Jézus nem az egész emberiséghez küldetett?
Azt tanítják a kereszténységben, hogy Jézus az egész világhoz küldetett. De ez az állítás, teljesen ellentétes az alábbi idézettel.
Jézus...visszavonult Tirusz és Szidon területére. És ekkor egy kánaáni asszony, aki arról a környékről jött, így kiáltott: „Uram, Dávid Fia! Könyörülj rajtam! Leányomat kegyetlenül gyötri a gonosz lélek!” Jézus azonban nem válaszolt neki egy szót sem. Erre odamentek hozzá tanítványai, és kérték: „Bocsásd el, mert utánunk kiáltozik.” De ő így felelt: „Én nem küldettem máshoz, csak Izráel házának elveszett juhaihoz.” Az asszony pedig odaérve leborult előtte, és ezt mondta: „Uram, segíts rajtam!” Jézus erre így válaszolt: „Nem jó elvenni a gyermekek kenyerét, és odadobni a kutyáknak.” Az asszony azonban így felelt: „Úgy van, Uram! De hiszen a kutyák is esznek a morzsákból, amelyek uruk asztaláról hullanak. ”Ekkor így szólt hozzá Jézus: „Asszony, nagy a te hited, legyen úgy, amint kívánod! ”És meggyógyult a leánya még abban az órában."
Ezzel szemben a Korán ezt tanítja Mohammedről!
"Az egész Világhoz, áldásnak küldettél"
Régebbi kérdéseim:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
Szia, továbbá ott vannak még a messianisztikus próféciák. Ésaiás mondja az eljövendő Messiásról: "Én az Úr hívtalak el igazságban, és fogom kezedet, és megőrizlek és népek szövetségévé teszlek, pogányoknak világosságává." (Ésa 42,6)
A Messiás ezt mondja:
""És most így szól az Úr aki engem anyám méhétől szolgájává alkotott, hogy Jákobot őhozzá megtérítsem és hogy Izráel hozzá gyűjtessék, hiszen tisztelt vagyok az Úr szemeiben és erősségem az én Istenem!
Így szól: Kevés az hogy nékem szolgám légy, a Jákób nemzetségeinek megépítésére és Izrael megszabadultjainak visszahozására: sőt a népeknek is világosságul adatlak, hogy üdvöm a föld végéig terjedjen." (Ésa 49, 5-6)
Ki volt az az egyetlen zsidó, Isten szolgája, aki a pogányokkal megismertette az Urat, ki volt az aki világosságot hoztt a barbarizmusba, ki volt az akit az egész földön ismernek, mint Ábrahám, Izsák és Jákób Istenének felkentjét? Jézus Krisztus. Életében elsősorban valóban a zsidókhoz küldetett,a választott néphez, azonban az Úr akarata az volt, hogy az egész világon általa megismerjék Őt igaz Istennek, és ez sikerült is.
Jézus pedig maga mondta tanítványainak, midőn magát jó pásztornak nevezte: "Más juhaim is vannak nékem amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az én szómra, és lészen egy akol és egy pásztor."
Bizony, nem csak Izráel népe az ő juhai, vannak még más akolból is, és ez akkor vált világossá, amikor Isten üzent Péternek, hogy menjen a pogányokhoz is hirdetni az igét. Jézus is elküldte tanítványait, hogy menjenek és tegyenek tanítványokká minden népeket.
Itt nincs ellentmondás (ha a biblia meg volna hamisítva, kievették volna belőle az ellentmondó részeket. valójában értelmezés kérdése az egész dolog.)
Üdvözlettel: Freya
Azt még elfelejtettem hozzátenni, hogy a kananeus asszony meghallgattatása ilyen üzeneteket hordoz magában:
1. Izráel a kiválasztott nép.
De! 2. az asszony elismerte az Urat Istenként, hiszen az ő szolgájához jött. Leborult előtte és megalázta magát (akit megaláznak, az felmagasztaltatik.)és végül: hit által lett meg az akarata, és erre való tekintettel lett meg az, ami Izráel fiainak volt osztályrésze. Tehát ez az asszony, illetve az ő hite előképe a későbbi megtérő pogányoknak.
