Létezik nagyobb igazságtalanság a keresztény megváltás tanításánál?
Úgy kezdik, hogy fogadd el, hogy bűnös vagy. Mert ha bűntelennek látod magad, akkor nincs miről beszélni. Onnan nincs hova fejlődni. De, ha elfogadod, hogy bűnös vagy, akkor esetleg még fel is ismerheted bűneidet, melyeket mások ellen elkövettél és neked is fájna, ha veled tenné meg valaki ugyanazt. A eredendő bűn egy tanmese, hogy az ember észre vegye magát. Egy segédeszköz a bűn felismeréséhez.
Na szóval, ha bűntelennek tartod magad, nyilván nem is keresel magadban semmi bűnt. ez nagyon kényelmes. De azt persze egyből felismered, amikor valaki kib@szik veled. Ha bűnösnek fogod fel magad, akkor pedig azt veszed észre magadban, hogy te mikor b@sztál ki másokkal. Másokkal kib@szni bűn.
És akkor jön Jézus, aki kerek perec rávilágított a környezetében arra, hogy mi a bűn és mi a megoldás a bűnre. Nem a bosszú, hanem a megbocsátás. kerek perec megmondja, hogy ha a szemet szemért elvet követné mindenki, akkor az egész világ megvakúlna. Sőt rávilágít arra, hogy mivel a zsidók a szemet szemért elvet követik, ezért teljesen vakká váltak. rávilágít a megoldásra, hogy a rosszat jóval kell viszonozni. Forradalmi megoldásokat hoz abba a közegbe, ahol addig egy mozesi törvényrendszert mely vitás ügyek orvoslására volt hivatott, túlgondoltak és elmentek egy egészen elképesztő irányba. És megkérdezte: Valóban bűn-e, ha szombaton az ember jót cselekszik? Bűn-e szombaton az éhségét csillapítani?
Jézusnak volt egy egészen összeszedett életvezetői tananyaga, amihez ő hű volt. Tudta, hogy ha hű marad ehhez, akkor végeredményben kivégzik, noha ő maga semmi rosszat nem követ el. De azt is nagyon jól tudta, hogyha őt kivégzik bűntelenűl azért, amit tanít, akkor azok válnak bűnössé, akik kivégzik. Ráadásként mindezt előre elspojlerezték a próféták is. Nem volt bonyolult, egy korabeli gondolkodó ember Jézus előtti századokban is pontosan látta, amint a törvényeket túlkapásokra használták és azt is látták, hogy a megoldás a Messiás, aki hajlandó Isten nevében az életét adni azért mert hű marad a szeretet tanításhoz. mert tudták, hogy idő kérdése és fellép egy olyan bátor és bölcs ember, aki hajlandó meghalni az igazságért. Így is történt. júdás megtette, amit meg kellett tennie. mondjuk azt senki sem mondta neki, hogy nyírja ki magát. nem figyelt oda az órákon. Ugyanis Jézus hitt Istenben és a próféciákban, mely arról a személyről szólt, akinek a szerepébe ő beleállt, mert adott volt minden az életében, hogy megtehesse. Bátor volt. Kinyírták, majd feldámadt.
Itt pedig a feltámadás kulcskérdés. Ugyanis a feltámadás bizonyította be, hogy valóban Jézusról szóltak a próféciák. A feltámadásnak tanúi voltak. Asszonyok, tanítványok és azok, akik Jézus tanítását ezek után hallották és látták őt fellépni azon a vidéken, ahol, ismerték őt.
Csórikám a keresztre vitte magával sokak bűnét. a kereszten pedig azokért könyörgött, akik tudatlanságból bűnt követtek el. A megváltás pedig az, hogy működik a tanítás, amit hátra hagyott. amiért keresztre ment. Valóban ura az ember a szombatnak. Valóban működik az ima, ha a kisszobámban imádkozom nem pedig színileg nagyokat az utcasarkon vagy a templomokban.
Annyi az egész lényege, hogy az ember belássa, hogy bűnös természet, de hajlandó legyen ezen változtatni. Ehhez nem kell több próféta. Hanem kell egy emlékeztető. Olyan emlékeztető, melyet Mózes csinált a kígyók ellen. krisztus a kereszten lett az emlékeztető és a Biblia szépen leírja, hogy mire is emlékezteti az embert. Mohamed sem figyelt oda az órán, ezért csak visszafejlődést tudott létrehozni. De bele fér Istennél, hiszen megengedett az araboknak is egy prófétafélét, hogy hamis intéző módjára felére csökkentse az adóságot. Kár, hogy nem olvassák az arabok a Bibliát, akkor értenék Jézus tanítását is. Csak a koránt nyomatják. Az úgy olyan, mintha a 3. osztájos matekfeladatokkal kezdene valaki anélkűl, hogy megtanúlná az előző két osztály matekszabályait. De egy elégségest kitartó hajlongással így is fel lehet mutatni.
A lényeg az, hogy van Isten. Minek vitázunk akkor a körülményein? Hát nem ennek kellene leginkább őrülni, hogy sosem vagyunk egyedül?
"Itt pedig a feltámadás kulcskérdés. Ugyanis a feltámadás bizonyította be, hogy valóban Jézusról szóltak a próféciák. A feltámadásnak tanúi voltak. Asszonyok, tanítványok és azok, akik Jézus tanítását ezek után hallották és látták őt fellépni azon a vidéken, ahol, ismerték őt."
