Az Egyház miért nem ítéli el prohászka ottokárt?
Nagy Imre snagovi feljegyzései
"Mi volt a Rákosi-klikk ilyen magatartásának az oka? Ebben kétségkívül döntő szerepet az játszott, hogy zsidók, méghozzá Moszkvából jött zsidók lévén túlnyomó többségükben, a magyar nép széles tömegei gyűlölettel viseltettek irántuk, szembefordultak velük, s nem voltak hajlandók elfogadni őket a magyar nemzeti érdek képviselőinek, még kevésbé vezéreiknek. Ezt valamennyien már hazatérésük előtt jól tudták... (...) A Rákosi-féle zsidó klikk nacionalistább akart lenni a magyaroknál, és ezzel rendkívül súlyos károkat okozott az országnak, a revizionizmus veszélyeit idézte fel, gyanút keltett szomszédainknál, s ezzel hosszú időre megrontotta velük barátinak induló viszonyunkat. (...) Ahogy Sztálin oroszabb akart lenni az oroszoknál... a zsidó Rákosi és klikkje követte ezen az úton, akik viszont magyarabbak akartak lenni a magyaroknál..." (Nagy Imre: Snagovi jegyzetek - Gondolatok, emlékezések 1956-1957. Felelős szerkesztő: Vida István. Gondolat Kiadó, Budapest, 2006, 93-94. o.) Nagy Imre idézett véleményével kapcsolatban írtam a következőket: "A zsidó származás tehát Nagy Imre snagovi följegyzéseiben determinisztikus nemzetidegenséget jelent. Nehezen állíthatnánk, hogy ez nem antiszemita tézis. Aki nem barátja az antiszemitizmusnak, viszont fönn akarja tartani Nagy Imre iránti megbecsülését, mert úgy gondolja, hogy erre a fönt idézett sorok ellenére sok oka van, két dolgot tehet. Vagy az antiszemitizmus fogalmát szűkíti le úgy, hogy a zsidó determinisztikus nemzetidegenségének tétele ne férjen bele, vagy elfogadja azt a lehetőséget, hogy nagyra becsüljön - egyéb okokból - egy antiszemitát. Nem bármilyen antiszemitát természetesen, hanem olyat, aki távol áll az antiszemitizmus erőszakkal, üldözéssel, diszkriminációval járó változatától.
pfuj "micsoda antiszemita".Felháborító!
Nem találok szavakat.
Beke Albert összeszámolta, hogy Márai a naplóiban és a publicisztikájában 1942-től a haláláig, 1989-ig "ötvenkilenc alkalommal bírálja a zsidóságot, mégpedig nagyon kemény hangon"
Márai Sándor
"Nem hiszek semmiféle olyan megoldásban, mely a "zsidókérdést" megnyugtatná. A kunmadarasi pogromot követő napon zsidó tüntetők járták be Budapest utcáit - a néma és jogos tüntetés helyett fenyegetőzve kiabáltak, két útjukba akadó keresztényt megvertek, majd B. páternek, mikor a miniszterelnökség nevében megnyugtató szavakat mondott nekik, ezt kiáltották: "Halál a keresztény papokra!" Tehát a kunmadarasi gyilkosságot újabb kunmadarasok követik majd. A fasiszta kivégzések közönsége nagyrészt zsidó söpredékből áll össze, vérszomjas szemet szemért alakokból; azok a szegények, akik igazán szenvedtek, akik ártatlanul elszenvedték a zsidóüldözések vesszőfutását, akik megkínzott, nyomorult halottaikat gyászolják, otthon maradtak. De ez a nagyvárosi, hangos, szemérmetlen és kegyetlen alzsidóság, ez a söpredék, amely üzletben, utcán, hivatalban képviseli most a zsidóságot, igen nagy veszélyeket idéz föl a megmaradt zsidóság egésze számára. S nem lehet tenni semmit ellene.
A zsidók számára egy út van: legyenek keresztények, lelkükben is, életmódjukban is. A kereszténység mint életforma és pedagógia, igen nagy erő. Más utat nem látok a zsidóság számára." (Márai Sándor: A teljes napló - 1946, Helikon, Budapest, 2007. 178-179. o.)
Szörnyű!!!
Milyen rohadt antiszemita!!!
Elhatároztam, hogy bűntetésböl ezentúl kisbetüvel irom a nevét.
Bibó István "A fődolog nem az, hogy ne legyünk antiszemiták. Sőt, nagyon is nyugodtan legyünk azok. De ne hagyjuk, hogy ebben olyanok is segítsenek, akik ettől nem szűnnek meg ellenfelek lenni" (Bibó István: Életút dokumentumokban, 1956-os Intézet-Osiris-Századvég, Budapest, 1995. 172. o.).
Hát ez borzasztó!
Itt mindenki rohadt antiszemita!!
Nem találok szavakat!!!
Ezentúl minden rohadt antiszemita nevét kisbetűvel irom
nagyimre, máraisándor, bibóistván
Te mi vagy?Olyan zsidó,aki szerint a keresztények gojok,akiket belehet csapni,és nem kell embernek nézni? Különb vagy mint az általad kisbetükkel írott emberek? Tettél te valamit is az életedben,amiért bárki is tisztelhetne? Mert ezek az emberek tettek ,
még akkor is,ha esetleg antiszemiták voltak.
Egyébként én nem vagyok antiszemita.
