhögtem. Jézus idejében, még csak az ószövetség volt leírva, az összes meg van írva jellegű idézeteket az ószövetségből vette. Akkor azért mégsem olyan rossz.
A válaszokat köszönöm.Akkor reagálnék:
"Jézus az Újszövetségben két dolgot emelt ki, amit kötelező betartanunk, az pedig Isten szeretete, és a másik emberé. Igazság szerint ha jobban belegondolsz, akkor ebben sokkal több van, mint mindenféle szokások és hagyományok betartása. A keresztények ezért választják szét a kettőt."
Persze,ez végül is érthető.Csak akkor az Ószövetség megtévesztő egynéhány helyen,mert ott az olyan dolgokat is Istentől eredeztetik,hogy öld meg a másikat,meg ezt meg azt tedd vele.Ez viszont nem fér össze Isten és a másik ember szeretetével,amit Jézus mondott.Ezek alapján mondhatjuk,hogy úgy lenne helyes a kijelentés,hogy az írás egy része Istentől,egy része a Sátántól van.
Ez nem így van
Kedves Kérdező.
Pál apostollal a következőt íratta le Isten:
"A teljes írás istentől ihletett, és hasznos...(1Timóteus 3:16)
Isten igazságos ítélete volt az ha valakivel az ó korban végezni kellett.
Ha nem értesz vele egyet akkor is.
Isten útjai nem egyenlőek a mi útjainkkal.
És a gondolkodásunk sem az.
"Isten igazságos ítélete volt az ha valakivel az ó korban végezni kellett.
Ha nem értesz vele egyet akkor is.
Isten útjai nem egyenlőek a mi útjainkkal.
És a gondolkodásunk sem az."
És ez valóban egyezik a lelkiismereteddel,csak mert valaki más ezt állította? Az enyémmel nem.Biztos,mert Isten igazságos ítélete nem egyenlő az én utammal,és gondolkodásommal.....Ha valakit prófétaként tisztelnek,akkor azt is elhiszik neki,hogy "Isten útjai kifürkészhetetlenek" így nem vonható kétségbe a kivégzés erkölcsi léte.Na,ez a probléma az emberi ravaszsággal.
kedves kérdező. Mindettő áll a keresztényekre, hiszen az Ószövetség az Újszövetség előkészítéséről szól, amit nem lehetett rögtön meghozni. A jelenlegi törvényekben is érvényes, hogy a később hozott törvény felülírja a korábban hozottakat. És most is vannak szükséges átmeneti intézkedések, amiket pl. megszorításnak neveznek. Nem örül a kormány, de meg kell tenni.
A Bibliában leírtakat is lehet ehhez mérten értelmezni. Isten nem örült, hogy ölésre adott parancsot. Egyrészt. Másrészt az emberi tényező mindig hibázhat, félreértelmezheti Isten szavát. Így a Biblia is a LÉNYEGI hibáktól mentes.
Kedves 10-es hozzászóló, 29 %-os!
Nem az a kérdés, hogy bizonyos szabályokat hogyan tudunk kidumálni, hanem az, hogy ha Istennél nincs még csak a változásnak az árnyéka sem, akkor hogyan lehetséges, hogy ami számára bűn volt az ószövetség idején, hogyan lehetséges, hogy az újszövetség idején nem bűn? Amiért ember halt meg, mert a sabbatot nem tartotta be, miért is gondolhatnánk, hogy nem bűn a sabbatot meg nem tartani, holott Istennél nincs változás? A disznóhús evése csak egy példa volt. Idézetet hoztam, hogy ezt a Biblia utálatosnak írja. A keresztények többsége viszont semmisnek veszi ezt a dolgot. Hogy mennyire rossz a három idézeted (tekintve, hogy a szövegből kiollózva pusztán csak mentegetni akarod magad), jó példa erre a harmadik, a Cselekedetek 11:7-9.
Itt, ha megfigyeled, Péter nem evett azokból. Ez csak a történet egyik fele. A másik, hogy Péter pontosan tudta, hogy ez nem az étkezéshez fűződő látomás volt:
Apcsel 11 17. A mint pedig Péter magában tűnődött, mi lehet az a látás, a melyet látott…
Egyértelmű, hogy a látomás arra vonatkozott, hogy Isten nem személyválogató, az apostoloknak onnantól kezdve a pogányok között kellett, hogy hirdessék az evangéliumot. Ez Péternek is „leesett”, hogy nem arról szólt a látomás, hogy most már bármit ehetünk, ami tetszik.
Ha Istenben nincs változás, vagy változásnak árnyéka, hogyan lehetséges szerinted, hogy egyszer halálos vétek , vagy utálatosság egy cselekedet (disznóhús evés), vagy annak hiánya (sabbat meg nem tartása), majd egyszeriben semmissé válik, sőt, a kereszténységünk egyik jó példája, hogy ez nem vonatkozik ránk.
Én azt mondtam, hogy hogyan lehetséges, hogy van valami, ami utálatos volt anno, most meg már nem.
Te ezt írtad: „Nem. tudnál olyat mondani ami akkor "utálatos" volt utána meg nem?”
Én bebizonyítottam, hogy van ilyen. Ha tíz ilyet mutatnék, azt is szétszednéd a magad szád ízére.
Ha azt állítod, hogy van olyan, ami anno az Isten szerint utálatos volt, ma meg már nem, teljesen mindegy, hogy szerinted mennyire súlyos esetről is van szó, akkor az újszövetség egy súlyos kijelentését cáfolod meg, miszerint Istenben nincs változás, vagy változásnak árnyéka. Felhívnám a figyelmedet, hogy Isten előtt nem igazán van ici-pici bűnöcske, meg oltári nagy bűn. Ádám talán kiirtott nemzeteket? „Pusztán” engedetlen volt. Enni abból a gyümölcsből, amiből nem szabadott, Istentől való elfordulását jelentette.
Jak 2,10 Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös.
Utolsó!
A törvény Isten törvényét jelenti.
A disznóhús evés, a sabbat meg nem tartásáért járó halál pedig Mózes Btk.-ja, nem Istené.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!