Jézus szerint bűn ölni?
Jól van már második,azért ne kapd fel a vizet,kérdezni csak szabad gondolom:)
Értem én mit írsz,az Ószövetség része volt,Jézus viszont már egyértelműen helytelenítette.Amit nem értek az az,hogy Jézus és Isten állásfoglalása az ölésről,hogy lehet teljesen eltérő? Ez az ellentmondás benne.
http://
www.szabadgondolkodo.hu/
ateizmushonlap/ellent.html
Szabad-e ölni?
2 Móz. 20,13 "Ne ölj."
3 Móz. 24,17 "Ha valaki agyon üt
valamely embert, halállal
lakoljon."
ezzel szemben
2 Móz. 32,27 "Ezt mondja az Úr,
Izráel Istene: Kössön mindenitek
kardot az oldalára, ... és kiki ölje
meg az ő attyafiát, barátját és
rokonságát."
1 Sám. 6,19 "... És a nép
szomorkodott, hogy az Úr ily
nagy csapással [az eredeti szöveg
szerint: mészárlással] sújtotta vala
a népet."
1 Sám. 15,2-3.7-8 "Így szól a
Seregek Ura [az Úr]: ... Most
azért menj el és verd meg
Amáleket, és pusztítsátok el
mindenét; és ne kedvezz néki,
hanem öld meg mind a férfit,
mind az asszonyt; mind a
gyermeket, mind a csecsemőt;
mind az ökröt, mind a juhot;
mind a tevét, mind a
szamarat. ... Saul pedig megveré
Amáleket ... a népet pedig mind
kardélre hányatá."
4 Móz. 15,36 "Kivivé azért őt az
egész gyülekezet a táboron kívül,
és agyon kövezék őt, és meghala,
a miképen parancsolta vala az Úr
Mózesnek."
Hós. 14,1 "Meglakol Samaria,
mert daczolt az ő Istenével.
Fegyver által hullanak el;
csecsemőik földhöz veretnek, és
terhes asszonyaik ketté vágatnak."
Zsolt. 137,9 "Áldott legyen, a ki
megragadja és sziklához paskolja
kisdedeidet!"
Jogosnak vélhető egy ilyen
felvetés. Ahhoz, hogy megértsük,
hogy nincs ellentmondás, tudni
kell, hogy Izrael népe ki is volt.
Isten Izrael népének mutatta be,
hogy a törvény be nem tartása
milyen következményekkel jár. Az
Éden kertjében Istennel együtt
volt az ember, míg el nem fordult
az ember a teremtőtől. Magára
hagyta a törvény
kinyilatkoztatásáig, hogy
üdvözüljön. Az ember nem tud
saját erejéből üdvözülni Isten
nélkül. Látszik ez abból is, hogy
végül úgy elhatalmasodott a bűn,
hogy vízözön által kellett ítéletet
végrehajtani Istennek. Majd a
törvényt adta Isten az embernek,
hogy a betű szerinti törvényt
betartva üdvösségre jusson. De az
ember a törvényt nem tudja
betölteni. Így ahhoz, hogy az
ember ne vesszen el, kegyelem
által nyer üdvösséget, hogy
mindaz, ki hisz, üdvözülhessen.
Aki hisz és segítséget kér az Úrtól,
megmenekül. Aki nem hisz,
elkárhozik.
Ábrahámnak ezt mondta az Úr,
mikor Ábrahám azt kérdezte,
hogy a nép mikor fog Kánaán
földjére betérni, ahogy ő volt:
1Móz 15,16 Csak a negyedik
nemzedék tér meg ide; mert az
Emoreusok gonoszsága még nem
tölt be.
Tehát Isten, mikor Mózes népe
bevonult Kánaán területére,
ítéletet hajtatott végre a néppel.
Éppen ez történt meg, ítélet a 2
Móz. 32,27-nél. Ez ama eset,
mikor a nép bálványt készített,
hogy imádja azt. Mózes ezt
mondta: ”A ki az Úré, ide hozzám!
és gyűlének ő hozzá mind a Lévi
fiai.” Tehát aki döntött az Úr
mellett, az életben maradt, aki
nem, az is döntött, hogy neki
nem kell Isten. Ez bűnössé tesz. A
bűn zsoldja pedig a halál. Magába
véve még nem lenne bűn, de
tudjuk, hogy Isten nélkül az
ember elveszett. Isten nélkül
bajba és bűnbe sodorja magát. Az
ember a teremtője nélkül mit
sem ér. Csak por csupán.
