Hallottátok hogy hazugság a "23 perc a pokolban"?
Itt olvastam hogy, 23 perc a pokolban című "mű" csak egy előre megírt, kitalált forgatókönyv ezt az angol nyelvű oldalt(Ajánlott a google fordító):
Például a könyvben lévő cápatámadás nem igaz, semmi feljegyzés nincsen róla. Ahogy a lányával kapcsolatos 25,000 dolláros gyorshajtás sem, nincs olyan magas összeg a törvényben. De ha nem elég akkor nézzetek körül a youtube-on, hogy az egyik videoban arról számol be hogy miután lenyugodott kirohant a konyhában egy pohár vízért egy másik videoban pedig már úgy említi hogy megkérte a feleségét hogy hozzon egy pohár vizet. Ezenkívül a legtöbb szent ige szimbolikus, képes jelentését csak úgy megcsavarja saját értelmezése szerint.
Ha Jézus azt mondja van pokol ki merné megkérdőjelezni?
Még Isten angyalai se mernek ilyet tenni de te mint "mindenttudó" az mondod nincs pokol?
Kedves Berta, ismerd meg a katolikusokat, mielőtt hülyeségeket feltételeznél róluk. :) Hans Urs von Balthasar elmélete a pokolról pl. rendkívül érdekes...
Persze a katolikusság hatalmas, sok-sok eltérő véleménnyel, de az egyház tanítása alapvetően nem éppen egy sütögetős-pörkölős pokolról szól...
Amúgy (a Te válaszodról jutott eszembe) sokat filóztam azon, hogy a nem hívők jobb, ha nem szólnak bele a vallás-topicba... És jobb, ha igen. A kereszténység rengeteget változott (jó irányba) azáltal, hogy meghallgatta/olvasta a nem hívők véleményét. A Lélek ott fúj, ahol akar.
Kedves 81-es!
Köszönöm a javaslatodat, de nem kívánom jobban megismerni a katolikus vallást. Amennyit én tudok róla, az bőven elég ehhez a döntéshez. Elkezdhetünk vitatkozni a protestáns és katolikus tanok közötti különbségeken, de teljesen felesleges.
Én ezt írtam:
"... olyanban meg pláne nem - talán katolikus elképzelés? -, amelyben tűzön vagy üstben sütögetik - főzik őket... "
Tehát nem állítottam, ezt jelzi a "talán" szó és a kérdőjel.
De most, hogy így felhoztad, eszembe jutott a Luther c. film, amelyben egy katolikus pap / szerzetes (?) tartott látványos "bemutatókat" az országot járva a népeknek a pokolról, márpedig az erősen ezt az elképzelést tükrözte.
Bocsi a kérdőjelért, de már nem emlékszem pontosan a filmre, pedig még a nevét is mondták...
Amúgy fogalmam sincs, hogy ténylegesen honnan származik ez az elképzelés; de őszintén szólva nem is érdekel, mert mint említettem, ilyenről szó nincs a Bibliában. Innentől kezdve pedig számomra tárgytalan.
Üdv. :)
Ez a "23 perc a pokolban" könyv formájában is megjelent már. Nagy népszerűségnek örvend úgy tudom leginkább karizmatikus körökben. Én magam nem hiszem el, hogy amit ez az úriember állít az igaz. A Bibliával mindenesetre ellentmondásban áll, de a józan ésszel is.
1) A könyvben az áll, hogy azért vitte őt el az Úr a pokolba, hogy visszatérve elmondja mindenkinek a szörnyű valóságot és ez által sokan megtérjenek. Namármost a jézusi példázatban (Gazdag és a Lázár) ennek ellentmondó dolgot közöl Ábrahám a gazdaggal, amikor az vissza akarja küldeni pont ilyen okból kifolyólag Lázárt a testvéreihez. Ábrahám válasza tömör: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad.
2) Számomra azonban nem is a fenti észrevétel a perdöntő. Az egész pokol-látogatás arra van felépítve, hogy a pokolban szörnyű, démonikus lények kínozzák az embereket. Olyan lények ezek, akik Isten-gyűlölők és örömüket lelik a kárhozott lelkek gyötrésében. A Biblia pont az ellenkezőjét tanítja: a pokol, pontosabban az örök tűz éppen nekik, mármint a démonoknak van készítve (Mt, 24, 41.), tehát kizárt, hogy a pokolban a démonok kényük-kedvük szerint kínoznák a lelkeket. Éppen nekik kell ott a legjobban szenvedni, nem hogy az ő szadista hajlamaikat még ott is kiélhessék. Szó sincs ilyesmiről. Ez a könyv inkább középkori festmények, vagy még inkább az újkori horrorfilmek látványvilágának a terméke, nem pedig isteni üzenet.
