Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézus szerint bűn ölni?

Jézus szerint bűn ölni?

Figyelt kérdés
Ha igen,akkor Isten(és az ő prófétái)hogyan ölhettek? Ha nem,akkor Jézus nem az a személy,akinek hiszi a kereszténység.Kedves keresztények,ha a Bibliában nincs ellentmondás,adjatok erre választ.
2013. márc. 23. 20:26
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

"De nem értem,hogy adhatta teljesen Jézusnak a bíráskodást? Az ószövetségben akkor nem Isten bíráskodik,hanem Jézus?”


Nem, Izrael népe kapta azt, és miután a szőlőnek tulajdonosa elvette a munkásoktól a szőlőt és fiának adta, az örökösnek, akkor kapta azt meg."


És a saját bíráskodását miért hagyta Jézusra? Nem érezte elég gyakorlatiasnak magát? (komolyan kérdezem,hogy erre miért volt szükség)

Egyébként hallgass Jézusra.Én azt veszem ki a Biblia írásaiból,hogy Jézus nem tudja eldönteni,hogy mindenkire kiáradjon-e szeretete,vagy mégis ítélkezzen.Ezt is mondja,meg azt is,nem tűnik valami hitelesnek.Szerintem a kettő kizárja egymást,de ha neked tényleg tiszta ez a kép,akkor hagyatkozz erre.

2013. márc. 24. 18:30
 12/18 Snapette ***** válasza:

Természetes, hogy vannak ellentmondások a bibliában, hiszen elejétől a végéig egy nagyon hosszú időperiódust fog át, (a bronzkorszak vége/vaskorszaktól egészen Jézus koráig) és ezen periódus alatt a társadalmi normák is változtak, a társadalmi struktúrák és viszonyok is. Nem lehet ugyanazt a normarendszert és morált elvárni többszáz, vagy ezer éves történelmi távlatból sem most, sem akkor. A bibliát nem úgy kell elképzelni, hogy egy valaki írta meg egy egységes könyvbe, mert ez nem igaz. Hosszú időn át keletkezett és még hosszabb idő alatt kanonizálódott, vagyis választódott ki, hogy mi marad benne és mi nem. Tisztán megfigyelhető a folyamata annak is, hogyan válik a valamikori szemet szemért bíráskodásból valamiféle törvények által vezéreltté a társadalom.

Én nem vagyok hívő, de attól függetlenül belátom, hogy ilyen dolgokba belekötni a bibliában butaság, mert az nem egy regény, és nem is népszerűsítő irat, hogy következetességet várjunk el tőle.

Akkoriban olcsóbb volt az emberélet, és ne feledjük, hogy az emberi jogok nyilatkozat párezer évet várat még magára, ne próbáljuk a mi mostani morálunkat és erkölcseinket ahhoz viszonyítani, ami akkor volt, illetve ne várjunk tőlük mostani viselkedést. Egyebekben pedig szabad akaratunk van, és azt teszünk, amit jónak látunk, az már egy másik dolog, hogy mindennek ára van, ilyen vagy olyan.

2013. márc. 24. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Kérdező! Alapvetően nem tudod szétválasztani Jézus két eljövetelét. Az első eljövetelének célja más, mint a második eljövetele. Az ünnepek is Jézusról szólnak. Két ünnepkör van. A tavaszi és az őszi.

A tavaszi a páska bárány kiválasztása Niszán hónap 10-én, ekkor vonult be Jézus Jeruzsálembe szamárháton. 14-én történt a pászkabárány leölése, és elfogyasztása, ekkor feszítették meg Jézust. A zsenge kéve meglóbálása, ekkor támadt fel Jézus, majd a páskára számolt ötvenedik napon a pünkösd, azaz a sávout, ekkor ment a mennybe, és áradt szét a tanítványokra a szent szellem.


