Vallási dualizmus, szerintetek is problémás?
Matematikához értő emberként nekem gondom van ezzel a menny-pokol kéteredményes folyamattal. Tehát életünk során gyűjtjük a jó és rossz pontokat, melyek végösszegének arányában kerülünk a mennybe vagy a pokolba.
Mondjuk megölünk valakit, aztán egy másik időpontban megmentjük egy másik ember életét. Nos, ha végül a pokolba kerülünk, akkor semmit sem ér az életmentés; ha meg a mennybe, akkor meg semmit sem jelent az emberölésünk.
Vagy ha fejbelövök egy embert és öten kapnak a testrészeiből, akkor ezzel megmentettem öt ember életét?
Szia!
Szerintem is problémás, de hála Istennek a Biblia nem ír semmi ilyesmit. A Szentírás szerint minden ember halála után a pokolba (Seol, Hádész) kerül, és innen lesz a feltámadás az örök életre, vagy az ítéletre.
Az Isten pedig a szíveket vizsgálja, vagyis az indítékok számítanak. Az Isten életrendje a szeretet életrendje, aki e szerint él, az alkalmas az örök életre. Az önzés és a bűn következménye a halál, mégpedig a végleges (második) halál.
Üdv. Péter
A lényeg azon van, hogy kétféle helyre kerülhetünk, az lényegtelen hogy egy automatizált elbírálás van-e vagy pedig Isten egyenként bírál-e el mindenkit.
Amúgy nem is akarom mélyre ásni magam ebben a témában. Közgazdász beállítottságú vagyok, szeretek folyamatokkal foglalkozni, de érdekel az Isten-téma is ilyen szempontból. Mint egy zoológus, aki szeret oroszlánokkal foglalkozni, de a lakásába nem akar egyet sem.
"szerintem ez a megbocsájtás dolog is csak azért kell, hogy a bűnözők körébe is lehessen téríteni, szóval én imádkozhatok egy bicajért nem kapom meg, de ha ellopok egyet és bocsánatot kérek akkor lesz bicajom és nem is tettem rosszat"
Ebből is látszik, hogy nem érted a megbánás lényegét. Ez azt jelenti hogy 1. többé nem követed el azt a bűnt (tehát soha többé nem lopsz) illetve 2. jóvá teszed. (tehát vissza adod a bicajt.
Nagy különbség.
Azon kívül jó volna, ha a tisztelt Biblia kritikusok eldöntenék, hogy azért hülyeség a kereszténység mert a bűnösök a pokolra kerülnek, vagy azért, mert a bűnösök bűnbocsánatot kapnak. Ugynais mindkettőt kifogásoljátok.
Az Üdvösség vagy kárhozat nem igazán azon múlik, hogy Isten hogyan dönt, hanem hogy Te hogyan döntesz, Isten szava itt szükségszerű törvény, nem önkényes besorolás. Mivel Isten maga az igazság, ezért az ő döntése törvény, ami a mi szempontunkból éppoly szükségszerű, minthogy a feldobott kő leesik.
Azaz: ha valaki szívből elutasítja Istent, akkor szükségszerűen kizárja magát Isten közösségéből, az Üdvösségből, saját döntése által. Isten nem fogja őt bekényszeríteni az üdvösségre, ha ő másképp döntött.
Tehát amikor bűnt követsz el, akkor saját felelős döntésedből elutasítod Istent.
Sajnos, mivel egyedül Isten jó, ezért az Isten hiánya rossz. Vagyis a kárhozat nem más, mint választott Isten-nélküliség, ami szükségszerű szenvedés.
De, mivel Isten szeret téged, ezért mindig készen áll arra, hogy befogadja azt, aki az Őhozzá szeretne jutni. Ezt hívjuk megbánásnak és bűnbocsánatnak.
No, még ez lemaradt.
Ahogy előttem írták, Isten nem írogat piros meg fekete pontokat a neved mellé, hogy aztán az alapján ítéljen.
Egyetlen bűn elég, hogy kizárd magad az üdvösségből, legyél előtte akármilyen jóságos, és egyetlen szívből jövő megbánás elég, hogy eltöröljön minden bűnt, amit elkövettél.
Isten egyszerre igazságos és szerető Isten. Ezt szerintem tökéletesen mutatja a fenti példa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!