Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézus szerint bűn ölni?

Jézus szerint bűn ölni?

Figyelt kérdés
Ha igen,akkor Isten(és az ő prófétái)hogyan ölhettek? Ha nem,akkor Jézus nem az a személy,akinek hiszi a kereszténység.Kedves keresztények,ha a Bibliában nincs ellentmondás,adjatok erre választ.
2013. márc. 23. 20:26
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
53%
A válasz: Az évszázadok alatt annyiféle gondolkodó forgatta ki a biblia szavait, hogy tömegekkel hitette el, hogy bizonyos esetekben ölni nem bűn.. ezt valahogy úgy kell elképzelni, hogy pl. a keresztes lovagok abban a hiszemben öltek, hogy azok akikkel végezniük kell megtámadták a kereszténységet és ők így védekezésből gyilkolnak.. ami szerintük így nem volt bűn.
2013. márc. 23. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 sztrecskó ***** válasza:
94%
Kedves barátom! Kinek akarod bebizonyítani, hogy a Biblia ellentmondásos? Attól, hogy itt ilyen kérdéseket felteszel, önmagad akarod igazolni? Vagy nekünk akarod bebizonyítani, hogy a Biblia nem valós? Ettől a kérdéstől senkinek nem fog megváltozni a véleménye. De lenne egy jó tanácsom. Ha még nem olvastad a Bibliát, ne is vond kétségbe. A válasz pedig: Amiről te beszélsz ölésről, az mind az ószövetég része. Az ószövetségben, a tíz parancsolatban is tiltja Isten az ölést, de mint látod, bizonyos esetekben "megengedi". Jézus azonban ÚJ szövetséget hozott, és egyértelműen az ölés ellen van: "Tedd helyére a szablyádat, mert akik fegyvert fognak, fegyver által kell elveszniük". (Mt 26,52 Új fordítás) A téma mélyebb megértéséhez mélyebb bibliaismeret is szükséges lenne.
2013. márc. 23. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

Jól van már második,azért ne kapd fel a vizet,kérdezni csak szabad gondolom:)

Értem én mit írsz,az Ószövetség része volt,Jézus viszont már egyértelműen helytelenítette.Amit nem értek az az,hogy Jézus és Isten állásfoglalása az ölésről,hogy lehet teljesen eltérő? Ez az ellentmondás benne.

2013. márc. 23. 20:57
 4/18 anonim ***** válasza:
23%

http://

www.szabadgondolkodo.hu/

ateizmushonlap/ellent.html

Szabad-e ölni?

2 Móz. 20,13 "Ne ölj."

3 Móz. 24,17 "Ha valaki agyon üt

valamely embert, halállal

lakoljon."

ezzel szemben

2 Móz. 32,27 "Ezt mondja az Úr,

Izráel Istene: Kössön mindenitek

kardot az oldalára, ... és kiki ölje

meg az ő attyafiát, barátját és

rokonságát."

1 Sám. 6,19 "... És a nép

szomorkodott, hogy az Úr ily

nagy csapással [az eredeti szöveg

szerint: mészárlással] sújtotta vala

a népet."

1 Sám. 15,2-3.7-8 "Így szól a

Seregek Ura [az Úr]: ... Most

azért menj el és verd meg

Amáleket, és pusztítsátok el

mindenét; és ne kedvezz néki,

hanem öld meg mind a férfit,

mind az asszonyt; mind a

gyermeket, mind a csecsemőt;

mind az ökröt, mind a juhot;

mind a tevét, mind a

szamarat. ... Saul pedig megveré

Amáleket ... a népet pedig mind

kardélre hányatá."

4 Móz. 15,36 "Kivivé azért őt az

egész gyülekezet a táboron kívül,

és agyon kövezék őt, és meghala,

a miképen parancsolta vala az Úr

Mózesnek."

Hós. 14,1 "Meglakol Samaria,

mert daczolt az ő Istenével.

Fegyver által hullanak el;

csecsemőik földhöz veretnek, és

terhes asszonyaik ketté vágatnak."