Ezt követi az őszi ünnepkör, a kürtzengés ünnepe (1Kor 15,52), a nagy engesztelési nap, azaz a bizonyos utolsó nap, Jézus eljövetele, és a sátoros ünnep, ami megosztott értelmezésű, lehet a Krisztussal uralt 1000 esztendő, de értelmezett az Istennel töltött azt követő örök élet (Jel 21,3). Ez az ünnepkör Krisztus második eljövetelének kivetítése.


A két ünnepkör markánsan elhatárolódik egymástól, ahogy a két eljövetele is.

2013. márc. 25. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Jézus a szabadító .Megköttetett az ÚJ szövetség Isten kegyelme által.Megszületett Isten fia,aki a szabadulást hirdette foglyoknak.A zsarnokság ideje alatt Mózes megkapta a tíz parancsolatot.De a törvény mindig változik és Jézus váltotta fel.Ezek után Jézus az akiben bíznunk kell:

"Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt, hanem hogy betöltsem azokat.”” (Mt 5,17)



"Hallottátok, hogy mondatott a régieknek: Ne ölj! (...) Én pedig azt mondom nektek: Már azt is állítsák a törvényszék elé, aki haragot tart testvérével." (Mt 5,21--22)...



(K.Gy)

2013. márc. 27. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 nagylzs ***** válasza:

Az esetek többségében a céltalan gyilkolászás rossz. De mindig lesznek olyan esetek amikor két rossz közül kell választani, és az ölés lehet az egyik kisebbik rossz. A történelem számos példával szolgál ezekről.


Ha a "bűn" és "ölés" fogalmakat abszolút értékűnek tekinted, és megpróbálod a környezetükből, az éppen aktuális helyzetükből kiragadni őket, akkor ellentmondásra fogsz jutni. De az ellentmondást főleg az okozza, hogy ezek a dolgok mindig valami nagyobbnak a részei. A hiba ott van, hogy megpróbálod önmagukban szemlélni őket, a valóságban ezek sosem önmagukban léteznek.

2013. ápr. 4. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Úgy látom, nem:


Lukács 19:27

Sőt ennek felette amaz én ellenségeimet is, kik nem akarták, hogy én ő rajtok uralkodjam, hozzátok ide, és öljétek meg előttem!

2013. máj. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Ez a mondat "Lukács 19:27

Sőt ennek felette amaz én ellenségeimet is, kik nem akarták, hogy én ő rajtok uralkodjam, hozzátok ide, és öljétek meg előttem!" egy példázatban szerepel. Helyes szövegértelmezéshez TILOS a szövegkörnyezetből kiragadni mondatokat! Ezeket nem Jézus mondta magáról, hanem mondott egy példázatot egy nemesről:

Lukács 19:11. És mikor azok ezeket hallották, folytatá és monda egy példázatot, mivelhogy közel vala Jeruzsálemhez, és azok azt gondolák, hogy azonnal megjelenik az Isten országa. 12. Monda azért: Egy nemes ember elméne messze tartományba, hogy országot vegyen magának, aztán visszatérjen.


És így tovább. A példázatbeli nemes mondta, hogy öljék meg az ő ellenségeit előtte. Természetesen a nemes ember Jézust szimbolizálja, de a gyilkosság nem akkor és ottra szólt, hanem az Utolsó Ítélet idejére.



A másik dolog: Kérdező írta, hogy Jézus nem tartotta az "Ószövetség Istenét" az atyjának, hanem ördög-atyának nevezte ("Jézus pártusherceg"-mániások érve). Ez így önmagában is ostoba állítás, de ha azt a János evangéliuma 8. fejezetet tovább olvasta volna, akkor ezt találta volna 10 verssel lejjebb:

54. Felele Jézus: Ha én dicsőítem magamat, az én dicsőségem semmi: az én Atyám az, a ki dicsőít engem, a kiről ti azt mondjátok, hogy a ti Istenetek,


Jézus maga mondta, hogy a zsidók Istene az Ő Atyja. Elég durva, hogy azt a kort éljük, amikor már olyan dolgokat is megkérdőjeleznek az emberek, amik tényleg úgy vannak, nem pedig valaki valamikor kispekulálta. Egyébiránt is teljesen egyértelmű, hogy az "ördög atya" a Sátán, erről ennyit.