Hát ha a feltámadás kulcskérdés akkor a kereszténységnek annyi mivel a feltámadásra nincs semmiféle bizonyíték. Csak a Biblia ír róla. Ráadásul a négy evangélium négy eltérő verzióban írja le. Az pedig kiderül hogy a tanítványok először el sem akarták hinni hogy Jézus feltámadt tehát nem tekintették Istennek Jézust.
"Mohamed sem figyelt oda az órán, ezért csak visszafejlődést tudott létrehozni."
Mohamed próféta tiszta egyistenhitet tanított és erkölcsös életet. Ebben neked mi a visszafejlődés? Pont hogy a kereszténység a visszafejlődés mivel Jézus istensége és a szentháromság három istensége ókori pogány hamisítás.
Az áterededő bűn nem az egyedüli ők a világ bajaira. A bűn az ember szabad akaratán múlik. Inkább vedd úgy hogy örököljük a bűn hajlamát, de nem a bűnt. Viszont aiszrn szrmében már az is bűn, hogy megengedtük, hogy S bűnt tovább adtuk fiainknak, lásd Ádámot és Fiát a gyilkos Káint. Vedd úgy hogy minden tettünk beépül a génállományunk emlékezetébe.
Van viszont egy kollektív dimenzió is. Nemcsak rosszra hajló zermészetünk van - lásd máris veszekedtek -, de más személyek ráhatása által is rlkövetjük a bűnöket. Például egy imám egy teljesen tiszta lelkű muszlimnak azt mondja kötözz testedet bombát és robbantsd fel. Vagy egy tádzsik muszlimnak akinek négy gyereke van, menj gyilkold le az ártatlan oroszokat pénzért. Ez kollektîv bűn, ilyet egyetlen vallás sem engedheti meg magának, bármi is a dühe.
Mindezek a dolgok akadályokat görget arra hogy az összemberiség az igazi értékek felé forduljon.
"Inkább vedd úgy hogy örököljük a bűn hajlamát, de nem a bűnt."
A bŰnre való hajlam Jézus után is megmaradt így azt Jézus nem válthatta meg.
"Például egy imám egy teljesen tiszta lelkű muszlimnak azt mondja kötözz testedet bombát és robbantsd fel. Vagy egy tádzsik muszlimnak akinek négy gyereke van, menj gyilkold le az ártatlan oroszokat pénzért. Ez kollektîv bűn, ilyet egyetlen vallás sem engedheti meg magának, bármi is a dühe."
Érdekes hogy ezt hoztad fel mikor az iszlamista terror keresztény találmány. De vegyünk inkább egy sokkal egyértelműbb keresztény bűnt. Például a keresztény pedofil papokat. Egy keresztény pedofil pap besétálhat a Mennyországba ha elfogadja Jézust mint megváltót bárfiféle számonkérés, büntetés nélkül?
Mohamed tiszta erkölcsössége:
[2:191] „És öljétek meg őket ott, ahol találjátok őket”
[9:5] „öljétek meg a bálványimádókat, ahol találjátok őket”
[8:60] „És készítsétek fel ellenük, amire csak képesek vagytok, az erőből, és a lovasságból, amit össze tudtok gyűjteni, hogy félelmet (terrort) keltsetek vele Allah ellenségeinek és a ti ellenségeiteknek szívében”
[47:4] „Ha találkozol egy hitetlennel, vágd el a torkát!”
[9:29] „Harcoljatok velük, amíg meg nem fizetik a dzsizját (adót) és amíg meg nem adják magukat”
Köszönjük Mohamed
"Tehát van-e nagyobb igazságtalanság az iszlám nevében elkövetett ártatlan emberek meggyilkolásánál?"
Ennyit tudsz reagálni a kérdésre? Te keresztényként abban hiszel hogy minden ember bűnös olyasmi miatt amit el sem követett és abban hiszel hogy egy ártatlan embert kell megbüntetni a te bűneid miatt és erre ennyit reagálsz? Ráadásul úgy hogy az iszlamista terror keresztény találmány.
A 16-os keresztény a szokásos hazugságokkal próbálkozik. Kiragad a Koránból egy verset, pedig a szövegkörnyezetből kiderül hogy egész másról van szó. Például idézi a 2/191-es verset:
„És öljétek meg őket ott, ahol találjátok őket”
De aljas módon nem idézi a 2/190-es verset amiből kiderül az igazság:
2/190 Harcoljatok Allah útján azok ellen, akik ellenetek harcolnak, de ne támadjatok rájuk, Allah nem szereti a bántalmazókat.
Tehát kiderül hogy itt önvédelemről van szó. Azok ellen kell harcolni akik megtámadják a muszlimokat és még szó szerint ott a parancs hogy ne a muszlimok támadjanak.
A 9. szúránál is ugyanez a helyzet. A 9/13-as versben szerepel hogy azok ellen kell harcolni akik a muszlimokra támadtak:
9/13 Vajon nem akartok harcolni egy olyan nép ellen, amely megszegte esküjét és abban mesterkedett, hogy elűzze a küldöttet, és ők kezdték ellenetek első ízben a harcot?
Sajnos keresztényeknél az ilyen hazudozás nagyon gyakori. Hazudnak azért hogy egy másik vallást hamisnak, erőszakosnak tüntessenek fel.
"az iszlamista terror keresztény találmány"
Egyéb ötlet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!