A keresztény hit szerint egyetlen közvetítő Isten és ember között Jézus. Keleten akik nem hisznek Jézusban azok az emberek egyszerűen nem tudnak kapcsolódni Istenhez és csak ámítják magukat? Engem kigyógyított a skizofréniából Jézus
Személyes tapasztalatom van. Hagy osszam meg veletek. Barátaim járnak spurituális tanfolyamokra és mindenféle meditációs gyakorlatokkal próbálják fejleszteni magukat. Én skitofrén és bipoláris zavarban szenvedtem. Ők azt mondták nekem, hogy próbáljak meditálni és ők még pluszban raknak rám egy szimbólumot. Énekelgettünk, imádkoztunk, kértük az Istent hogy gyógyítson meg de semmi. Berágtam és elkezdetem hinni Jézusban és Istenben olvasgattama bibliát, meghallgattam az evangéliumot ezután ezzel az Imával kértem Isten és Jézust jogy segítsen rajtam és 2 hete nem kell gyógyszert szednem és visszatértek a kongnitív képeségeim. Bátran merem erre mondani hogy csoda történt. Itt a kis imám amivel könyörögtem a mindenhatóhoz. Kérlek ha van egy kisnidötök olvassátok el. Édesanyámmal együtt fogalmaztuk meg.
Drága Isten, és Jézus
Itt állok előtted, megtelten reménnyel és bizalommal. Tudom, hogy Te vagy a Mindenható, aki képes meggyógyítani minden betegséget, beleértve a skizofréniát is. Kérlek, fogadd el az imámat, és engedd meg, hogy szívemből szólítsalak téged.
Először is, hálát adok Neked az életemért, és mindazért, amit nekem adtál. Tudom, hogy mindent Tudsz és mindent Látsz, ezért most könyörgök hozzád: gyógyítsd meg a testemet és elmémet a skizofréniától!
Tudatában vagyok annak, hogy az út, amelyen most járok, nehéz és kihívásokkal teli. De hiszek a csodákban, és tudom, hogy Te csodálatos dolgokra vagy képes. Kérlek, adj erőt, kitartást és bölcsességet, hogy minden nap megbirkózhassak a betegség következményeivel.
Kérlek, tartsd kezed felettem, vezess engem a gyógyulás felé. Tisztítsd meg elmémet minden zavaró gondolattól és félelemtől. Segíts, hogy elfogadjam a kezelést és gyógyszereket, melyek megtámogathatnak az úton a gyógyulás felé.
Kérlek, gyógyíts meg minden sebet és sérülést, amit a skizofrénia okozott az életemben. Gyógyítsd meg a kapcsolataimat, hogy szeretettel és megértéssel tudjak viszonyulni családomhoz, barátaimhoz és szeretteimhez.
Áldozd meg engem a belső békével és az önbizalommal, hogy ne féljek a jövőtől. Adj nekem teret az önmegvalósításra, és segíts, hogy megtaláljam a számomra legmegfelelőbb célt az életben.
Végül pedig, kérlek, használj fel engem és a tapasztalatomat, hogy másokat is segíthessek, akik hasonlóan küzdenek. Adj nekem empátiát és megértést, hogy segíteni tudjak másoknak a gyógyulás útján.
Köszönöm, hogy meghallgattad az imámat, és hiszem, hogy a Te irgalmad és szereteted által meggyógyulsz. Ámen.
Ajánlom figyelmedbe a válaszokat amik erre a kérdésre érkeztek. (azokra a részekre gondolok, hogy milyen hibákat követett el a kérdező)
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskr..
Normális esetben nincs szükség semmiféle közvetítőre.
Istent közvetlenül meg lehet szólítani.
Krisztus mindennek része. Ez egy szimbólum.
Az imád hatalmas energiát vett igénybe. Azért van változás, mert most először rendesen kérsz. A meditáció is lehet ez, csak az még erősebbé teszi az elméd miközben sugárzod a kérést
"A keresztény hit szerint egyetlen közvetítő Isten és ember között Jézus."
Nem, ez hülyeség. Jézus nem általánosan véve egyetlen közvetítő, hanem abból a speciális szempontból, hogy Ő hozta meg értünk az áldozatot, ami által üdvösségünk lehet.
De a Biblia is ír más közvetítőkről, például Szentlélek is közvetítőt a Biblia szerint, de Mózest is annak nevezi. Sőt közvetítőtök vagyunk mi magunk is, amikor imádkozunk másokért. Jézus szavai alapján a gyermekek őrangyalainak is ilyen szerep jut.
Ez a hivatalos keresztény állás pont.