Freya
Már ne is haragudj, de én csak tudom, ki az én Istenem. Ő Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak az Istene,az élők Istene. Jézus Isten Fia, Isten Igéje, aki egylényegű az Atyával, az Atya szülte őt a világ teremtése előtt, és általa cselekedte meg akaratát a földön: mivel magából bocsátotta ki, önmagának egy része szenvedett és halt meg a kereszten. Így intézte el a MINDENHATÓ Isten, hogy önmgaát adhassa a világért, így lett Jézus megváltó, szabadító: hogy az Istenségnek teljessége lakott őbenne.
Ez nem politeizmus, az Atya önmagából bocsátotta ki és Ő oda is tér majd vissza.
"Aki mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy Ő Istennel egyenlő, hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vett föl, emberekhez hasonlóvá lévén, És amikor olyan állapotban találtatott MINT EMBER MEGALÁZTA MAGÁT engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig. Annakokáért az Isten is felmagasztalta őt, és ajéndékozott neki oly nevet, amely MINDEN NÉV FÖLÖTT VALÓ, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.
(Filippi 2, 6-10)
Az Atya tette Úrrá önmaga egyszülöttét.
"Jézus Isten Fia, Isten Igéje, aki egylényegű az Atyával, az Atya szülte őt a világ teremtése előtt..."
Ha az Atya szülte őt, akkor nem lehet egylényegű az Atyával. Ez paradoxon.
Ábrahám Istene, nem test! A te Istened test! Tehát te nem Ábrahám Istenét imádod.
Ábrahám Istene, nem test! A te Istened test! Tehát te nem Ábrahám Istenét imádod.
Jézus testté lett, még pedig 33 évre. Nem az embert, hanem az isteni valóját imádjuk.
Nem két Isten, hanem egy. Az Atya beszéde külön természettel bír és a szelleme is, addig, míg az Atya így rendeli. Akinek van füle a hallásra, hallja.
Ábrahám Istene, nem lehet test, semmilyen esetben! Ezt kizárja a Tóra!
Így Jézus nem Isten, csak ti ezt hiszitek róla. Ez a bálványimádat. :(
Megtévesztő módon triteizmusként ("ő három isten") állítod be a szentháromságtant, amely pedig a Biblia alapján tagadja, hogy egynél több Isten létezne (Ézs 43:10b, 1Kor 8:3, Gal 4:8 stb.). Természetesen egy Isten van. A háromságtan csak arról beszél, hogy az egyetlen Isten hány személyben létezik, illetve jelenik meg a Bibliában.
A személyek a háromságtan szerint sem külön, egyenrangú "istenek" (ez triteizmus lenne). Az, hogy Isten az Atya, Isten a Fiú és Isten a Szentlélek nem "az istenek számát" összegzi (1+1+1 = 3, ami triteizmus lenne), hanem három személy mivoltát mondja ki, végig szem előtt tartva, hogy "még sincs három isten, csak egy Isten van."
A Szentháromság egy. Mi nem három istent vallunk, hanem egy Istent három személyben: egylényegű Háromságot. Az isteni személyek nem osztják meg egymás között az egyetlen istenséget, hanem mindegyik teljes egészében Isten: Az Atya egészében az, ami a Fiú, a Fiú egészében az, ami az Atya, az Atya és a Fiú egészében az, ami a Szentlélek: azaz egyetlen Isten a természetet illetően. A három Személy bármelyike az a valóság, tudniillik isteni substantia, essentia, vagyis natura.
A három személy egy Isten, és nem három isten, mert a háromnak lényege, természete, istensége egy, és egy minden, hol ezt meg nem gátolja a viszony szembenállása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!