A waldorf pedagógia közelebb viszi a gyereket a valláshoz, kereszténységhez?
Akkor elnézést, kedves "nem-Y". :)))
Azonos a %-otok, és a sok válasz alapján tippeltem ("jó" szokása, hogy több részletben küldi őket...); de csak felületesen futottam át előzőleg a válaszokat, így csak most tűnt fel, hogy nem is származhat minden válasz azonos felhasználótól.
Keresztényként sérültél, vagy más okokból? Ha van kedved, leírhatnád a tapasztalataidat, engem érdekelnének a konkrétumok.
Viszont ha keresztény vagy, akkor tudd, hogy nincs "életre szóló sérülés", mert Isten meg tudja gyógyítani ezeket is. Lehet, hogy nem pikk-pakkra, hanem hosszabb időt vesz igénybe a folyamat, de akkor is. Csak bátran hozz világosságra mindent, azaz mondd el Neki imában, esetleg - ha egyedül nem boldogulsz - kérj személyes segítséget tapasztalt hívőktől (pásztor, presbiter, lelkigondozó).
Ha szereted a zenét, hallgasd meg a legújabb "zsákmányomat": nem pont a gyógyulásról szól, de megemlíti a bibliai igét, miszerint az Úr "szárnyai alatt" gyógyulás van:
http://www.youtube.com/watch?v=UU3ZzcBJTvI&list=HL1333016215..
Üdv. :)
Kedves Berta xD
Az én válaszaim is szoktam olyanok lenni, hogy azt hinné az ember, hogy embertől nem származhat:P
De sokat nem tévedtél, mert én is írtam ide;)
Másik válaszoló:
Szerintem sem a legjobb szó a sérülés...Én inkább rossz tapasztalnak hívnám, ami megváltoztatta az életed. De ettől te még lehetsz jó.
Nekem csak 5 év volt rossz.
A zene pedig jó:)
Múltkor is linkeltél ilyet, csak azok magyarok voltak.
Itt még művelödni is lehet...Ez is segíti a tudományt:P
u.i. szerintem nem az iskola legfontosabb feladata a vallást tanítani, de ha szó kerül róluk, akkor már a lényegről legyen szó és ne csak a rosszról.
Úgy hogy tényleg nagyon függ a tanítás attól, hogy ki a tanító és mit tanít. Milyen a közmorál.
Szia, a waldorf háttere valóban nem keresztény, ám én a waldorf hátterét sokkal jobbnak tartom, mint az állami iskolákét.
A waldorfban ugyanis nem tanítják az antropozófiát hanem a Steiner féle pedagógiát követik, aki történetesen teozófus volt. A pedagógia gyermek centrikus, a kreativitásra és önálló gondolkodásra épít, tehát mindenképpen egy nagy plusz az állami iskolával szemben.
Javaslom, hogy a kereszténységhez te vidd közelebb a gyermekedet, ne az iskola. Ha van felekezeti iskolátok és ez fontos neked, akkor meg oda írasd be a gyermeket. Én pedagógusként a waldorfot választanám de csak ha előzetesen tájékozódtam a tanító személyiségéről, mert annak ott nagy súlya van.
tisztelettel,
Freya
Shalom, Freya! :)
Jó újra látni téged, örömmel olvasom a válaszaidat. :)
Ebben a témában viszont nem értek egyet Veled. Nem tudom, mennyire mélyen ismered a Waldorf-pedagógiát, ezért leírok néhány dolgot - nem vitatkozási céllal - , ami keresztény szemszögből nagyon nem kóser. [Hú, micsoda képzavar. :P ]
Nem tanítják az antropózófiát - írod. Persze, hogy nem, ezt szerintem nem is gondolja senki. DE: Steiner egyik célja az iskolák létrehozásával alapon ennek a terjesztése volt, s ez egyrészt egy hamis istenkeresésbe visz, másrészt több helyen is beleütközik a Bibliának az okkultizmusra vonatkozó tiltásába. Az okkult filozófiát rendesen becsempészik a mindennapokba, mivel a Waldorf-pedagógia, azaz a gyermekek oktatása és nevelése ezen az okkult tanon alapszik, erre épül, ez hatja át teljesen; ez határozza meg, hogy mikor (= melyik életkorban), mit és hogyan tanítanak; plusz újpogány vagy okkult szokásokkal is foglalkoznak.