A keresztény teológia szerint csak Krisztus lehet közvetítő Isten és ember között. A Biblia tanítása szerint Krisztus az egyetlen közvetítő, aki Isten Fiaként és emberként egyszerre részesül mind Isten, mind ember természetében. Az ő áldozata a kereszten azt jelenti, hogy áthidalja a bűn és az emberek közti szakadékot, és lehetővé teszi az emberek megbékélését Istennel. Mivel Krisztus az egyetlen közvetítő, nincs más közvetítő Isten és ember között a keresztény teológiában.
#6
Te valami fals dolgot olvastál nagyon, vagy valami szektás álláspontot szerintem. A kereszténység szerint közel sincs így.
Mint írtam, Jézus szerepe speciális keresztáldozata miatt, s így az Ő közbenjárói szerepe speciális és egyedi. De a kereszténység arról is szól, hogy ebből a szerepből mi is részesülünk, amikor Pál apostol például a római vagy efezusi hívek imáit kérte, akkor ők is közbenjárók voltak.
Persze mondhatod, hogy Pál apostol rosszul tudta, s miért kérte a hívek imádságát, miért nem közvetlenül ő imádkozott (nyilván imádkozott közvetlenül ő maga is), de szerintem egy Isten által választott apostol jobban tudja, mint egy random gyakoris kérdező :)
#7 A keresztény teológia szerint Jézus Krisztus az egyetlen közvetítő az Isten és az ember között. Az alapvető bibliai alátámasztás erre található a János evangéliumában, amikor Jézus ezt mondja: "Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis rajtam keresztül" (János 14:6). Ez a kijelentés azt jelenti, hogy csak Jézus által lehetünk megbékélve Istennel és elnyerhetjük az üdvösséget.
Az Ószövetségben is találhatók utalások arra, hogy Jézus lesz a közvetítő. Például a Mózes könyvében Isten azt mondja: "Prófétát támasztok közülük nekik, atyjukhoz hasonlóan, és én beszélek majd neki mindent, amit parancsolok neki" (Mózes 18:18). Ezt az ígéretet keresztény teológusok úgy értelmezik, hogy Jézusra vonatkozik, aki mint Isten Fia, tökéletesen képes közvetíteni az emberek és Isten között.
A Zsidó levélben további bizonyságok vannak arról, hogy Jézus egyedülálló közvetítő. "Nincs ugyanis más közvetítő Isten és emberek között, csak az ember Jézus Krisztus" (Zsidók 9:15). Ez a versek arra utalnak, hogy Jézus vére az egyetlen elfogadható áldozat az emberi bűnökért, és csak Ő képes kibékíteni minket Istennel.
Ezek az idézetek világosan mutatják, hogy a keresztény teológia szerint csak Jézus lehet a közvetítő az Isten és az ember között.
#8
A Szentírás felületes ismerete néhány kiragadott igehely által nem fog igazolni téged téveszmédben.
Bár furcsa, hogy felteszel egy kérdést és meg is adod rá a választ, akkor minek tetted fel?
De akkor pár vers ami cáfolja téves elképzelésed...
1Pét 2,5
és magatok is, mint élő kövek, épüljetek lelki házzá, szent papsággá, hogy Istennek tetsző lelki áldozatokat ajánljatok fel Jézus Krisztus által.
Jak 5,16
Valljátok meg tehát egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Igen hathatós az igaz ember buzgó könyörgése.
Róm 15,30
Kérlek benneteket, testvérek, a mi Urunk, Jézus Krisztusra s a Szentlélek szeretetére, legyetek segítségemre: imádkozzatok értem Istenhez,
2Kor 1,11
De ti is segítsetek: imádkozzatok értünk, hogy a nekünk jutott kegyelemért sokak ajkáról szálljon fel hála a nevünkben.
Fil 1,19
Tudom ugyanis, hogy ez - hála imádságtoknak és Jézus Krisztus Lelke segítségének - üdvösségemre válik.
Alig néhány példa a számtalanból, amikor az emberek egymásért járnak közben Istennél. Az első idézetben Péter apostol lelki áldozatokról is ír.
Jób 33,22-24
Lelke a sírveremhez közeledik, és élete a halálthozókhoz. De ha közbenjár érte egy angyal, csak egy az ezer közül, hogy hírül adja az embernek kötelességét, megkönyörül majd rajta és mondja: „Engedd őt szabadon, hogy ne szálljon a sírverembe, megtaláltam már, amiért neki kegyelmezzek.”
Itt például egy anagyal a közbenjáró, ahogy az alábbi esetben is:
Zak 1,12-13
Erre az Úr angyala így válaszolt: „Seregek Ura! Meddig vársz még, hogy megkönyörülj Jeruzsálemen és Júda városain, amelyekkel hetven éve érezteted haragodat?” Az Úr kedves, vigasztaló szavakkal válaszolt az angyalnak, aki hozzám beszélt.