A kérdésre pedig ez a válasz:


Jézus=Isten pont. Isten mondta, hogy ölni bűn ergo a gyilkosság bűn. Még akkor is bűn, ha Isten parancsolja, hogy tegyék meg az emberek bűnök elleni ítéletként. Ezt az bizonyítja, hogy Dávid Király nem építhette meg Isten Templomát, mert gyilkolt a csatákban. Ugyanakkor az ilyen bűn alól Isten felmentést ad, mert a két rossz közül ez a "kisebbik". Ugyanis ha az ember támadót öl azért, hogy mások vagy a saját életét mentse, illetve ítéletből, akkor vétkezik, de ha ezt nem tenné meg, akkor nagyobb lenne a bűne. Tehát gyakorlatilag nem ró fel neki Isten bűnt.

1Krónika 22:8. De az Úr ekképen szóla nékem, mondván: Sok vért ontottál, és sokat hadakoztál; ne építs az én nevemnek házat, mert sok vért ontottál ki a földre én előttem.


Isten meghagyta a törvényt minden embernek: "A ki ember-vért ont, annak vére ember által ontassék ki; mert Isten a maga képére teremté az embert." 1Mózes 9:6


Ugyanúgy bűn a gondatlanságból elkövetett emberölés, ezért ha az ilyen gyilkost megölték a vérbosszulók, nem volt bűnük, mert Törvény szerint cselekedtek. AZONBAN Isten az ilyen gyilkosokat megakarta menteni, mert nem volt gyilkos szándékuk. Ezért rendelt el menedékvárosokat az ilyenek számára. Az ilyen gyilkosnak oda kellett menekülnie, és ott kellett maradnia a főpap haláláig, amely gyakorlatilag megváltotta az életét. Ez is előképe volt Krisztus önfeláldozásának. 4Mózes 35:28


A Törvény az Törvény, és nem változik meg, mert akkor Isten következetlen lenne, de mint tudjuk NEM AZ. Jóllehet Ő maga nem alávetettje a Törvénynek, mert Ő szablya a Törvényt mindennek. Krisztus nem megváltoztatta, hanem betöltötte, és az emberek által kreált szabályokat törölte el.


Az is meg van írva, hogy "az ítélet irgalmatlan az iránt, a ki nem cselekszik irgalmasságot; és dicsekedik az irgalmasság az ítélet ellen." Jakab 2:13


Ennek alapján aki megmenthetne egy emberéletet azzal, hogy kiolt egy másikat (azt aki az illetőre fegyvert fog, életét veszélyezteti "mindjárt megöli ha nem akadályozzák meg") az akkor vétkezik, ha ezt nem teszi meg. Mert: "Aki tehát tudna jót tenni, de nem teszi: bűne az annak." Jakab 4:17 Ilyen értelemben az sem bűn, ha például hazudtam a náciknak, hogy a nálam bújtatott zsidókat ne öljék meg.


A "ne ölj" (helyesebben "nem fogsz ölni") parancsolat nem a halál-büntetést "tiltja", hanem a gonosz szándékú vagy gondatlan emberölést. Azokat azonban, akik MEGSZEGIK ezt a Törvényt, a Törvény nem védi meg ÖNMAGÁTÓL, mert ahogy más is idézte: "a bűn zsoldja halál".


