A Biblia mely könyvében, fejezetében, versében ír a fogamzásgátlásról és abortuszról?
Az első emberpárnak (1. Mózes 1: 28), majd Noé fiainak (1.Mózes 9: 1) is parancsba lett adva, hogy szaporodjanak. Viszont Jézus már ezt nem ismételte meg a keresztények számára. Így minden házaspár maga dönti el, hogy legyen- e gyermeke. A Biblia nem ítéli el a születésszabályozást, viszont azokat a szereket kerülni kell amiknek abortáló hatásuk van. Azért mert az abortuszt helytelennek tekinti (2. Mózes 21: 22, 23). Ennek oka az, hogy Isten szerint az élet a fogantatás pillanatában elkezdődik. Így olvashatunk erről:
"Szemeid már mint embriót is láttak engem,
és annak minden része be volt írva könyvedbe
a napokat illetően, melyeken megformáltad őket,
holott még egy sem volt meg közülük." (Zsoltárok 139: 12- 16)
Nem csak erről, hanem az életünk minden területéről beszél a Biblia. Mindezt egy díjmentes bibliatanfolyam segít nekünk jobban megérteni.
2-es:
Az említett 2. Mózes 21:22, 23-ban arról van szó, hogy ha férfiak tesznek kárt egy nő magzatában indirekt módon. Nem pedig a nő döntéséről van szó.
Arról hol írnak, hogy az élet a fogantatás pillanatától kezdődik?
Nagyon örülök, hogy még a nem idézett bibliaverset is elolvastad.
A 2. Mózes 21: 22, 23- ban megemlített bibliai részben leírt eset egy példa arra, hogy hogyan gondolkodik Isten a magzatról. Neki az számított, hogy ez a meg nem született gyermek meghalt, nem pedig az, hogy ennek ki vagy mi volt az oka.
Olyan vers a Bibliában ami arról beszél, hogy az élet a fogantatás pillanatában kezdődik, nincs.
A Zsoltárok 139: 16- ban, amit az előbb idéztem, mutatja, hogy itt az embrióról van szó. Istennek már akkor is embernek számít, amikor még csak sejtek sokasága, és nincs látható teste.
Megértem, hogy mindez így egy kicsit összetett. Ezért nagyon hasznos a biblia tanulmányozása, amiről a múltkor beszéltem, mert így meg tudjuk ismerni Isten személyiségét, gondolkodását. Láthatjuk, hogy mindaz amit ő nekünk tanít nem egy törvénygyűjtemény, hanem olyan alapelvek amik a mai életben is hasznosak.
Ezt mondja róluk az Ézsaiás 48: 17- ben:
"aki arra tanítalak, ami javadra válik, aki azon az úton vezetlek, amelyen járnod kell."
Ezért buzdítalak téged is erre.
#4 én ezt azért nem értem, mert mindemellett lazán kinyírta az egyiptomiak elsőszülött gyerekeit. Köztük nem volt ártatlan gyerek? Aznap született csecsemő? Azok az életek miért voltak eldobhatóak?
A másik meg a Számok könyve 5:11
Ami arról szól, hogy ha egy férj azt gyanítja, hogy a felesége hűtlen volt, akkor milyen főzetet kell készítenie, hogy elsorvadjon a méhe. Egy szóval sincs kimondva, hogy “kivéve ha az asszony állapotos”. Ergo ha felmerül, hogy hűtlen volt, esetleg másé a gyerek, de nincs bizonyíték, akkor ezt a kb magzatelhajtó folyadékot kell megitatni a nővel. És ha tényleg hűtlen volt, akkor elsorvad a méhe, tehát ha terhes is volt, akkor a magzat is meghal, tehet egy abortusz isteni levezetése történik.
Mózes 4. könyve 5:27:
"Miután megitatta vele a vizet, az történik, hogy ha az asszony csakugyan tisztátalanná vált, mert hűtlenséget követett el férjével szemben, belehatol az az átokhozó víz, keserves fájdalmat okozva, megdagad a méhe, és koraszülővé válik a medencéje."
Szóval ha egy nőt hűtlenség vádja éri, akkor egy pap megitat vele egy "italt" ami ha ártatlan, akkor nem tesz vele semmit, ha viszont bűnös, akkor ott helyben elveteti a fattyú gyereket.
Maga az abortusz nincs a bibliában külön megnevezve, viszont Isten néha parancsba adta hogy ha hitetlenekről van szó, akkor a bűnös terhes nőket sem szabad kímélni. (Pl Ézsaiás könyvében van hogy mi fog történni a bűnös babiloniaiakkal: "Kézíveik szétzúznak ifjakat, és nem könyörülnek a méh gyümölcsét")
Sok keresztény szerintem nem igazán van vele tisztában azzal, hogy mi a Biblia tényleges tartalma, csak arra hagyatkoznak, hogy az egyház épp milyen "értékrendet" hirdet, vagy hogy ők maguk mit gondolnak bizonyos dolgokról.
A Bibliából tudjuk azt, hogy Isten mindig igazságosan cselekszik.
Erről több helyen is olvashatunk. Egy ilyen pl az 5. Mózes 32: 4- ben van:
"Kőszikla, cselekedete tökéletes, hisz minden tette igazságos. A hűség Istene, aki sosem igazságtalan. Igazságos és egyenes ő."
Ezért lehetünk biztosak abban, hogy minden tette és döntése igazságos. Akár az egyiptomi, akár a hűtlen feleség esetét nézzük is, ezek mind Isten ítéletei voltak olyan személyeken, akik szándékosan szegültek szembe az akaratával.
Az ember viszont önkényesen, ha nem Isten törvényeivel ellentétes az ok, nem veheti el egy másik ember életét.
#7 tehát akkor a megölt egyiptomi elsőszülöttek, akkor is, ha aznap született, ártatlan babák voltak, mind "igazságos", hogy meghaltak?
De ha a saját tanításaival, és törvényeivel ellentétesen cselekszik, (látszólag indok nélkül), akkor miért kellene hinnünk neki? Mert máshol a könyvben le van írva, hogy no para, mindig igazságos? Nekem az ilyenek mindig hiteltelenítik a vallást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!