Újabb példa amikor egy ember, mégpedig Ábrahám jár közben:
Ter 20,17
Ábrahám pedig könyörgött Istenhez, és Isten meggyógyította Abimeleket, a feleségét és szolgálóit, úgy hogy azok (újra) gyermeket szültek.
Mózesről több helyen is olvashatjuk, az alábbi kettőt emelem most ki:
Kiv 32,30-34
Másnap reggel Mózes így beszélt a néphez: „Nagy bűnt követtetek el. Azért most fölmegyek az Úrhoz, talán kieszközölhetem bűnötök bocsánatát.” Mózes tehát ismét az Úr elé járult és így szólt: „Nézd, a nép nagy bűnt követett el és aranyból csinált magának istent. Mégis bocsásd meg vétkét... ha nem, akkor törölj ki engem a könyvedből, amelyet írtál.” Az Úr így felelt Mózesnek: „Csak azt törlöm ki könyvemből, aki vétkezett ellenem. De most menj és vezesd oda a népet, ahová parancsoltam neked. Íme, angyalom előtted halad. De ha a látogatás napja elérkezik, megtorlom bűnüket.”
Szám 21,7-9
Ennek láttára a nép Mózeshez járult, s megvallották: „Vétkeztünk, amikor zúgolódtunk az Úr ellen és te ellened. Járj közben értünk az Úrnál, hogy vigye el ezeket a kígyókat rólunk!” Mózes tehát közbenjárt a népért. S az Úr így válaszolt Mózesnek: „Csinálj egy tüzes kígyót, s erősítsd egy póznára. Akit marás ért és rátekint, életben marad!” Mózes tehát csinált egy rézkígyót és egy póznára tette. Akit megmartak a kígyók, de föltekintett a rézkígyóra, az életben maradt.
Mint írtam, még Szentlélek is közbenjár értünk:
Róm 8,26
Gyöngeségünkben segítségünkre siet a Lélek, mert még azt sem tudjuk, hogyan kell helyesen imádkoznunk. A Lélek azonban maga jár közben értünk, szavakba nem önthető sóhajtozásokkal.
#9
Ezek az idézetek valóban azt mutatják, hogy az emberek közötti imádság és közbenjárás fontos szerepet játszik a keresztény hitben. Azonban ezt nem lehet úgy értelmezni, hogy az emberek mesterek vagy közvetítők lennének Isten és Jézus között.
Az első idézet 1Pét 2,5 azt mondja, hogy mi, mint élő kövek, épüljünk lelki házzá és ajánljunk fel lelki áldozatokat Istennek Jézus Krisztus által. Ez a vers arra ösztönöz bennünket, hogy élő hívőkként szolgáljunk Istennek, és áldozatként éljünk az ő irányelvei szerint. Ez nem arra utal, hogy mi közvetítők vagyunk, hanem hogy szellemi áldozatokkal tiszteljük Istent.
A Jak 5,16 azt mondja nekünk, hogy valljuk meg egymásnak bűneinket és imádkozzunk egymásért, hogy gyógyulást nyerjünk. Ez a vers a testvérek közötti közösségről és egymás támogatásáról szól. Az imádkozás és közbenjárás itt nem arra utal, hogy az ember közvetít Isten és az illető személy között, hanem inkább arra, hogy egymást segítsük a bűnök megbocsátásában és gyógyulásban.
A Róm 15,30-ban Pál apostol kéri a testvéreket, hogy imádkozzanak érte. Ez arra utal, hogy az egyik hívő kér mások imádságát és támogatását, de ez sem jelenti azt, hogy az emberek közvetítők lennének Isten és az illető személy között. Az imádság inkább a közösségi támogatást, egymás iránti szeretetet és segítő szándékot hangsúlyozza.
A 2Kor 1,11-ben Pál arra kéri a hívőket, hogy imádkozzanak értük, hogy hála szálljon fel hála az ő nevében. Ez azt jelenti, hogy az imádság és közbenjárás itt az apostol szolgálatáért és az általa végzett munkáért van. De ez sem jelenti azt, hogy az emberek közvetítők lennének Isten és az apostol között.
Fil 1,19-ben Pál arról beszél, hogy az emberek imádsága és Jézus Krisztus Lelke segítsége által üdvösségre jut. Itt is arról van szó, hogy az imádság és a Szentlélek segítsége támogatást nyújt az illetőnek az üdvösség útján, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek közvetítők lennének Isten és a hívő között.
Összességében tehát ezek az idézetek az emberek közötti imádság és közbenjárás fontosságát hangsúlyozzák, de nem arra utalnak, hogy az ember közvetítő lenne Isten és az illető személy között. Jézus Krisztus marad az egyetlen közvetítő ember és Isten között (1Tim 2,5).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!