Ezért volt tehát az, hogy a nép vagy az ország védelmében és ítéletképpen ölhettek a héberek, és ezért van az, hogy ha ma ezt csináljuk, nem vétkezünk. Voltak álságos anabaptisták, akik az önvédelmet is csak bottal képzelték el kard ellen, és ma is vannak hasonló keresztények, akik, legalábbis elméletben hajlandóak tétlenül végig nézni, ahogy őket vagy szeretteiket összeverik, meggyalázzák vagy meggyilkolják. EZ nem a Krisztus útja. A "fordítsd oda a másik orcádat is" akkor érvényes, ha már nem tudsz védekezni, mert azonnal megölnének. A "ha valaki egy útra kényszerít, menj el vele kettőre" és a többit ezzel összhangban az elnyomó rómaiakkal szemben mondta Jézus, mert a római katonák kényszeríthettek egy zsidót, hogy egy meghatározott távolságon át cipelje a cuccaikat, de nem volt szabad azt meghaladniuk. Akkor a feletteseik felelősségre vonták őket. Jézus erről beszélt, amikor ezeket mondta. Lényegében alázkodj meg a gonosz előtt, hogy a hatalom LÁSSA a visszaélést, és a gonoszt utolérje a büntetés. Másrészt hátha felébresztjük bennük az együttérzést...ha védtelenek vagyunk, akkor úgy sincs jobb lehetőségünk az imát leszámítva.


Jézus nem azt mondta a Gecsemánéban, hogy tilos az önvédelem vagy az éles fegyverhasználat. Egyszerűen lecsitította őket, mert annak úgy kellett lennie, és tett egy megállapítást. Aki kard által él, kard által hal. Ez ezt jelenti: "Az ÚR megvizsgálja az igazat és a bűnöst, szívből gyűlöli azt, aki az erőszakot szereti." Zsoltárok 11:5

Miért ezt jelenti? Azért, mert általánosságban ez így nem igaz (Dávid király sem kard által halt), Isten pedig igazat beszél mindig. Azokról beszélt, akik szeretik az erőszakot, erőszakosan élnek, azok erőszakos halált is fognak halni. EZ igaz, mert törvényszerűség. Magától értetődő.


Másrészt Jézus maga mondta, hogy vegyenek az Apostolok kardot. De nem vettek, mert MÁR VOLT NÁLUK két kard. Jézus nyilván tudott róla, mégsem csinált belőle problémát. A Gecsemánéban pedig Jézus elismerte, hogy jogos lenne az önvédelem, rendelhetne maga mellé 12 légiónál több angyalt, hogy megszabadítsák, de nem tette, és eltetette Péterrel a kardot, mert az Írásoknak be kellett teljesednie. A kardot azért kérte, hogy vigyék, mert ezzel is leckét adott, hogy ne legyen az erőszak az első reakciónk. DE ezzel nem tanított az önvédelem ellen.


Továbbá írva van az is, hogy a hatalom (akár vallásos, akár világi) joggal viseli a fegyvert, a gonoszok megbüntetésére. Róma 13:4 Ezért is ostobaság a "pacifista" keresztény hozzáállás. Rendőrök, katonák is megtérhetnek, és semmi bűn nincs a szolgálatukban, ha a fentieknek eleget tesz.


Egyébiránt Isten azt tesz amit akar, akár tetszik nekünk, akár nem, nem vagyunk abban a helyzetben (sosem leszünk és sosem lehetünk), hogy kritizáljuk. Eleve azért buktak el az első emberek, mert Isten helyébe akartak lépni, és azóta ugyanazt a nótát fújjuk, teljesen fölöslegesen. Neki mindig igaza lesz, mi pedig tévedünk, mert tökéletlenek vagyunk, Ő alkotott, Ő tart életben, Tőle függünk. EZ az igazság. Ha valami kín vagy baj ér minket, MEGÉRDEMELJÜK, mert bűnösök vagyunk. Azt sem érdemelnénk, hogy egyáltalán megszülessünk. Hálásnak kell lennünk az életért, és a megváltásért. De mit csinál az ember? Fel tesz ilyen provokatív, ostoba kérdéseket... A Sátánkígyó "csakugyan?"-ja kezdettől fogva kísért.

2015. jan. 25. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim válasza:
Ölni bűn.Állatot is.Az ember is állat.
2017. dec. 13. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!