Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Valaki elmagyarázná, hogyan...

Valaki elmagyarázná, hogyan értsem a Messiás-várást? A keresztény és a zsidó Messiás nem ugyanaz?

Figyelt kérdés
[link]
2012. ápr. 18. 21:23
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
A keresztény és zsidó Messiásvárás alapvetően abban különbözik, hogy a keresztények visszavárják, a zsidók pedig azt, hogy eljöjjön (először). A zsidók hite szerint Izrael is akkor lesz helyreállítva, amikor eljön a Messiás, ezért nem is fogadják el, hogy eljött, mert ezt nem teljesítette be. Ez a kettő a fő különbség.
2012. ápr. 18. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
53%

Van az idézett linkben egy érdekesség, amire felfigyeltem:

"A Messiás _ aki Dávid házából származik majd _ visszahozza Izrael száműzötteit:"


A zsidóság tudja, hogy ki milyen házból való? Ugyanis tudtommal nem tudja senki levezetni mára már, hogy ki származik a Dávid házából. Innentől kezdve kicsit furcsa ennek a próféciának az emlegetése.

2012. ápr. 18. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Szia!


Nagyon egyszerű a magyarázat. A zsidók nem ismerték fel Jézus Krisztus személyében a messiást. Pontosabban fogalmazva a zsidók nagy része. Pedig a Szentírásban Dániel próféta könyve 9:24-27.

versei meglehetősen pontosan meghatározták a messiás fellépésének

menetrendjét: "A Jeruzsálem újjáépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van..." A bibliai idői próféciákban rendszeresen szóhoz jut az úgynevezett prófétai napév-elv (4Móz 14:34; Ezék 4:6), amely szerint egy-egy

prófétikus nap egyenlő egy-egy esztendővel. Így tehát a 25. vers hatvankilenc évhete egyenlő négyszáznyolcvanhárom évvel. Már csupán a jövendölés kezdő dátumát kell megkeresnünk. Nem nehéz a dolgunk, mert figyelemreméltó Dániel könyvének pontos megfogalmazása: "A Jeruzsálem újjáépíttetése felől való szózat keletkezése". Tehát azt a dátumot kell megtalálnunk, amikor a hetvenéves babiloni fogság (i. e. 605-535) végén kiadták az erről szóló

rendeletet. "Itt egy hetet hét esztendővel számítva 490 esztendőt kell venni, attól az időtől, amikor a szétszórt zsidók újból egy néppé és egy várossá váltak, amikor ismét visszatértek a politikához... Ez Artaxerxes Longimanus uralmának hetedik évében történt, amikor Ezsdrás a zsidóság egy csoportjával visszatért a fogságból, és újból felélesztette a zsidók istenimádását. A király rendelete következtében minden

országrészben magisztrátusokat létesítettek, hogy megítéljék és kormányozzák a népet Isten és a király törvényeinek megfelelően (Ezsd 7:25). A fogságból csupán két visszatérés történt, a zorobábeli és az ezsdrási. A Zorobábel-féle alatt csak azt a parancsot kapták, hogy építsenek egy templomot, az Ezsdrás-félénél viszont először

alkottak politikai testületet vagy várost, saját kormányzásuk alatt." (Isaac Newton: Megfigyelések Dániel és Jelenések könyve próféciáira vonatkozóan)


A kiváló fizikus, aki egyébként a bibliai jövendölések avatott értője és magyarázója is volt, fenti értelmezése is az artaxerxesi rendeletre utal, amelynek időpontja Ezsd 7:7-8. szerint: a király uralkodásának hetedik esztendejének ötödik hónapja. Ez az i.e. 457-es év őszére esett. Ha erről az időpontról ugrunk 483 esztendőt előre isz. 27. év őszéig jutunk. A prófécia megfogalmazása annyiban is találó, hogy pontosan ettől az időponttól, keresztségétől számíthatjuk Krisztus messiási (Felkent) szolgálatát. Az Atya Isten általi jóváhagyás, a Szentlélek általi megpecsételés alkalma volt ez (Mt 3:15-17).


"Kétségtelen, hogy Dániel e jövendölése az Ószövetség legérdekesebb s figyelemre legméltóbb jóslata, a messiási vaticíniumoknak [jövendöléseknek] mintegy koronája... Méltán ragadja csodálatra lelkünket Dániel próféta páratlanul álló jóslata, amelyben oly pontosan jelzi a jövendő Messiás-Megváltó idejét, hogy annak alapján Izráel s mindazok a népek, amelyekhez e jóslatnak híre eljutott, csaknem ujjaikon számlálhatták megjelenésének napjait." (Huber Lipót, kalocsai tudós kanonok: A Messiás megjelenésének ideje Dániel próféta szerint. Hittudományi folyóirat, 1903.) Ennek hátterén értjük meg Jézus Krisztus szavait, aki fellépésekor így hirdette az evangéliumot: "Betölt az idő, és elközelített az Istennek országa..." (Mk 1:15); Pál apostol szavait: "Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az ő

Fiát..." (Gal 4:4); de a Szentlélek Simeonnak tett kijelentését is, hogy "addig halált nem lát, amíg meg nem látja az Úrnak Krisztusát" (Luk 2:26).