Zsolt. 137,9 "Áldott legyen, a ki

megragadja és sziklához paskolja

kisdedeidet!"

Jogosnak vélhető egy ilyen

felvetés. Ahhoz, hogy megértsük,

hogy nincs ellentmondás, tudni

kell, hogy Izrael népe ki is volt.

Isten Izrael népének mutatta be,

hogy a törvény be nem tartása

milyen következményekkel jár. Az

Éden kertjében Istennel együtt

volt az ember, míg el nem fordult

az ember a teremtőtől. Magára

hagyta a törvény

kinyilatkoztatásáig, hogy

üdvözüljön. Az ember nem tud

saját erejéből üdvözülni Isten

nélkül. Látszik ez abból is, hogy

végül úgy elhatalmasodott a bűn,

hogy vízözön által kellett ítéletet

végrehajtani Istennek. Majd a

törvényt adta Isten az embernek,

hogy a betű szerinti törvényt

betartva üdvösségre jusson. De az

ember a törvényt nem tudja

betölteni. Így ahhoz, hogy az

ember ne vesszen el, kegyelem

által nyer üdvösséget, hogy

mindaz, ki hisz, üdvözülhessen.

Aki hisz és segítséget kér az Úrtól,

megmenekül. Aki nem hisz,

elkárhozik.

Ábrahámnak ezt mondta az Úr,

mikor Ábrahám azt kérdezte,

hogy a nép mikor fog Kánaán

földjére betérni, ahogy ő volt:

1Móz 15,16 Csak a negyedik

nemzedék tér meg ide; mert az

Emoreusok gonoszsága még nem

tölt be.

Tehát Isten, mikor Mózes népe

bevonult Kánaán területére,

ítéletet hajtatott végre a néppel.

Éppen ez történt meg, ítélet a 2

Móz. 32,27-nél. Ez ama eset,

mikor a nép bálványt készített,

hogy imádja azt. Mózes ezt

mondta: ”A ki az Úré, ide hozzám!

és gyűlének ő hozzá mind a Lévi

fiai.” Tehát aki döntött az Úr

mellett, az életben maradt, aki

nem, az is döntött, hogy neki

nem kell Isten. Ez bűnössé tesz. A

bűn zsoldja pedig a halál. Magába

véve még nem lenne bűn, de

tudjuk, hogy Isten nélkül az

ember elveszett. Isten nélkül

bajba és bűnbe sodorja magát. Az

ember a teremtője nélkül mit

sem ér. Csak por csupán.

Ilyen ítélet hajtatott végre a többi

idézetnél. Isten teremtett

mindent, Ő hozza létre és adja

tudtunkra a törvényeit és

akaratát, és Ő ítél.

És aki azt gondolná, hogy ez alól

az „újszövetség istene” másképp

gondolná, elmondanám, hogy a

két szövetség istene egy és ugyan

az.

Mt 5,22 Én pedig azt

mondom néktek, hogy mindaz, a

ki haragszik az ő atyjafiára ok

nélkül, méltó az ítéletre: a ki

pedig azt mondja az ő atyjafiának:

Ráka, méltó a főtörvényszékre: a

ki pedig ezt mondja: Bolond,

méltó a gyehenna tüzére.

Mt 10,15 Bizony mondom

néktek: Az ítélet napján könnyebb

lesz a Sodoma és Gomora

földjének dolga, mint annak a

városnak.

Mt 11,22 De mondom

néktek: Tirusnak és Sidonnak

könnyebb dolga lesz az ítélet

napján, hogynem néktek.

Mt 11,24 De mondom

néktek, hogy Sodoma földének

könnyebb dolga lesz az ítélet

napján, hogynem néked.

Jel 20,9 És feljövének a

föld szélességére, és körülvevék a

szentek táborát és a szeretett

várost; és Istentől a mennyből

tűz szálla alá, és megemészté

azokat.