3) A könyvben szinte kínos alapossággal van összegyűjtve minden pokolra vonatkoztatható igehely és azok mentén formálódik "saját megtapasztalása". Tehát a dolog nagyon úgy néz ki, mintha nem a tapasztalataihoz keresné az igéket, hanem fordítva: az igékhez idomítja a meséjét.
3) A szerző végig hangsúlyozza, hogy a kínzásnak sosincs vége. Örökké tart. Pál levelében így kiált fel a végidőkkel kapcsolatosan: Halál, hol a te fullánkod, bűn, hol a te diadalmad!? (I. Kor 15, 55) Elképzelhető egy ilyen örömfelkiáltás, abban az esetben, ha a pokol nincs véglegesen eltörölve? Elképzelhető, hogy Pál ujjongva felkiált és megszólítja a halált és a poklot, és megkérdi őket, hogy hol van az ő diadalmuk? Közben a pokolban sok milliárdnyi elkárhozott lélek gyötrődik és gyötörtetik démonok által, elképzelhetetlen kínok között? Azt gondolom, hogy Pál azért kiált fel, mert eltöröltetett a pokol diadalma, nincs többé örök kínzás és nem kerül oda többé senki. Megszűnt a pokol és a halál, megsemmisültek... Elképzelhetetlen lenne, hogy a hívők mennyei boldogságban éljenek abban a tudatban, hogy közben elkárhozott családtagjaik, barátaik olyan körülmények között léteznének, amikről Bill Wiese beszámol.
4) Bill Wiese előadásain erősen pislog. Szinte másodpercenként pislant egyet. Nem akarok ebbe belemagyarázni semmit, de elgondolkodtató a testbeszéd törvényei szerint ez az idegesség, a zavar jele. Ám Bill barátunk egyáltalán nem látszik zavarban lenni. Sima hangon, rezzenéstelen arckifejezéssel beszél. Ha valóban átélte ezt a drámai tapasztalatot, legalábbis elcsukló hangon, sírva, remegve kellene felidéznie, ahogy azt minden eseteben megfigyelhetjük az olyan személyeknél, akik valami borzasztót éltek át, de megmenekültek. Bill azonban csak pislog, ideges miközben mesél. Vagy szemproblémával küzd vagy idegességének más oka van...
4) Természetesen mindez nem azt jelenti, hogy nem létezik egy olyan "hely", vagy inkább állapot, ahol gyötrődnek az emberek. De nem démonikus szörnyetegek kéjes öröme közepette, hanem saját földi életükben elkövetett bűneik, azoknak másokra gyakorolt hatásai miatt éreznek rettenetes lelkiismeret furdalást és fájdalmat (II. Kor. 5, 10)
5) Bill Wiese, aki ezt a könyvet írta és előadásaiban propagálja inkább azok sorába tartozik, akik pénzért vagy egyszerűen csak vallási vakbuzgóságból - a jó erkölcs határait messze túllépve - bizonygatnak meggyőződéssel valamit, amit sose éltek át. Furcsa, de van ilyen. Pl. Ron Wyatt, aki még el is érzékenyül a saját hazugságain: megtalálta ő már a frigyládát, a vörös tengerbe veszett egyiptomiak kocsijait, Jézusnak a lecsurgó vérét, ami egy barlang mélyén megszáradva fennmaradt, megtalálta a Noé bárkáját is. Óriási hírverést csinált ezeknek, "hiteles" beszámolókat tett, csak épp egy szem bizonyítékot nem tud felmutatni állításainak igazolására, nem csoda, hogy még a hívő régészek is csalónak bélyegzik. A sort persze lehetne folytatni, de minek...
Mindent egybevetve Bill sajnos nem használ az evangélium terjedésének azok sorába tartozik, akik a föld mélyén lévő pokoli kínokkal, démoni lényekkel riogatnak. Középkori módszer ez. Bill Wiese vagy lázálmait beszéli el és akkor inkább orvosi esetnek minősül, vagy pedig közönséges szélhámos, az emberi butaság vámszedője.
A jézusi evangélium szeretetről, megbocsájtásról, új élet lehetőségéről, örök boldogságról beszél, és ezzel akar meggyőzni embereket nem elhallgatva azt, hogy következménye van a szeretetlenségünknek, meg nem tagadott bűneinknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!