Keresztény tanítás szerint Jézus Hitler bűneit is megváltja?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon leegyszerűsíted.
A tízparancsolat és megbocsáthatatlan bűnök közé nem tartozik a hazugság minden válfaja.
"Ne tégy a te felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot."
Ez a bűn a hazugságban, amikor rosszat hazudsz felebarátaidról.
Magyarán ha ártassz másoknak, bemártod, befeketited.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
17.
"Katolikusoknál a visszaeső bűnös gyónása semmis, mert a megbánása nem volt mélyreható."
Akárhányszor is beleesünk ugyanabba a hibába, Ha megbánjuk , Jézus megbocsát. Pl ha valaki egy függőségből gyógyul ki, az is ugyanabba a bűnbe esik bele hiába próbálja kerülni. És egy csomó példát mondanék. Emberek vagyunk, bennünk van a bűnre való hajlam. De ott az Isten, aki megbocsát. Nem fogadta-e vissza a tékozló fiát az apa? Nem kapott újabb esélyt Jónás? Nem bocsátott meg Isten Dávidnak? És Péternek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#15
Felpontoztalak téged, mert bár úgy gondolom, vitatható, amit írsz, de teszett a válaszod.
A katolikus eszkatologikus nézet jóval szimpatikusabb. Ott ugyanis nem arról van szó, hogy ha a bűnöző élete utolsó percében megbán valamit, akkor utána - mintha mi sem történt volna - a szentek között találja magát. A purgatórium tanítása, miszerint a bűnbánó bűnösöknek szenvedniük kell az üdvösségbe való belépés előtt, valamivel igazságosabb vallási tanítás.
A protestáns eszkatológia viszont, ami szerint ha jól értem, a legaljasabb bűnözők is közvetlenül a mennybe/üdvösségbe juthatnak a haláluk/feltámadásuk után, számomra teljesen mértékben elfogadhatatlan.
#13 voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen igazad van. Én csak annyit mondok, hogy igazi bűnbánat nélkül (hahaha, meggyónom és majd megint...) semmis a gyónás. Ez olyan mintha Krisztust, aki látja a lelked megpróbálnák becsapni.
Kérdező...lehetősêg szerint egyszer sem. A gyónásban megígértük hogy elkerüljük a bűnre vezető utat. Gondolj bele mi az a bűnre vezető út elkerulése Fogadalom.
De hát igen gyarlók vagyunk újra ratévedhetünk a bűnre vezető útra.
A bűnt nehezebben tudod elkerülni, de a rávezető utat ha felismered könnyebben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#18
Ez a bűn természetétől is függ. Ha valaki olyan helyen dolgozott, vagy olyan körülmények között élt, hogy szokásává vált a trágár, káromkodó beszéd, akkor képtelenség egyik pillanatról a másikra elhagyni. De törekedhet rá. Ezért lehet még évekig fogja gyónni, hogy csúnyán beszélt, esetleg néha káromkodott is, de e mögött lehet valódi bánat és bocsánat rá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#25
Számomra is elfogadhatatlan a protestáns nézet és egyáltalán nem biblikus. A katolikus tanítás szerint a bűnökért való penitencia, szenvedés lehet földi és túlvilági. Ha jobban megnézzük, a Biblia is ezt támasztja alá. Többször van olyan eset benne, hogy a bűnös megvallja bűnét, Isten megbocsájt, de a büntetés ekkor se marad el. Erre példa Dávid király esete, amikor Isten pestissel sújtotta népét. Isten itt áldozatbemutatással engesztelték ki. A bánat bár nélkülözhetetlen, de nem elégséges. Az áldozat pedig sokféle lehet, különböző jócselekedetek, vagy éppen a betegségek, szenvedések viselése. Pont ez adja meg az értékét.
Ha valaki utolsó pillanatban bánja meg bűneit, ezekre nyilván nincs lehetősége, az ilyenekre írja a Biblia, hogy Isten tűzzel tisztítja meg őket.
"Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."
Sajnos sokan Isten irgalmát túlhangsúlyozzák igazságosságának kárára. Pedig Isten nem csak irgalmas, de igazságos is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!