Ilyen ítélet hajtatott végre a többi
idézetnél. Isten teremtett
mindent, Ő hozza létre és adja
tudtunkra a törvényeit és
akaratát, és Ő ítél.
És aki azt gondolná, hogy ez alól
az „újszövetség istene” másképp
gondolná, elmondanám, hogy a
két szövetség istene egy és ugyan
az.
Mt 5,22 Én pedig azt
mondom néktek, hogy mindaz, a
ki haragszik az ő atyjafiára ok
nélkül, méltó az ítéletre: a ki
pedig azt mondja az ő atyjafiának:
Ráka, méltó a főtörvényszékre: a
ki pedig ezt mondja: Bolond,
méltó a gyehenna tüzére.
Mt 10,15 Bizony mondom
néktek: Az ítélet napján könnyebb
lesz a Sodoma és Gomora
földjének dolga, mint annak a
városnak.
Mt 11,22 De mondom
néktek: Tirusnak és Sidonnak
könnyebb dolga lesz az ítélet
napján, hogynem néktek.
Mt 11,24 De mondom
néktek, hogy Sodoma földének
könnyebb dolga lesz az ítélet
napján, hogynem néked.
Jel 20,9 És feljövének a
föld szélességére, és körülvevék a
szentek táborát és a szeretett
várost; és Istentől a mennyből
tűz szálla alá, és megemészté
azokat.
Jel 21,8 A gyáváknak pedig
és hitetleneknek, és útálatosoknak
és gyilkosoknak, és paráznáknak
és bűbájosoknak, és
bálványimádóknak és minden
hazugoknak, azoknak része a
tűzzel és kénkővel égő tóban lesz,
a mi a második halál.
Jel 2,23 És az ő fiait
megölöm halállal; és megtudják a
gyülekezetek mind, hogy én
vagyok a vesék és szívek
vizsgálója; és mindeniteknek
megfizetek a ti cselekedeteitek
szerint.
Stb.…
De!
Jel 16,7 És hallám, hogy
más az oltárról ezt mondja vala:
Jól van Uram, mindenható Isten,
igazak és igazságosak a te
ítéleteid.
Épp ezt a bíráskodást adta
teljesen Jézusnak a Mennyei Atya.
Jn 5,22 Mert az Atya nem
ítél senkit, hanem az ítéletet
egészen a Fiúnak adta;
Mi nem ölhetünk, nem ítélhetünk,
nem bíráskodhatunk, mert ez a
pozíció a királynak lett adva.
Izrael népe sem kénye-kedve
szerint ölt, hanem ítélettel és a
törvényre nézve tette ezt.
(Legalábbis ezt kellett volna
tenniük.)
A Zsolt. 137,9 még kitérve ha
valaki nem kiragadja a mondatot,
megérthetné, hogy miről is írt itt
a zsoltáros.
Babilon leánya a hamis vallást
követők, ahogy mikor Jeruzsálem
leányairól szól, akkor a héberek,
avagy az igaz vallást követőkről
szól.
Ebben a zsoltárban azt írja, hogy
a hamis vallást követők hamis
beszédeit, tanításait öljük meg
magunkban, pusztítsuk ki. Attól,
hogy kiragadunk egy mondatot,
vagy egy mondatrészt, attól még
nem lesz ellenmondású a Biblia.
Mát. 10,34
Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet bocsássak e földre; nem azért jöttem, hogy békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert.
"Jel 16,7 És hallám, hogy
más az oltárról ezt mondja vala:
Jól van Uram, mindenható Isten,
igazak és igazságosak a te
ítéleteid.
Épp ezt a bíráskodást adta
teljesen Jézusnak a Mennyei Atya.
Jn 5,22 Mert az Atya nem
ítél senkit, hanem az ítéletet
egészen a Fiúnak adta;
Mi nem ölhetünk, nem ítélhetünk,
nem bíráskodhatunk, mert ez a
pozíció a királynak lett adva.
Izrael népe sem kénye-kedve
szerint ölt, hanem ítélettel és a
törvényre nézve tette ezt.
(Legalábbis ezt kellett volna
tenniük.)"
De nem értem,hogy adhatta teljesen Jézusnak a bíráskodást? Az ószövetségben akkor nem Isten bíráskodik,hanem Jézus?