Ez tehát a messiás első eljövetele, amit a zsidók nagyrésze nem ismert fel, azonban Krisztus megígérte, hogy dicsőségben visszatér, és ez az amire a keresztények várnak. Az Írások szerint Isten Fiának először emberként, isteni hatalmát letéve kellett eljönnie Földünkre, másodszor azonban isteni hatalommal és dicsőséggel jelenik meg, egy végső igazságszolgáltatásra és szabadításra, Isten országa hatalomátvételére. Jézus maga is igen világos kijelentéseket tett erről első eljövetelekor. Néhány példa: Kajafás főpapnak és az egész ítélkező főtanácsnak mondotta, szokása szerint „az ember Fiának” nevezve magát: „Meglátjátok majd az ember Fiát ülni a hatalomnak jobbján, és eljönni az ég felhőivel.” (Márk 14,62) Tanítványait pedig így vigasztalta: „Ne nyugtalankodjék a ti szívetek... elmegyek... és ismét eljövök, hogy magamhoz vegyelek titeket... Ti azért most ugyan szomorúságban vagytok, de ismét meglátlak majd titeket, s örülni fog a ti szívetek, és senki el nem veszi tőletek a ti örömötöket.” (János 14,1–3; 16,22)


Ezért a keresztény hit döntő része a Jézus visszajövetelében való reménység. Ez tükröződik Pál apostol alábbi kijelentésében is, amely tömören összefoglalja, hogy mit tartalmaz az evangélium, a jó hír, melyet a keresztények vallanak és hirdetnek: „Megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, amely arra tanít minket, hogy... mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon, várván ama boldog reménységet... a megtartó Jézus Krisztus dicsősége megjelenését.” (Titus 2,11–13)


Üdv. Péter

2012. ápr. 19. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Sághegyi Csaba ***** válasza:
A zsidók egy erős királyt vártak, aki felszabadítja Izrael a birodalom alól és erős kézzel uralkodik. Jézus személye nem felelt meg az elvárásaiknak, ezért nem fogadták el.
2012. ápr. 19. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Granulátum ***** válasza:
0%

Az a legjobb, hogy a "messiás fogalma" nagyjából a mai Pakisztán táján alakult ki többezer éve, ahol a hindu vallás legalján álló érinthetetlenek találták ki, hogy jön valaki, aki még az életben megszabadítja őket a kasztrendszer besorolásától és mindenki egyenlő lesz. Őket leigázták a perzsák, és Zarathustrának megtetszett a Messiás lehetősége, amit beépített az általa kreált zoroasztriánizmusba.

Sztán a perzsák eltüntették Babilóniát, ami a zsidó nép felszabadulását jelentette, s ők hálából átvettek egy csomó mindent a perzsák vallásából, köztük ezt is.

Aztán jöttek a keresztények, de innen már ti is tudjátok a sztorit...


Viszont a hinduknál kikopott a Messiás-tan, (ja a buddhizmus is a kasztrendszer ellen jött létre, mellesleg ez sem fogott mély gyökeret Indiában)


S ezért én mosolygok, amikor keresztény térítők mesélnek az indiaiaknak a Messiásról. :)


Nem lehet, hogy a hindu vallás az egyetlen igaz hit? :)

2012. ápr. 19. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
49%
lehet ám hogy a zsidókhoz is eljött már a Messiás, csak éppen megölték?
2012. ápr. 24. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Utolsó!

El, meg is ölték. JÉZUS VOLT!

2012. ápr. 26. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Gorgo 20 válasza:
Nem olyan nagy őrdöngösség. Tökmindegy hogy jézus,messiás vagy anyuci, a lényeg az lett volna hogy a nagy ismeretlenségbe fényt hozzon, és eme ismeretlen pályán főldön elmondja a játékszabályokat és lehetőségeket. Most így 2000 év elteltével elismerés sokat fejlődött a technológia és a jólét, bár teljes egészében nem könyvelhető az emberi faj sikerének, volt pár ráhatás. Gondoljatok már bele, csinálsz egy játszóteret a gyerekeknek, megnyitod és rögtön bírtokukba veszik a teret és játszanak. Mkor jönne az Óvonő hogy na gyerekek most mesélek mi mire jó, erre a gyerekek nem kinyírják és megalázzák? Goodjob
2016. aug. 12. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!