Márai Sándor
„ez ma a közszellem; akit nem sütöttek meg Auschwitzban, annak nincs joga élni, utazni, nincs joga semmihez; ezek helyeslik a Bé-listát, mert »a zsidókkal is ugyanez« történt, s ha megmondod nekik, hogy amit csináltak, aljasság volt, de aljasságot nem lehet igazságtalansággal kiegyenlíteni, akkor reakciós vagy; ezek árulják meggyilkolt rokonaik és családtagjaik mártiriumát állásért, sápért és koncért; s az egész ország kezd nagyon fáradt lenni ettől a hangtól és magatartástól.” (A teljes napló 1946, 308–309.
„A zsidóság. Két frontja van ma: egyik kapitalista, másik bolsevista; egyik a vagyonát védi minden áron, másik az életét. De mindkét tábor megegyezik abban az égő, olthatatlan gyűlöletben, ahogyan a magyarság egészének vesztét kívánják. Nem igazságot és jóvátételt kívánnak, hanem bosszút, az elszenvedett, valóban irtózatos és kegyetlen gyötrelmek és veszteségek miatt, bosszút hetedíziglen, tekintet nélkül a nemzet egyedeinek személyes bűntelenségére vagy felelősségére. Egyformán kívánják, hogy pusztuljon el a nemzet…” (A teljes napló 1947, 304.)
Kertész Imre Márairól
Kertész Imre „metsző tisztánlátást” tulajdonít Márainak, amit élete végéig megőrzött. „A korszak legtisztább, legátfogóbb és legfontosabb szellemi lenyomatának” nevezi a Naplót. Különös jelentőséget tulajdonít annak, hogy Márai naplójegyzeteiben fölbukkan a budakalászi téglagyár, ahol ő is a deportálásra várt. (Kertész Imre: Vallomás egy polgárról. Élet és Irodalom, 2000. július 28.)
Jézus úgy volt zsidó, ahogy én, azaz sehogy! De ez már másik téma....Ja, csak mondom, mielőtt elkezdeni vki ajvékolni, Jézus magyar sem volt, de zsidó sem, az 100%! Azért mer Palesztinában élt meg arámi nyelven beszélt? Akkor ilyen alapon az észak-amerikai négerek meg született angolszászok? Na mind1, ez tényleg hosszú, de Prohászka igenis megérdemli a szobrát! Amúgy kiábrándító hogy egyes zsidó körökben még mindig ez az "antiszemitázás" a menő szlogen. Ha tudnál vmit a történelemről akkor tudnád h Mo.-n sosem volt antiszemitizmus (kivéve Böszörmény mozgalmát), a legtöbb mozgalom ugyanis aszemita és nem antiszemita volt!
De nem lepődök meg, nektek mindenki "antiszemita-náci", aki nem cigány-zsidó-komcsi gengszter, ugyh ennyit erről! És nem Prohászkának a nevét, hanem a tiédet kéne kisbetűvel írni, kedves kérdező, te sorstalan izsák!
Figyelnünk kell arra, hogy Prohászka, akit működése első szakaszában (1918-ig) még a liberálisok is nagyra értékelnek, miközben a feudális főurak és főpapok vörösnek tartják, a szociális igazságosságért és az ország vallási, erkölcsi újjászületéséért küzdve bírálja a zsidóság bizonyos rétegét - tehát nem faji alapon.
Mikor 1918-19-ben eljött a forradalom ideje, egy ideig még remélte, hogy az úri világ helyett eljön a demokratikusabb, a szociális igazságtalanságokat megszüntető új rendszer, de amikor tapasztalta a bolsevista "tatárjárást" és a "zsidó Lenin-fiúk" garázdálkodását, naplójába éles megjegyzéseket tett a zsidóságról, amelyben egyébként megkülönböztetett "jó és rossz zsidókat", miként jó és rossz keresztényekről is beszélt.
Ha mármost Prohászkát magát kérdezzük meg, hogy antiszemita volt-e, megkapjuk világos válaszát az 1920-as országgyűlési beszédében, amelyben a numerus claususról szóló törvényjavaslat mellett foglalt állást. (Ö. M. XII, 245-259) Idézetek: "A numerus clausust a közvélemény általában antiszemitizmusnak ítéli, azt mondhatnám, bélyegzi sok tekintetben. Azt gondolják egyáltalán, hogy mi a numerus clausussal a zsidóságot el akarjuk nyomni és a keresztény nemzeti társadalmat kiváltságban akarjuk részesíteni az ő kulturális jogaik leszorításával. A numerus clausust (...) a magyar középosztály leromlása ellen és a magyar faji géniusz veszélyeztetettsége ellen kontempláljuk..." Prohászka ezután elismeri a zsidóság pozitív szerepét a magyar kereskedelem megteremtésében, és általában pozitíven nyilatkozik a magyar kultúrába integrálódott zsidókról. "Nem abban van a hiba, hogy a zsidóság a gettóból kiszabadult, hiszen a humanizmus ideája, a humánus eszmék hatalma mindnyájunk eszméje. (...) Abban van a hiba, hogy a zsidóság nemcsak integráló résszé lett, hanem túlsúlyba került, nemcsak egyik feltörő résszé lett, hanem minket leszorító résszé. A mi egész problémánk ebben áll; úgyhogy nem antiszemitizmusról van itt szó egyáltalában - ezt nagyon szeretném belekiáltani a magyar világba - hanem ez faji önvédelem." Prohászka ezután statisztikai adatokat is közöl a zsidóság előrenyomulásáról az orvosi és ügyvédi pályán, az iparban és kereskedelemben, valamint a sajtóban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!