1. Steiner szerint az ember négy fejlődési szinten halad át. Ezek rendre:
0-7 év - a fizikai test időszaka;
7-14 év - az étheri test időszaka;
14-21 év - az asztrál test időszaka ["az „asztrál test” beköltözik a fizikai testbe, amely az érzelmi élet (fájdalom, temperamentum, ösztönök, szenvedélyek stb.)hordozója."];
21-28 év - a magasabb rendű Én kialakulása.
Alapon a Biblia nem beszél ilyen felosztásról, ezeket Steiner találta ki.
2. Tananyagba becsempészett "furcsaságok" :
- 6. o., pszichológia: leírás a 12 érzékszervről, ami azonos a 12 horoszkópjeggyel;
- Az evolúciót az ún. „akasha krónikákra” való hivatkozással tanítják; a történelmet szintén egyéni elmélet alapján;
- A legtöbb helyen imával kezdik a napot a diákok, de ez inkább napimádatot és emberi erőbe vetett hitet tükröz;
- Kimondottan antropozofikus tantárgyak: a rajz (szimbolikus értelmű festések), és az eurythmia (okkult jelképekkel átszőtt tánc, Steiner szerint "az angyalok nyelve").
3. Kötelező ünnepek, pogány ünnepként megtartva:
- Szent Mihály napja (szept. 29.): ő "az ördög legyőzője" állítólag... A gyerekek reggel megnézik a Napfelkeltét, majd egy bátorságpróbán vesznek részt.
- Karácsony: a Nap és a világosság ünnepe; előtte az ún. adventi kert rendezvényen a gyerekek egy fenyőágakból kirakott spirálba mennek be, gyertyát gyújtanak, majd ezeket spirál alakban elhelyezik; ez azt szimbolizálja, hogy "a belső lángot kiviszik" a közösségnek.
- Húsvét: az újjászületés és megújulás ünnepe, búzaültetéssel és tojáskereséssel.
- Szent János napja (jún. 24.): a Nap ünnepe, amikor a „szellemi erő” állítólag teljesebb módon nyilvánul meg; "természetesen" tűzgyújtással és tűzugrással (!).
4. Egyebek:
- Nincs testnevelés és sport (démoni hatás alatt levőnek tartják);
- Van viszont az utolsó évben mezei munka, ahol az ún. biodinamikus mezőgazdálkodást sajátítják el a diákok, ami nem más, mint modern varázslás és babona;
- A gyerekeket nem engedik a számítógépek és a tévé közelébe; a hivatalos magyarázat szerint azért, hogy a gyerek ne használjon addig semmit, amíg előbb meg nem értette, hogyan működik. De érdekes, hogy a tan követői a számítógépeket egy Ahiram nevű gonosz szellem megtestesülésének tartják.
5. Nem szellemi értelemben vett hátrányok:
- A 12 éves képzés nem ad érettségi bizonyítványt; ehhez plusz egy évet kell eltölteni az iskolában, mely alatt felkészülnek az érettségire.
- Első osztálytól kezdve két idegen nyelvet oktatnak, egy nyugatit és egy keletit (pl. oroszt); ez persze egyéni ízlés kérdése, de szerintem teljesen felesleges terhelés.
Félreértések elkerülése végett: a tanároknak nem kell antropozófusoknak lenniük, de a tanterv az tanterv. :)
Tehát az én véleményem: Míg valóban vannak előnyök az állami iskolákhoz képest, addig keresztény szempontból nézve hátrányok is vannak, nem kevés. Mondanám, kibékíthetetlen ellentét van a kettő között.
A pedagógus személyisége pedig mindenhol fontos; erre szokták azt mondani, hogy nem iskolát kell választani, hanem tanítót / tanárt.
Én keresztény (felekezeti) iskolát javasolnék azoknak a hívő keresztényeknek, akik szellemi szempontból is biztonságban akarják tudni a gyermekeiket, csak sajnos ilyen kevés van az országban. [Nem a nagyegyházak által fenntartott iskolákra gondolok elsősorban, de ez természetesen felekezetfüggő kérdés.]
Ennek hiányában pedig még mindig jobb egy állami iskolában egy olyan osztály, ahol a pedagógus nem autokratikusan vezet, hanem inkább valamelyest demokratikusan; ilyen közösségben jól érzik magukat a gyerekek. Persze a folyamatos és az időszakos értékeléseket nem lehet kikerülni, de azt is lehet normálisan csinálni.
Üdv, minden jót Neked. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!