Jel 21,8 A gyáváknak pedig

és hitetleneknek, és útálatosoknak

és gyilkosoknak, és paráznáknak

és bűbájosoknak, és

bálványimádóknak és minden

hazugoknak, azoknak része a

tűzzel és kénkővel égő tóban lesz,

a mi a második halál.

Jel 2,23 És az ő fiait

megölöm halállal; és megtudják a

gyülekezetek mind, hogy én

vagyok a vesék és szívek

vizsgálója; és mindeniteknek

megfizetek a ti cselekedeteitek

szerint.

Stb.…

De!

Jel 16,7 És hallám, hogy

más az oltárról ezt mondja vala:

Jól van Uram, mindenható Isten,

igazak és igazságosak a te

ítéleteid.

Épp ezt a bíráskodást adta

teljesen Jézusnak a Mennyei Atya.

Jn 5,22 Mert az Atya nem

ítél senkit, hanem az ítéletet

egészen a Fiúnak adta;

Mi nem ölhetünk, nem ítélhetünk,

nem bíráskodhatunk, mert ez a

pozíció a királynak lett adva.

Izrael népe sem kénye-kedve

szerint ölt, hanem ítélettel és a

törvényre nézve tette ezt.

(Legalábbis ezt kellett volna

tenniük.)

A Zsolt. 137,9 még kitérve ha

valaki nem kiragadja a mondatot,

megérthetné, hogy miről is írt itt

a zsoltáros.

Babilon leánya a hamis vallást

követők, ahogy mikor Jeruzsálem

leányairól szól, akkor a héberek,

avagy az igaz vallást követőkről

szól.

Ebben a zsoltárban azt írja, hogy

a hamis vallást követők hamis

beszédeit, tanításait öljük meg

magunkban, pusztítsuk ki. Attól,

hogy kiragadunk egy mondatot,

vagy egy mondatrészt, attól még

nem lesz ellenmondású a Biblia.

2013. márc. 24. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 titak ***** válasza:
47%

Mát. 10,34

Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet bocsássak e földre; nem azért jöttem, hogy békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert.

2013. márc. 24. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

"Jel 16,7 És hallám, hogy

más az oltárról ezt mondja vala:

Jól van Uram, mindenható Isten,

igazak és igazságosak a te

ítéleteid.

Épp ezt a bíráskodást adta

teljesen Jézusnak a Mennyei Atya.

Jn 5,22 Mert az Atya nem

ítél senkit, hanem az ítéletet

egészen a Fiúnak adta;

Mi nem ölhetünk, nem ítélhetünk,

nem bíráskodhatunk, mert ez a

pozíció a királynak lett adva.

Izrael népe sem kénye-kedve

szerint ölt, hanem ítélettel és a

törvényre nézve tette ezt.

(Legalábbis ezt kellett volna

tenniük.)"


De nem értem,hogy adhatta teljesen Jézusnak a bíráskodást? Az ószövetségben akkor nem Isten bíráskodik,hanem Jézus?


"És aki azt gondolná, hogy ez alól

az „újszövetség istene” másképp

gondolná, elmondanám, hogy a

két szövetség istene egy és ugyan

az.

Mt 5,22 Én pedig azt

mondom néktek, hogy mindaz, a

ki haragszik az ő atyjafiára ok

nélkül, méltó az ítéletre: a ki

pedig azt mondja az ő atyjafiának:

Ráka, méltó a főtörvényszékre: a

ki pedig ezt mondja: Bolond,

méltó a gyehenna tüzére.

Mt 10,15 Bizony mondom

néktek: Az ítélet napján könnyebb

lesz a Sodoma és Gomora

földjének dolga, mint annak a

városnak."


Oké,de akkor ez,hogy jön össze azzal,hogy "szeressétek ellenségeiteket"? De azt is felhozhatnám példának,hogy azok számára akik keresztre feszítették Jézust,Jézus az atyától megbocsájtásért könyörgött "Bocsáss meg nekik,hisz nem tudják mit cselekszenek!"

Én itt még mindig ellentmondást érzek.Vagy ez miként oldható fel szerinted?