"És aki azt gondolná, hogy ez alól
az „újszövetség istene” másképp
gondolná, elmondanám, hogy a
két szövetség istene egy és ugyan
az.
Mt 5,22 Én pedig azt
mondom néktek, hogy mindaz, a
ki haragszik az ő atyjafiára ok
nélkül, méltó az ítéletre: a ki
pedig azt mondja az ő atyjafiának:
Ráka, méltó a főtörvényszékre: a
ki pedig ezt mondja: Bolond,
méltó a gyehenna tüzére.
Mt 10,15 Bizony mondom
néktek: Az ítélet napján könnyebb
lesz a Sodoma és Gomora
földjének dolga, mint annak a
városnak."
Oké,de akkor ez,hogy jön össze azzal,hogy "szeressétek ellenségeiteket"? De azt is felhozhatnám példának,hogy azok számára akik keresztre feszítették Jézust,Jézus az atyától megbocsájtásért könyörgött "Bocsáss meg nekik,hisz nem tudják mit cselekszenek!"
Én itt még mindig ellentmondást érzek.Vagy ez miként oldható fel szerinted?
"titak válasza:
Mát. 10,34
Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet bocsássak e földre; nem azért jöttem, hogy békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert."
Olvasd tovább a részt,mert ez nem az amire gondolsz.Nem arról szól,hogy az ölés elfogadható,szó nincs benne ilyesmiről.
"Nem arról van szó, hogy Jézus helytelenítette Isten kijelentését. Az Ószövetségben és abban a korban az volt elfogadott, ami le van írva. A zsidók számára, akik nem fogadták el Jézust, még mindig így van. Azok számára viszont, akik elfogadják Jézust, és vele együtt egy Új szövetséget, Isten új feltételeket ad. Így érthetőbb?"
Érthetőbb,köszönöm,viszont akkor az ószövetségi időkre vonatkozóan nem Isten kijelentéséről beszélünk,hanem arról,amit az akkori emberek kitaláltak törvényként,majd "Isteni színekkel" festették le.Jézus tudta,hogy azok a barbár,szeretetellenes törvények nem jöhettek az ő atyjától.
Mert:"Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja"
/János Evangyélioma 8. rész/
„De nem értem,hogy adhatta teljesen Jézusnak a bíráskodást? Az ószövetségben akkor nem Isten bíráskodik,hanem Jézus?”
Nem, Izrael népe kapta azt, és miután a szőlőnek tulajdonosa elvette a munkásoktól a szőlőt és fiának adta, az örökösnek, akkor kapta azt meg.
„Oké,de akkor ez,hogy jön össze azzal,hogy "szeressétek ellenségeiteket"?”
„"Bocsáss meg nekik,hisz nem tudják mit cselekszenek!"”
Ez hol is ellentmondás? Krisztus az első eljövetelével nem ítélni jött, hanem megtartani.
Ismerős, hogy mit olvasott fel Jézus?
Ésaiás próféta könyve 61. rész
1. Az Úr Isten lelke van én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást;
2. Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét
Majd visszaült a helyére és ezt mondta: „Ma teljesedett be ez az Írás a ti hallástokra.”
De hogyan is folytatódik az írás, amit Jézus nem folytatott?
„…és Istenünk bosszúállása napját…”
Tehát az ítélet várat magára, de ígéret van arra, hogy el fog jönni. Méghozzá felhőkön arkangyal szózatára.
Azt mondod, hogy ami az ószövetségben van, az ördögtől van? Jézus nem ezt mondta. Ha nem haragszol, azért én inkább rá hallgatnék. Jézus idézett Mózes könyvéből, a törvényekből, Ézsaiás könyvéből, a Zsoltárokból, megnevezett prófétákat például Dánielt, Jónást. A sátán írását tartotta volna követendő példának? Azt mondta, hogy a törvényt betölteni jött. Kinek is a törvényét? Sajnos, ha szétválasztod, vagy nem tekinted egységesnek az írásokat, akkor születhet olyan sületlenség, amiket állítasz. De nyitott szívvel befogadhatod az igazságot.
A János Evangyélioma 8. részből idézett írásod szerint talán az ószövetség az ördögtől való, vagy azt mondta, hogy a vele beszélő Júdeabeliek valók az ördögtől?
Különben szíves figyelmedbe ajánlom ugyan ezen fejezet egyik fél sorát.
„Sok beszélni és ítélni valóm van felőletek”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!