2013. márc. 24. 11:16
 7/18 A kérdező kommentje:

"titak válasza:


Mát. 10,34

Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet bocsássak e földre; nem azért jöttem, hogy békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert."


Olvasd tovább a részt,mert ez nem az amire gondolsz.Nem arról szól,hogy az ölés elfogadható,szó nincs benne ilyesmiről.

2013. márc. 24. 11:27
 8/18 sztrecskó ***** válasza:
Nem arról van szó, hogy Jézus helytelenítette Isten kijelentését. Az Ószövetségben és abban a korban az volt elfogadott, ami le van írva. A zsidók számára, akik nem fogadták el Jézust, még mindig így van. Azok számára viszont, akik elfogadják Jézust, és vele együtt egy Új szövetséget, Isten új feltételeket ad. Így érthetőbb?
2013. márc. 24. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

"Nem arról van szó, hogy Jézus helytelenítette Isten kijelentését. Az Ószövetségben és abban a korban az volt elfogadott, ami le van írva. A zsidók számára, akik nem fogadták el Jézust, még mindig így van. Azok számára viszont, akik elfogadják Jézust, és vele együtt egy Új szövetséget, Isten új feltételeket ad. Így érthetőbb?"


Érthetőbb,köszönöm,viszont akkor az ószövetségi időkre vonatkozóan nem Isten kijelentéséről beszélünk,hanem arról,amit az akkori emberek kitaláltak törvényként,majd "Isteni színekkel" festették le.Jézus tudta,hogy azok a barbár,szeretetellenes törvények nem jöhettek az ő atyjától.

Mert:"Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja"

/János Evangyélioma 8. rész/

2013. márc. 24. 14:55
 10/18 anonim ***** válasza:

„De nem értem,hogy adhatta teljesen Jézusnak a bíráskodást? Az ószövetségben akkor nem Isten bíráskodik,hanem Jézus?”


Nem, Izrael népe kapta azt, és miután a szőlőnek tulajdonosa elvette a munkásoktól a szőlőt és fiának adta, az örökösnek, akkor kapta azt meg.


„Oké,de akkor ez,hogy jön össze azzal,hogy "szeressétek ellenségeiteket"?”

„"Bocsáss meg nekik,hisz nem tudják mit cselekszenek!"”


Ez hol is ellentmondás? Krisztus az első eljövetelével nem ítélni jött, hanem megtartani.


Ismerős, hogy mit olvasott fel Jézus?


Ésaiás próféta könyve 61. rész


1. Az Úr Isten lelke van én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást;

2. Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét



Majd visszaült a helyére és ezt mondta: „Ma teljesedett be ez az Írás a ti hallástokra.”


De hogyan is folytatódik az írás, amit Jézus nem folytatott?

„…és Istenünk bosszúállása napját…”


Tehát az ítélet várat magára, de ígéret van arra, hogy el fog jönni. Méghozzá felhőkön arkangyal szózatára.


Azt mondod, hogy ami az ószövetségben van, az ördögtől van? Jézus nem ezt mondta. Ha nem haragszol, azért én inkább rá hallgatnék. Jézus idézett Mózes könyvéből, a törvényekből, Ézsaiás könyvéből, a Zsoltárokból, megnevezett prófétákat például Dánielt, Jónást. A sátán írását tartotta volna követendő példának? Azt mondta, hogy a törvényt betölteni jött. Kinek is a törvényét? Sajnos, ha szétválasztod, vagy nem tekinted egységesnek az írásokat, akkor születhet olyan sületlenség, amiket állítasz. De nyitott szívvel befogadhatod az igazságot.


A János Evangyélioma 8. részből idézett írásod szerint talán az ószövetség az ördögtől való, vagy azt mondta, hogy a vele beszélő Júdeabeliek valók az ördögtől?

Különben szíves figyelmedbe ajánlom ugyan ezen fejezet egyik fél sorát.

„Sok beszélni és ítélni valóm van felőletek”

2013. márc. 24. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!